Realizacja: IDcom.pl
20 października 2017 14:34 | Przetargi | Źródło: BIP Gminy Kołaczkowo
Gmina Kołaczkowo na podstawie art. 38 ust 1 i 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2017 poz. 1579), informuje, że w ramach prowadzonego postępowania o zamówienie publiczne jw. wpłynęły zapytania od wykonawców, których treść przedstawiamy poniżej wraz z wyjaśnieniami zamawiającego.
UBEZPIECZENIA KOMUNIKACYJNE:
Pytanie 1:
Proszę o zmianę zapisu
Z
Ubezpieczyciel pokryje koszty obowiązkowego badania technicznego, wykonywanego w związku ze szkodą w zakresie elementów układu nośnego, hamulcowego lub kierowniczego mających wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego, za którą uprzednio przyjął on odpowiedzialność
Na
Ubezpieczyciel pokryje koszty obowiązkowego badania technicznego, wykonywanego w związku ze szkodą w zakresie elementów układu nośnego, hamulcowego lub kierowniczego mających wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego, za którą uprzednio przyjął on odpowiedzialność . Wysokość kosztów nie może przekroczyć 10 % Sumy Ubezpieczenia
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę.
Pytanie 2:
Proszę o akceptację zapisu
„Przy ustalaniu odszkodowania za szkody polegające na uszkodzeniu ogumienia i akumulatora uwzględnia się indywidualnie stopień jego zużycia eksploatacyjnego.”
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę.
Pytanie 3:
Proszę o zmianę zapisu
z
- na wypłatę ani wysokość odszkodowania nie będzie miała wpływu prędkość z jaką poruszał się dany pojazd w chwili zaistnienia szkody lub niedostosowanie się przez kierującego pojazdem do innych przepisów ruchu drogowego.
na
- na wypłatę ani wysokość odszkodowania nie będzie miała wpływu prędkość z jaką poruszał się dany pojazd w chwili zaistnienia szkody lub niedostosowanie się przez kierującego pojazdem do innych przepisów ruchu drogowego o ile nie miało to wpływu na powstanie szkody.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 4:
Proszę o podanie aktualnych zabezpieczeń pojazdów
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że pojazdy wykazane do ubezpieczenia AC posiadają immobilisery.
Pytanie 5:
Proszę o informację czy Sumy Ubezpieczenia zostały zaktualizowane
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że sumy ubezpieczenia zostały zaktualizowane.
Pytanie 6:
Proszę o informację czy pojazd PWR998AK jest pojazdem pożarniczym
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że pojazd PWR998AK jest pojazdem pożarniczym
Pytanie 7:
Proszę o podanie ilości pojazdów w podziale na ryzyka OC i AC w latach 2014,2015,2016,2017.
Odpowiedź:
2014: OC - 11 AC - 3
2015: OC - 11 AC - 4
2016: OC - 16 AC - 5
2017: OC - 15 AC - 5
UBEZPIECZENIE MIENIA
Pytanie 8:
Proszę o potwierdzenie, że jeżeli OWU wykonawcy wskazują przesłanki wyłączające bądź ograniczające odpowiedzialność ubezpieczyciela to mają one zastosowanie, chyba, że Zamawiający wprost włączył je do zakresu ubezpieczenia w SIWZ.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza.
Pytanie 9:
W nawiązaniu do treści klauzuli uznania zabezpieczeń proszę o uzupełnienie informacji na temat rodzaju zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciwkradzieżowych stosowanych w mieniu Ubezpieczającego oraz w podległych jednostkach (prosimy o uzupełnienie danych dotyczących budynku szkoły w miejscowości Wszembórz).
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że w załączniku nr 6 umieścił wszystkie dostępne mu informacje na temat zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciwkradzieżowych. Budynek Szkoły we Wszemborzu jest wynajmowany podmiotowi zewnętrznemu.
