Remonty dróg coraz bliżej

0

Jak tylko radni miejscy zaakceptują zmiany budżetowe, które zaproponował burmistrz rozpoczną się remonty dróg na które wszyscy czekają. Decyzje zapadną jeszcze w tym tygodniu na sesji nadzwyczajnej 4 sierpnia 2017 roku. Propozycje zmian budżetowych związane są bezpośrednio z wykonaniem budżetu 2017 roku i umożliwiają podpisanie umów na wykonanie zadań z „Wykazu zadań remontowych i modernizacyjnych na drogach i ciągach komunikacyjnych gminy Błaszki kadencji 2014-2018”, przyjętego po zmianach w maju 2017 roku. Zadania te zostały funkcjonalne podzielone wyłączając te, które związane są z nowymi nawierzchniami i funkcjonują obecnie jako odrębne zadanie inwestycyjne p.n. „Nakładka z destruktu”. W postępowaniu przetargowym do wykonania tych prac zgłosił się tylko jeden wykonawca i to z ofertą przekraczającą środki zapisane w budżecie gminy. Dlatego na dzień dzisiejszy umowa nie może być podpisana, a to znaczy, że z wykonywaniem prac tak potrzebnych trzeba czekać, właśnie do decyzji radnych. W budżecie zapisanych jest 1 073 033,03 zł, a potrzeba minimum 1 150 000,00 zł, na w/w umowę, plus środki na prace nadzorcze nad wykonawstwem oraz mały margines na nieprzewidziane sytuacje terenowe. Dzięki tym środkom wykonane zostaną nakładki z destruktu na czternastu drogach gminnych, na długości około siedmiu kilometrów.
Zakończyło się również postępowanie na „Powierzchniowe utrwalenie dróg emulsją asfaltową i grysem”, które będzie realizowane jeszcze tego lata za kwotę 259 622,25 zł. Na to zadanie zgłosiło się czterech oferentów. Najdroższa oferta opiewała na kwotę 520 855,89 zł, z czego można wnioskować, że usługi w drogownictwie wyraźnie drożeją. Zadanie będzie polegało na wzmocnieniu dróg gminnych emulsją asfaltową i grysem, wykonanych w latach poprzednich. Emulsja na wniosek radnych, którzy zabiegali o to od dawna będzie natryskiwana dwukrotnie, co powinno wyraźnie zwiększyć trwałość dróg. Zgodnie z planem w ten sposób wzmocnionych zostanie trzynaście dróg na powierzchni 32 000 m2 i długości  dziesięciu kilometrów.
Dobrą wiadomością jest również to, że na finiszu jest postępowanie na kolejne zadanie drogowe p.n. „Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych w m-ści Włocin – Kolonia”. W tym przypadku też jest potrzebna zmiana zależna od radnych, polegająca na wyłączeniu tego zadania z zadań bieżących i pokazanie jako indywidualnego zadania inwestycyjnego, co będzie pociągało konieczność przesunięć wewnętrznych w budżecie gminy. Dodatkowo aby wykorzystać środki  pozyskane na tą inwestycję należy przyjąć do budżetu gminy i uwidocznić środki z  umowy zawartej w ostatnim czasie pomiędzy Województwem Łódzkim, a Gminą Błaszki zgodnie z którą Nasza gmina na w/w zadanie uzyskała wsparcie na kwotę 15 400,00 zł. Droga będzie odnowiona nowym dywanikiem asfaltowym na długości 1 073 metrów.
Wygląda więc na to, że choć radni nie będą zadowoleni, że muszą się pilnie zbierać na obrady w połowie wakacji, to będą mieli powody do zadowolenia, a jeszcze więcej powodów do zadowolenia powinni mieć mieszkańcy, którzy będą jeździć po wyremontowanych tego lata drogach gminnych.

Na zdjęciu – Wizyta radnych na drogach remontowanych w roku 2016