O innowacyjnych formach pracy z uczniami, przy wykorzystaniu nieszablonowych metod nauczania oraz właściwości ludzkiego mózgu, dyskutowali nauczyciele i pracownicy oświaty w naszym regionie, podczas konferencji „Neurodydaktyka – praktyka i szczypta teorii”, która odbyła się w Starostwie Powiatowym w Zgierzu.

Spotkanie podzielono na trzy części. W pierwszej, dr Renata Jagodzińska z Wojewódzkiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi, opowiedziała o roli neurodydaktyki w pracy nauczyciela. – Dzięki badaniom nad ludzkim mózgiem, jesteśmy w stanie określić co wspiera, a co blokuje proces uczenia się przekonuje dr Jagodzińska. Jest to bardzo ważna rzecz, z punktu widzenia nauczyciela, ponieważ pozwala mu spojrzeć na proces uczenia się z zupełnie innej perspektywy, a co za tym idzie, spowodować żeby był on bardziej efektywny.

W kolejnej części konferencji, Anna Grzegory z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej „Logofigle” w Łodzi, opowiedziała o wykorzystywaniu w procesie nauczania, nowoczesnych technologii, które zwiększają atrakcyjność zajęć z uczniami jak np. gamifikacja – czyli wykorzystywanie gier w edukacji, czy urządzenia mobilne i sieci społecznościowe.

Z kolei Joanna Krzemińska - nauczycielka języka polskiego w Liceum Ogólnokształcącym "Mikron" w Łodzi, opowiedziała o metodzie „myślografii”, czyli organizowaniu myśli na kartce papieru i notowaniu ich przy pomocy prostych, graficznych elementów.

– Wierzę, że wymiana doświadczeń oraz wiedza zdobyta podczas konferencji pomoże pedagogom stać się bardziej nowoczesnymi i pozwoli przekazywać wiedzę uczniom w ciekawszy oraz bardziej przystępny sposób – mówił w trakcie spotkania starosta zgierski – Bogdan Jarota, który sam przez kilkanaście lat pracował jako nauczyciel w szkole w Bratoszewicach.