Pytanie 10:
Wnioskujemy o zmianę zapisów treści klauzuli ubezpieczenia przepięć na:
„Klauzula ubezpieczenia przepięć– ubezpieczeniem zostają objęte szkody elektryczne powstałe w wyniku pośrednich wyładowań atmosferycznych (szkody spowodowane gwałtownym wzrostem napięcia w sieci elektrycznej w wyniku wyładowań atmosferycznych) lub zmian parametrów prądu elektrycznego lub wzbudzania się niszczących sił elektromagnetycznych dla wszystkich grup mienia. Limit odpowiedzialności do kwoty 100.000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w rocznym okresie ubezpieczenia. Dotyczy ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych oraz ubezpieczenia sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk. Zastosowane limity odpowiedzialności nie mają zastosowania do ryzyk, które w myśl zapisów OWU nie są limitowane.”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 11:
Wnioskujemy o zmianę zapisów treści klauzuli przezornej sumy ubezpieczenia na:
„Klauzula przezornej sumy ubezpieczenia – z zachowaniem pozostałych niezmienionych niniejszą klauzulą postanowień OWU i innych postanowień umowy ubezpieczenia ustala się, że do sumy ubezpieczenia zostaje włączona kwota przezornej sumy ubezpieczenia, przez którą strony rozumieją kwotę w wysokości 1.000.000,00 zł, która w przypadku szkody służyć będzie do wyrównania ewentualnego niedoubezpieczenia wynikającego z niedoszacowania sum ubezpieczenia dla poszczególnych składników majątku ubezpieczonych w systemie na sumy stałe oraz pokryciu kosztów powstałej szkody w przypadku kiedy suma ubezpieczenia danego składnika majątkowego przyjęta w wartości księgowej brutto będzie niższa niż wysokość szkody określona na podstawie kosztorysu wewnętrznego lub zewnętrznego. Limit odpowiedzialności każdorazowo ulega pomniejszeniu o wypłacone na podstawie tej klauzuli odszkodowanie. Maksymalna wysokość odszkodowania wypłaconego przy zastosowaniu niniejszej klauzuli z tytułu wystąpienia szkody w mieniu Ubezpieczającego/Ubezpieczonego nie może przekroczyć wartości mienia deklarowanej do ubezpieczenia. Dotyczy ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych oraz ubezpieczenia sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk.”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 12:
Wnioskujemy o zmianę zapisów treści klauzuli ochrony mienia nieprzygotowanego do pracy na:
„Klauzula ochrony mienia nieprzygotowanego do pracy – Ochrona ubezpieczeniowa zostaje zachowana mimo, że ubezpieczający nie przystosował ruchomości (środka trwałego lub sprzętu elektronicznego do pracy, np. sprzęt nie został rozpakowany) oraz w sytuacji przenoszenia ruchomości (środka trwałego lub sprzętu elektronicznego) z jednego miejsca na inne w obrębie danej lokalizacji. Ochroną objęte są również ruchomości, które przez dłuższy okres znajdują się w lokalizacji objętej ochroną, jednak nie są eksploatowane (np. w szkole w okresie przerwy wakacyjnej), ale zostały zgłoszone do ubezpieczenia. Niniejsza klauzula nie dotyczy ubezpieczenia budynków i budowli.”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 13:
Wnioskujemy o zmianę zapisów treści klauzuli awarii instalacji lub urządzeń technologicznych na:
”Klauzula awarii instalacji lub urządzeń technologicznych – na mocy niniejszej klauzuli Ubezpieczyciel pokryje szkody w instalacjach lub urządzeniach wodociągowych, kanalizacyjnych, centralnego ogrzewania oraz innych urządzeniach technologicznych przesyłających media w postaci płynnej, należących do ubezpieczonego oraz znajdujących się w obrębie lokalizacji (do 300 m) objętej ochroną na mocy niniejszej umowy ubezpieczenia, wskutek ich nagłego, samoczynnego lub spowodowanego zamarzaniem pęknięcia, łącznie z kosztami robót pomocniczych związanych z ich naprawą i rozmrożeniem, w tym uzasadnione i udokumentowane koszty poszukiwań miejsca powstania awarii. Limit odpowiedzialności dla niniejszej klauzuli wynosi 100.000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w rocznym okresie ubezpieczenia z podlimitem 20.000,00 zł na koszty poszukiwań miejsca powstania awarii. Zastosowane limity odpowiedzialności nie mają zastosowania do ryzyk, które w myśl zapisów OWU nie są limitowane.”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 14:
Wnioskujemy o wyłączenie klauzuli obligatoryjnej akceptacji zmiany wartości mienia lub o zakwalifikowanie jej do klauzul fakultatywnych.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 15:
