Pożegnanie lata w Saksonii

W dniach 19-22 września 2019 roku uczniowie naszego liceum, głównie z klas drugich, wybrali się na wycieczkę przedmiotową z języka niemieckiego do Saksonii. Wyjazd ten odbył się pod przewodnictwem profesora Andrzeja Szybiaka –  znawcy języka niemieckiego w naszej szkole oraz wybitnego historyka – profesora Wojciecha Janusza.
Pociągiem dojechaliśmy pod samą granicę do miasta Zgorzelec, gdzie zakwaterowaliśmy się w Domu Turysty. W ten sam dzień udaliśmy się na spacer do niemieckiej części miasta – Görlitz.
Drugiego dnia głównym punktem wycieczki był wyjazd do Drezna oraz pobyt w Szwajcarii Saskiej. Uczniowie mieli okazję przepłynąć promem rzekę Łabę i udać się na punkt widokowy w okolicy Bastei, co dla niektórych było wielkim wyzwaniem! Następnym ciekawym punktem wycieczki było zwiedzanie historycznej części miasta Drezna. Zobaczyliśmy między innymi pomnik Augusta II Mocnego – Goldener Reiter, Frauenkirche i słynny Zwinger. Wieczorem z wielką przyjemnością podziwialiśmy panoramę miasta podczas spaceru nad Łabą.
Kolejnego dnia uczniowie wybrali się pociągiem do Lipska, gdzie zobaczyli m.in. Thomaskirche, pomniki Goethego oraz Bacha, Augustusplatz, Naschmarkt oraz Leipziger Markt. Również w tym miejscu mieliśmy okazję na małe zakupy.
W ostatni dzień ze smutkiem musieliśmy opuścić piękną okolicę, która z pewnością zapadnie nam w pamięci. Wycieczka odbyła się w bardzo miłej, pogodnej atmosferze. Uczniowie wykazywali zainteresowanie zwiedzaniem, uważnie słuchali ciekawych faktów, jakie przekazywali im profesorowie, którzy świetnie byli przygotowani na krótkie opowieści. Nie obyło się również bez małej praktyki języka – rozmawialiśmy po niemiecku oraz śpiewaliśmy znane nam piosenki z ulubionej lekcji.