Wcieczka 1A i 1B na Jurę

14 maja uczniowie klasy 1A oraz 1B wraz z opiekunami-  panią Katarzyną Szybiak, panią Agnieszką Gryboś i panią Danutą Wojnar wybrali się na dwudniową wycieczkę na Jurę Krakowsko-Częstochowską.

Nasza podróż rozpoczęła się rano i minęła bardzo szybko. Pierwszym celem  było zwiedzanie XIV-wiecznego zamku w Ogrodzieńcu. Dowiedzieliśmy się wiele ciekawych rzeczy o tym miejscu, wychodziliśmy po skałach i podziwialiśmy widoki. Następnym etapem naszej wycieczki był gród w Birowie. Spacer do Grodu okazał się bardzo długi i męczący, gdyż większość czasu szliśmy pod górę, ale było warto! Po zwiedzaniu przejechaliśmy do ośrodka, gdzie czekał na nas pyszny obiad.

Po zakwaterowaniu w  domkach spędziliśmy trochę czasu wszyscy razem. Mimo zmęczenia byliśmy bardzo podekscytowani na myśl o następnych atrakcjach.

Pierwszą z nich była wspinaczka po skałkach. Pomimo trudnej trasy, przy pomocy instuktora oraz dopingu pozostałych uczniów każdy ze śmiałków wyszedł na samą górę. Następną atrakcją było przejście z zabezpieczeniem po taśmie, która znajdowała się 2 metry nad ziemią.

Po czasie pełnym wrażeń wróciliśmy na kolację. Następnie wspólne gry i tańce pozwoliły nam się jeszcze bardziej zintegrować.

O godz. 22.00 miała miejsce zbiórka przed kolejną atrakcją, którą było przejście przez jaskinię w całkowitej ciemności. To także nie stanowiło łatwego zadania, gdyż okazała się ona bardzo wąska. Na koniec rozpaliliśmy ognisko i miło spędziliśmy przy nim czas.

Następnego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy na pieszą wędrówkę po ostańcach jurajskich. Zwiedziliśmy Rezerwat Góry Zbirów i Zamek w Bobolicach,  zatrzymując się oczywiście, aby podziwiać widoki! Ostatnim planem wycieczki był upragniony przez każdego obiad, po którym bardzo zmęczeni wyruszyliśmy w drogę powrotną do Czechowic-Dziedzic.

Myślę, że był to bardzo udany wyjazd. Podróże kształcą, więc z pewnością i ta otworzyła nas na świat, dając nam wiele radości z poznawania nowych miejsc. Mieliśmy okazję spędzić wspólnie czas i odpocząć.

Oliwia Gręda, kl. 1B

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w Galerii!