Wnioskujemy o wyłączenie klauzuli obligatoryjnej: ochrony mienia wyłączonego z eksploatacji lub zakwalifikowanie jej do klauzul fakultatywnych.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 16:
Wnioskujemy o wprowadzenie do klauzuli transportu wewnętrznego limitu odpowiedzialności w wysokości 300 000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 17:
Wnioskujemy o zmianę zapisów treści klauzuli składowania na:
„Klauzula składowania - w przypadku szkód powstałych w skutek zalania mienia Ubezpieczyciel ponosi odpowiedzialność za mienie składowane bezpośrednio na podłodze. Odpowiedzialność w powyższym zakresie dotyczy również mienia znajdującego się w pomieszczeniach położonych poniżej poziomu gruntu. Dla mienia składowanego bezpośrednio na podłodze poniżej poziomu gruntu limit odpowiedzialności wynosi 200 000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w rocznym okresie ubezpieczenia. Klauzula dotyczy ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych oraz ubezpieczenia sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk.”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 18:
Prosimy o zakwalifikowanie obligatoryjnej klauzuli ubezpieczenia mienia zabytkowego, unikatowego do klauzul fakultatywnych lub wprowadzenie limitu odpowiedzialności w wysokości 10 000,00 PLN.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 19:
Wnioskujemy o zmianę zapisów treści klauzuli zmiany lokalizacji w odbudowie na:
„Klauzula zmiany lokalizacji w odbudowie - z zachowaniem pozostałych, niezmienionych niniejszą klauzulą postanowień umowy ubezpieczenia określonych we wniosku i ogólnych warunkach ubezpieczenia strony uzgodniły, że na pisemny wniosek Ubezpieczonego Ubezpieczyciel wyrazi zgodę na odbudowę zniszczonego ubezpieczonego budynku lub budowli w innej lokalizacji na terenie gminy, jeżeli zmiana lokalizacji wynika z wydanych decyzji administracyjnych (m.in. zezwolenia na budowę), warunków zabudowy albo rachunku ekonomicznego. Odszkodowanie w takiej sytuacji nie pokrywa kosztów zakupu gruntu w nowej lokalizacji. Wypłata odszkodowania na podstawie niniejszej klauzuli następuje w granicach sumy ubezpieczenia budynku lub budowli z uwzględnieniem przezornej sumy ubezpieczenia, jeżeli będzie miała zastosowanie. Klauzula dotyczy ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych.”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 20:
Prosimy o uzupełnienie wykazu budynków i budowli Gminy Kołaczkowo o pełne adresy, rok budowy oraz czy budynki są użytkowane.
Odpowiedź:
Zamawiający podaje posiadane informacje w Załączniku nr 1 do odpowiedzi (komórki zaznaczone na czerwono).
Pytanie 21:
Prosimy o podanie informacji czy wszystkie budynki wybudowane przed 1967 rokiem przeszły generalne remonty?
Jeśli tak prosimy o podanie zakresu wykonanych prac.
Odpowiedź:
Zamawiający podaje posiadane informacje w Załączniku nr 1 do odpowiedzi (komórki zaznaczone na czerwono).
Pytanie 22:
Wnioskujemy o potwierdzenie, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia i ich instalacje poddawane są regularnym przeglądom wynikającym z przepisów prawa, co potwierdzone jest każdorazowo pisemnym protokołami; w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie budynków niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia i ich instalacje poddawane są regularnym przeglądom wynikającym z przepisów prawa, co potwierdzone jest każdorazowo pisemnym protokołami.
Pytanie 23:
Czy Zamawiający potwierdza, że ubezpieczeniu nie podlegają budynki przeznaczone do rozbiórki, wyburzenia.
W przypadku odpowiedzi negatywnej na powyższe pytanie prosimy o wyłączenie przedmiotowego mienia z zakresu ubezpieczenia.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pytanie 24:
Jeśli przedmiotem ubezpieczenia są budynki nieużytkowane, wyłączone z eksploatacji, pustostany lub przeznaczone do rozbiórki prosimy o podanie dodatkowych informacji:
1) czy teren, na którym znajdują się budynki i budowle jest ogrodzony, oświetlony w porze nocnej oraz całodobowo dozorowany,
2) czy wszystkie maszyny i urządzenia są oczyszczone i zakonserwowane, odłączone od źródeł zasilania oraz regularnie kontrolowane,
3) czy gaśnice oraz inne zabezpieczenia przeciwpożarowe są sprawne i utrzymane w gotowości do użycia.
Odpowiedź:
Zamawiający nie posiada budynków wyłączonych z eksploatacji. Wyłączona z użytku jest część budynku po szkole w Borzykowie - obiekt ogrodzony, woda z centralnego spuszczona, przyłącze elektryczne czynne. W użytkowanej części budynku znajdują się mieszkania.
