Dofinansowanie do usuwania i unieszkodliwiania wyrobów azbestowych

0

     Gmina Błaszki po raz kolejny pozyskała dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi, tym razem w kwocie 45 579,00 zł na zadanie pn. ,,Demontaż, zbieranie, transport oraz unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest na terenie Gminy Błaszki”. Do realizacji zadania zostało zgłoszonych 27 posesji, których właściciele złożyli wnioski w Urzędzie Miejskim w Błaszkach o dofinansowanie na ten cel. Niebawem rozpoczną się prace polegające na zdemontowaniu starych pokryć dachowych zawierających azbest oraz na odebraniu wyrobów azbestowych, które zdemontowane były znacznie wcześniej i zalegają na posesjach właścicieli, którzy zgłosili się do programu.
To już trzecia edycja realizacji Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Błaszki. Do tej pory zdemontowano 69,35 t wyrobów azbestowych i odebrano 181,20 t azbestu co razem dało 250,55 t unieszkodliwionych wyrobów azbestowych pochodzących ze 105 posesji, a kwota dofinansowania pozyskana z WFOŚiGW w Łodzi wyniosła łącznie 125 351,00 zł.
Przypominamy, że w tutejszym urzędzie cały czas trwa nabór ciągły wniosków o uzyskanie dofinansowania na demontaż i usunięcie azbestu, a wnioski składane w tym roku będą realizowane w kolejnej edycji programu usuwania azbestu z terenu naszej gminy, jeśli Gminie uda się pozyskać dofinansowanie na ten cel w 2019 r. Więcej informacji można uzyskać w Referacie Gospodarowania Odpadów – pokój 20 tutejszego urzędu lub pod nr tel. 43 829 09 46.