Błaszkowskie szkoły coraz bliżej ponad milionowego dofinansowania

0

Wniosek Gminy i Miasta Błaszki o dofinansowanie projektu: „Podniesienie jakości kształcenia szkół podstawowych w gminie Błaszki” przeszedł  pozytywną weryfikację wymogów formalnych i został przekazany do oceny formalno-merytorycznej w ramach KOP powołanej  dla konkursu nr RPLD.11.01.02-IZ.00-10-001/15.
Burmistrz Gminy i Miasta Błaszki Karol Rajewski zdecydował o zgłoszeniu trzech szkół podstawowych, w Gruszczycach, Kalinowej i Błaszkach, do projektu edukacyjnego, na który może pozyskać 1 181 112,00 zł . Wartość całego projektu to 1 280 052,00 zł.  Instytucją Organizującą Konkurs jest Instytucja Zarządzająca Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, którą stanowi Zarząd Województwa Łódzkiego, obsługiwany przez Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Otrzymane dofinansowanie skierowane zostanie na:
Wsparcie szkół w zakresie przygotowania uczniów do zatrudnienia lub kontynuacji nauki obejmujące:
a) doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli w zakresie stosowania metod oraz form organizacyjnych sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz właściwych postaw/umiejętności,
b) kształtowanie i rozwijanie u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz właściwych postaw/umiejętności.
Tworzenie w szkołach warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu obejmujące:
a) wyposażenie pracowni szkolnych w narzędzia do nauczania przedmiotów przyrodniczych,
b) doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli, w tym nauczycieli przedmiotów przyrodniczych, niezbędnych do prowadzenia procesu nauczania opartego na metodzie eksperymentu,
c) kształtowanie i rozwijanie kompetencji uczniów w zakresie przedmiotów przyrodniczych, z wykorzystaniem zakupionego wyposażenia lub wiedzy przeszkolonych nauczycieli.
Korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych obejmujących:
a) wyposażenie szkół lub placówek systemu oświaty w nowoczesne pomoce dydaktyczne oraz narzędzia TIK niezbędne do realizacji programów nauczania w szkołach lub placówkach systemu oświaty, w tym zapewnienie odpowiedniej infrastruktury sieciowo-usługowej,
b) podnoszenie kompetencji i kwalifikacji zawodowych nauczycieli wszystkich przedmiotów w zakresie korzystania z narzędzi TIK zakupionych do szkół lub placówek systemu oświaty, w tym włączenie narzędzi TIK do nauczania przedmiotowego,
c) kształtowanie i rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów,
d) programy rozwijania kompetencji cyfrowych uczniów poprzez naukę programowania.
Indywidualizację pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz wsparcie ucznia młodszego obejmująca:
a) doposażenie szkół lub placówek systemu oświaty w pomoce dydaktyczne oraz specjalistyczny sprzęt do rozpoznawania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych oraz wspomagania rozwoju i prowadzenia terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a także podręczniki szkolne i materiały dydaktyczne dostosowane do potrzeb uczniów z niepełnosprawnościami, ze szczególnym uwzględnieniem, pomocy, sprzętu narzędzi, które są zgodne z koncepcją uniwersalnego projektowania,
b) przygotowanie nauczycieli do prowadzenia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym wsparcia ucznia młodszego, rozpoznawania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów i efektywnego stosowania pomocy dydaktycznych w pracy,
c) wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów młodszych w ramach zajęć uzupełniających ofertę szkoły lub placówki systemu oświaty.