Pytanie 25:
W przypadku zgłoszenia mienia nieużytkowanego prosimy o wyłączenie w/w mienia z zakresu ubezpieczenia. W przypadku braku możliwości wyłączenia z zakresu ubezpieczenia przedmiotowego mienia prosimy o ograniczenie zakresu do FLEX-y z limitem odpowiedzialności do 200.000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia. W przypadku braku akceptacji w/w limitu proszę o określenie max. limitu akceptowalnego przez Zamawiającego
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 26:
Wnioskujemy o udzielenie informacji czy w okresie ostatnich 20 lat na terenie Powiatu wystąpiła powódź, jeśli tak, to jakie lokalizacje zgłoszone do ubezpieczenia zostały nią dotknięte.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że na terenie Gminy Kołaczkowo w okresie ostatnich 20 lat nie wystąpiła powódź
Pytanie 27:
Czy w zbiorach bibliotecznych znajdują się starodruki lub inkunabuły?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że w zbiorach bibliotecznych nie ma starodruków ani inkunabuł.
Pytanie 28:
W przypadku odpowiedzi twierdzącej na powyższe pytanie prosimy o uzupełnienie następujących informacji:
a/ łączna ilość starodruków i inkunabułów
b/ wartość najdroższego starodruku lub inkunabułu
c/ prosimy o wskazanie lokalizacji, w których znajdują się starodruki i/lub inkunabuły
d/ prosimy o dokładny opis zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciwkradzieżowych w ww. miejscach ubezpieczenia.
Odpowiedź:
Nie dotyczy.
Pytanie 29:
Czy Zamawiający posiada/zarządza/administruje wysypiskiem śmieci i/lub zakładem utylizacji odpadów? Jeżeli tak to proszę o podanie poniższych informacji:
a. Gdzie się znajduję - adres
b. Od kiedy funkcjonuje
c. Na jak dużym obszarze
d. Czy planowane jest jego zamknięcie, jeżeli tak to kiedy
e. Co znajduje się w najbliższym sąsiedztwie wysypiska.
Odpowiedź:
Zamawiający nie posiada/zarządza/administruje wysypiskiem śmieci ani zakładem utylizacji odpadów.
Pytanie 30:
Proszę o wprowadzenie w ryzyku kradzieży zwykłej franszyzy redukcyjnej w wysokości 300 zł.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 31:
Proszę o wprowadzenie do klauzuli katastrofy budowlanej franszyzy redukcyjnej w wysokości 1 000 zł.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 32:
Czy Zamawiający wyraża zgodę na wyłączenie ryzyka katastrofy budowlanej dla budynków starszych niż 50 lat?
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
UBEZPIECZENIE OC
Pytanie 33:
Przy ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej wnioskujemy o zmianę zapisu zakresu ubezpieczenia na:
„W ramach sumy gwarancyjnej Ubezpieczyciel zobowiązany jest do:
- pokrycia poniesionych po wystąpieniu wypadku kosztów działań mających na celu zapobieżenie szkodzie lub zmniejszenie jej rozmiarów, jeżeli były celowe, chociażby okazały się bezskuteczne,
- pokrycia kosztów wynagrodzenia rzeczoznawców powołanych za zgodą Ubezpieczyciela w celu ustalenia okoliczności, przyczyn, rozmiaru szkody lub odpowiedzialności osób objętych ubezpieczeniem,
- pokrycia kosztów konieczne do poniesienia przez Ubezpieczającego/Ubezpieczonego w związku ze zgłoszonymi roszczeniami:
a) niezbędne koszty sądowej lub pozasądowej pomocy prawnej lub obrony przed roszczeniem w sporze prowadzonym w porozumieniu z Ubezpieczycielem,
b) niezbędne koszty sądowej obrony w postępowaniu karnym, jeśli toczące się postępowanie ma związek z ustaleniem odpowiedzialności osób objętych ubezpieczeniem, a Ubezpieczyciel wyraził zgodę na pokrycie tych kosztów,
c) koszty postępowań sądowych, w tym mediacji lub postępowania pojednawczego oraz kosztów opłat administracyjnych, jeśli toczące się postępowanie ma związek z ustaleniem odpowiedzialności osób objętych ubezpieczeniem, a Ubezpieczyciel wyraził zgodę na pokrycie tych kosztów.”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 34:
Wnioskujemy o wyrażenie zgody na wprowadzenie zastrzeżenia, że przedmiotem zamówień uzupełniających nie będą przychodnie, szpitale lub inne placówki medyczne.
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę.
Pytanie 35:
Wnioskujemy o potwierdzenie, że zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie obejmuje szkód powstałych w związku z posiadaniem, użytkowaniem, zarządzaniem oraz administrowaniem wysypiskiem lub składowiskiem odpadów a także w związku z prowadzeniem działalności związanej z sortowaniem, spalaniem, utylizowaniem, odzyskiem odpadów lub jakimkolwiek innym ich przetwarzaniem.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe,
Pytanie 36:
Czy w okresie ubezpieczenia zamawiający planuje przejąć w zarząd wysypisko, składowisko odpadów, spalarnię lub sortownię odpadów?
