Kontrowersje wokół komisji wiatrakowej

0

Z analizy niedawno odnalezionych dokumentów w Urzędzie Miejskim w Błaszkach wynika, że jeden z członków doraźnej Komisji ds. naziemnych elektrowni wiatrowych wybudowanych na terenie Gminy i Miasta Błaszki w dniu 20 października 2011 roku pełniąc funkcję Przewodniczącego Rady Sołeckiej zawarł z jednym z inwestorów naziemnych elektrowni wiatrowych porozumienie na mocy, którego inwestor zakupił destrukt asfaltowy na utwardzenie 3950,00 m2 drogi gminnej, którego położenie zostało sfinansowane za kwotę 26 741,50 zł netto przez ówczesnego Burmistrza Gminy i Miasta Błaszki.
W związku z powyższym w trosce o interes publiczny Burmistrz Błaszek Karol Rajewski wystąpił z pismem do Przewodniczącej Rady Miejskiej Agnieszki Bieńkowskiej o niezwłoczne złożenie stosownych wyjaśnień dotyczącej zakończenia prac doraźnej Komisji ds. naziemnych elektrowni wiatrowych wybudowanych na terenie Gminy i Miasta Błaszki. W piśmie burmistrz prosi m.in. o złożenie w trybie pilnym wyjaśnień dlaczego do dnia 30 listopada 2016 roku nie przedłożono Radzie Gminy i Miasta Błaszki sprawozdania z prac komisji, gdyż na mocy § 1 ust. 1 Uchwały NR XXIV/153/16 z dnia 29 września 2016 roku Komisja zobowiązana była zakończyć pracę do dnia 30 listopada 2016 roku i w tym terminie przedłożyć sprawozdanie ze swojej pracy. Ponadto burmistrz poprosił o złożenie wyjaśnień czy Przewodnicząca była w posiadaniu informacji, że jeden z członków komisji ds. naziemnych elektrowni wiatrowych miał interes faktyczny, który mógł mieć wpływ na wyniki kontroli legalności i praworządności wydanych decyzji inwestycyjnych oraz oddziaływania elektrowni na środowisko i zdrowie ludzi.