Wycieczka 3A do Trójmiasta

19 września uczniowie klasy 3a wraz z wychowawcą – panem Andrzejem Szybiakiem oraz panem Wojciechem Januszem wybrali się na czterodniową wycieczkę szkolną do Trójmiasta.

Nasza podróż rozpoczęła się wczesnym rankiem. Po prawie dwunastu godzinach spędzonych w pociągu dotarliśmy do stacji Gdynia Główna. Mimo zmęczenia byliśmy bardzo podekscytowani na myśl o czekającym nas pobycie w nadmorskich rejonach. Po zakwaterowaniu w Szkolnym Schronisku Młodzieżowym wybraliśmy się na spacer Aleją Jana Pawła II w okolice Skweru Kościuszki, który jest najbardziej reprezentacyjną ulicą w Gdyni. W wieczornych godzinach miasto wyglądało naprawdę pięknie. Widzieliśmy również molo południowe, gdzie stało kilka zabytkowych statków.

Następnego dnia wybraliśmy się do Gdańska. Zwiedziliśmy główne zabytki miasta takie jak gotycko-renesansowy Ratusz Głównomiejski, dawne miejsce spotkań kupców, czyli Dwór Artusa, starodawna Fontanna Neptuna oraz siedemnastowieczna Złota Brama. Kolejnym punktem tego dnia był rejs na Westerplatte, czyli w miejsce będące symbolem wybuchu II wojny światowej. Podróżowanie statkiem było dla wielu z nas nowym, ciekawym doświadczeniem. Po dotarciu na historyczny półwysep zobaczyliśmy Pomnik Obrońców Wybrzeża. Przeszliśmy również obok Cmentarzu Poległych Żołnierzy Wojska Polskiego. Po wejściu na bulwar mogliśmy zobaczyć Bałtyk w całej okazałości. Byliśmy szczęśliwi, widząc miejsce kojarzące nam się z letnią beztroską. W świetnych humorach wróciliśmy na nocleg do Gdyni.

Trzeciego dnia wybraliśmy się do Akwarium Gdyńskiego, gdzie mogliśmy obejrzeć podwodny świat i dowiedzieć się więcej na temat historii Bałtyku. Część z nas zwiedziła również legendarny żaglowiec ,,Dar Pomorza”. Później wybraliśmy się do Sopotu, który jest bardzo popularnym wypoczynkowym kurortem. Poszliśmy na molo będące jedną z największych atrakcji miasta. Nie zabrakło czasu na zrobienie pamiątkowych fotografii i zakupu nadmorskich pocztówek. Wybraliśmy się również na spacer ulicą Bohaterów Monte Cassino, gdzie minęliśmy Krzywy Domek, który jest jednym z ciekawszych obiektów w mieście. Ostatnia atrakcja tego dnia to pobyt na plaży w Sopocie. Myślę, że był to najbardziej upragniony i wyczekiwany moment dla wszystkich ceniących wypoczynek nad morzem. Niektórzy z nas skorzystali również z kąpieli w chłodnym jak na tę porę roku Bałtyku. Po udanym dniu w Sopocie wróciliśmy pociągiem do Gdyni, skąd późną nocą wyjechaliśmy do Czechowic-Dziedzic. Myślę, że był to bardzo udany wyjazd. Podróże kształcą, więc z pewnością i ta otworzyła nas na świat, dając nam wiele radości z poznawania nowych miejsc. Mieliśmy okazję do krótkiego wypoczynku nad morzem, co na pewno dało nam dużo energii i chęci do pracy niezbędnej w dalszej części roku szkolnego.

Natalia Paliczka, kl. 3A

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w Galerii