Wyjaśnienie w sprawie sklepu w Suliszewicach

0

W związku z pojawiającymi się nieprawdziwymi informacjami prasowymi, Urząd Gminy i Miasta Błaszki informuje, iż w celu wyjaśnienia stanu prawnego sklepu funkcjonującego w budynku OSP, położonym na działce nr ewidencyjny 348 w miejscowości Suliszewice, będącym własnością Gminy i Miasta Błaszki w dniu 13.08.2015 r. zostało wystosowane pismo do Pani D.B z prośbą o przedstawienie tytułu prawnego do zajmowanego lokalu.

W odpowiedzi na w/w pismo Pani D.B przesłała informację, że w jej mniemaniu jest to próba zastraszania jej, że może zostać usunięta z lokalu wynajmowanego od Stowarzyszenia OSP Suliszewice, za krytykę „aroganckiego sposobu sprawowania władzy” przez Burmistrza.

Ponadto w dniu 28.08.2015 r. zostało wystosowane pismo do prezesa OSP Suliszewice z prośbą o przedstawienie tytułu prawnego do zajmowanego budynku remizy. W/w pismo pozostało jednak bez odpowiedzi.

Z informacji będących w posiadaniu tut. organu OSP Suliszewice nie posiada umowy zezwalającej na dysponowanie budynkiem zlokalizowanym na działce nr ewidencyjny 348, położonej w Suliszewicach. Natomiast Pani D.B zajmuje przedmiotowy lokal od 03.01.2007 r. na podstawie umowy najmu z OSP Suliszewice, zawartej na czas nieokreślony (czynsz najmu wynosi 200 zł).

W związku z powyższym pismem z dnia 22.09.2015 r. Burmistrz Gminy i Miasta Błaszki poinformował Panią D.B, iż zawarła umowę z podmiotem, który nie posiada tytułu prawnego do dysponowania nieruchomością , a „nikt nie może przenieść na drugą osobę więcej praw niż sam posiada”. Ponadto nakazał opuścić i wydać lokal w terminie 14 dni od otrzymania pisma oraz poinformował, że do dnia opuszczenia lokalu gmina będzie naliczać opłatę za bezumowne korzystanie za okres od 03.01.2007 r.

Jednocześnie pismem z dnia 22.09.2015 r. zostało przesłane pismo do prezesa OSP Suliszewice informujące, że OSP Suliszewice nie posiada umowy uprawniającej do zajmowania i zarządzania przedmiotowym obiektem.

Z uwagi na brak odpowiedzi na w/w pisma w dniu 12.10.2015 r. pracownice tut. urzędu udały się do miejscowości Suliszewice w celu sprawdzenia aktualnego stanu i sporządzenia dokumentacji fotograficznej. Z przeprowadzonych oględzin wynikało, iż nadal w lokalu prowadzona jest działalność handlowa.

W związku z powyższym 14.10.2015 r. Burmistrz Gminy i Miasta Błaszki ponownie wezwał Panią D.B do opuszczenia i wydania zajmowanego lokalu w terminie 7 dni od daty otrzymania, z informacją, iż w przeciwnym razie sprawa zostanie skierowana na drogę sadową.

W odpowiedzi na wezwanie Pani D.B przesłała pismo z dnia 20.10.2015 r. informujące, iż posiada tytuł prawny do użytkowanego lokalu i dołączyła umowę najmu z OSP Suliszewice.

Wobec nie dostosowania się do wezwania tut. organ po raz kolejny przesłał pismo z dnia 27.10.2015 r. z żądaniem opuszczenia zajmowanego lokalu, z jednoczesną informacją, iż pismo to kończy przedmiotowy temat.

W odpowiedzi na w/w pismo wpłynęły do tut. Urzędu pisma od Pani D.B oraz OSP Suliszewice informujące, iż w Sądzie Rejonowym w Sieradzu toczy się postępowanie Sygn. akt I Ns 1006/15 o zasiedzenie w dobrej wierze przedmiotowej nieruchomości .

Urząd Gminy i Miasta Błaszki wyjaśnia, iż budynek remizy oraz działka nr ewidencyjny 348, położona w miejscowości Suliszewice, stanowi własność Gminy i Miasta Błaszki na podstawie Decyzji Kierownika Urzędu Rejonowego w Sieradzu Nr Og.II.7242/10/13/94 z dnia 16 marca 1994 r. stwierdzającej, iż grunty o powierzchni 1500 m2, położone w miejscowości Suliszewice stanowią mienie gminne, oraz na podstawie Decyzji Wojewody Łódzkiego nr GN.V.7723/O/2/1/2008/MJ z dnia 6 marca 2009 r. stwierdzającej nabycie przez Gminę i Miasto Błaszki z dniem 27 maja 1990 r. z mocy prawa nieodpłatnie na własność przedmiotową nieruchomość na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 10 maja 1990 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 32, poz. 191 ze zm.) w związku z art. 7 tej ustawy.

W/w decyzje stanowiły podstawę wpisu do księgi wieczystej. Ponadto tutejszy Urząd informuje, iż w dniu 10.11.2015 r. do Pani D.B wysłał zawiadomienie o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie cofnięcia zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. Powodem wszczęcia postępowania jest powzięcie informacji o możliwości korzystania z lokalu, stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych bez posiadania odpowiedniego tytułu prawnego.