Dostępność

PCPR Bielsko-Biała

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bielsku-Białej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej pcpr.starostwo.bielsko.pl

Daty publikacji i aktualizacji
Niniejszą stronę internetową opublikowano dnia 2015-10-11.
Ostatnią aktualizację wykonano dnia 2020-03-25.

Status pod względem zgodności
Niniejsza strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
  • filmy i transmisje nie posiadają napisów lub tłumacza języka migowego dla osób niesłyszących
  • nie wszystkie zdjęcia posiadają tekst alternatywny opisujący zawartość danego zdjęcia
  • część plików nie jest dostępna cyfrowo.
Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności
Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia 27.03.2020 r.
Oświadczenie oparto na samoocenie dokonanej przez organ sektora publicznego.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz żądanie zapewnienia dostępności można składać pod adresem e-mailowym Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie pod numerem (33) 8136930. Osobą do kontaktu jest Pan/Pani Katarzyna Olszyna

Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/

Sposób dokonania oceny dostępności cyfrowej
Strona internetowa została sprawdzona na zgodność ze standardem Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) w wersji 2.1 na poziomie AA (zgodnie z wymaganiami ustawy z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych).
Do sprawdzenia użyto programu SortSite Pro.
Ponadto została przeprowadzona weryfikacja odtwarzania treści i nawigacji po stronie, z użyciem czytnika ekranu NVDA.

Pomoc w nawigacji
W przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów z nawigacją zalecamy kombinację klawiszy:
•    Ponowne załadowanie zawartości strony
Ctrl + F5
Serwis jest dostosowany do obsługi zarówno myszką jak i samą klawiaturą, za pomocą klawiszy:
•    Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia
Tab
•    Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia
Shift + Tab
•    Wykonanie domyślnej akcji, zwykle wciśnięcie przycisku OK
Enter
•    Przeiwjanie widocznej części strony

Wygląd
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:
•    zmiana wielkości czcionki
•    zmiana kontrastu
•    syntezator mowy

Ułatwienia dla osób niewidomych
Serwis zawiera udogodnienia wprowadzone pod kątem czytników ekranów. Skrócone menu pozwala na przeskok do poszczególnych części ekranu, unikalne tytuły stron umożliwiają rozróżnienie każdej strony, zdjęcia i grafiki mają alternatywne opisy, a linki tytuły opisujące dany odnośnik bardziej szczegółowo.
Za pomocą skróconego menu można dostać się bezpośrednio do:
•    treści
•    menu ułatwień dostępu
•    menu głównego

Dostępność na urządzeniach mobilnych
Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu. Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym.
W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny w obsłudze.

Dane teleadresowe siedziby Urzędu
POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE W BIELSKU-BIAŁEJ
43-300 Bielsko-Biała
ul. Piastowska 40
województwo śląskie
centrala telefoniczna (33) 813 69 30
fax (33) 813 69 31
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dostępność architektoniczna siedziby Urzędu
  • Do budynku prowadzi jedno główne wejście od ul. Mieszka I przystosowane dla osób niepełnosprawnych (podjazd).
  • Drzwi wejściowe otwierane są automatycznie i umożliwiają bezkolizyjne wejście do budynku. Drzwi wejściowe szklane przystosowane są również dla osób słabowidzących -  podsiadają oznakowanie poziomymi pasami o jednolitej barwie.
  • W budynku znajdują się dwie windy osobowa i towarowa (umożliwiająca swobodne poruszanie osobie niepełnosprawnej na wózku wraz z opiekunem). Windy posiadają ekran z wyświetlanym aktualnym numerem piętra oraz wyposażone są w głosowe powiadamianie o piętrze, na którym zatrzymuje się winda.
  • Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze oraz na piętrach (przyziemie, 1,2,3 i 4 piętro)
  • Na parterze z znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych.
  • Wyróżniono początek i koniec biegów schodowych.
  • Przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością  oznakowane kolorem niebieskim.
  • Do budynku można wchodzić z psem asekurującym.
  • W budynku nie ma pętli indukcyjnej.
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących
Dane kontaktowe
Adres strony internetowej: pcpr.starostwo.bielsko.pl
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą do kontaktu jest Lidia Górkiewicz
Adres poczty elektronicznej osoby do kontaktu Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Nr telefonu osoby do kontaktu 33 8136933