Odpowiedź:
Zamawiający nie planuje w okresie ubezpieczenia przejęcia w zarząd wysypiska, składowiska odpadów, spalarni ani sortowni odpadów.
Pytanie 37:
Wnioskujemy o podanie wysokości budżetu przeznaczonego na remonty dróg, chodników.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że wysokość bieżącego budżetu przeznaczonego na remonty dróg, chodników wynosi 35.000 zł.
Pytanie 38:
Prosimy o informację, czy na przestrzeni ostatnich 20 lat mienie należące do Zamawiającego było zagrożone ryzykiem powodzi. Jeśli tak, prosimy o wskazanie narażonych lokalizacji
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że w ciągu ostatnich 20 lat mienie należące do Zamawiającego nie było zagrożone ryzykiem powodzi
Pytanie 39:
Prosimy o potwierdzenie, czy wszystkie zgłaszane do ubezpieczenia budynki posiadają aktualne przeglądy instalacji oraz pozwolenie na użytkowanie. Jeśli nie – dlaczego? Prosimy o wskazanie tych lokalizacji
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza, że wszystkie zgłaszane do ubezpieczenia budynki posiadają aktualne przeglądy instalacji oraz pozwolenie na użytkowanie.
Pytanie 40:
Prosimy o informację czy ubezpieczony: posiada, użytkuje, zarządza lub administruje wysypiskiem lub składowiskiem odpadów, oraz czy prowadzi działalność związaną z: sortowaniem, spalaniem, utylizowaniem, odzyskiem odpadów lub jakimkolwiek innym ich przetwarzaniem.
Odpowiedź:
Zamawiający nie posiada, użytkuje, zarządza ani administruje wysypiskiem lub składowiskiem odpadów, oraz nie prowadzi działalności związanej z: sortowaniem, spalaniem, utylizowaniem, odzyskiem odpadów lub jakimkolwiek innym ich przetwarzaniem.
Pytanie 41:
Prosimy o informację czy Zamawiający planuje organizowanie imprez o charakterze lotniczym lub wyścigów samochodowych?
Odpowiedź:
Zamawiający nie planuje organizowania imprez o charakterze lotniczym lub wyścigów samochodowych
Pytanie 42:
Proszę o informację czy suma gwarancyjna 500.000,00 zł ubezpieczenia OC zarządcy dróg publicznych stanowi podlimit w ramach sumy gwarancyjnej 1.000.000,00 zł ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej ogólnej czy jest to odrębna, niezależna suma gwarancyjna.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że suma gwarancyjna 500.000,00 zł ubezpieczenia OC zarządcy dróg publicznych to odrębna, niezależna suma gwarancyjna.
Pytanie 43:
Prosimy o informację czy Zamawiający dopuszcza stosowanie składek minimalnych w zakresie ubezpieczenia autocasco.
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza stosowanie składek minimalnych w zakresie ubezpieczenia autocasco.
Pytanie 44:
Prosimy o informację czy podane sumy ubezpieczenia pojazdów są z aktualnych polis czy zostały zaktualizowane.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że podane sumy ubezpieczenia pojazdów zostały zaktualizowane.
Pytanie 45:
Prosimy o informację czy w ostatnich 3 latach były stosowane udziały własne/franszyzy.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że w ostatnich 3 latach nie były stosowane udziały własne/franszyzy
Pytanie 46:
Prosimy o informację jaką w ostatnich 3 latach Zamawiający posiadał i ubezpieczał liczbę pojazdów w podziale na OC i AC.
Odpowiedź:
2015: OC - 11 AC - 4
2016: OC - 16 AC - 5
2017: OC - 15 AC - 5
Pytanie 47:
Prosimy o informację jaką funkcję specjalną pełni Ford FT 350 TDCI o nr rej. PWR 998AK?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że Ford FT 350 TDCI o nr rej. PWR 998AK jest pojazdem pożarniczym.
Pytanie 48:
Prosimy o podanie, czy w ostatnich 25 latach na terenie Gminy wystąpiły powodzie lub podtopienia oraz czy lokalizacje zgłoszone do ubezpieczenia uległy w tym czasie szkodom powodziowym lub podtopieniowym
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że w ciągu ostatnich 25 lat na terenie Gminy nie wystąpiły powodzie lub podtopienia oraz że lokalizacje zgłoszone do ubezpieczenia nie uległy w tym czasie szkodom powodziowym lub podtopieniowym
Pytanie 49:
Prosimy o podanie, czy wśród zgłoszonego do ubezpieczenia mienia (szczególnie w grupie budowle ubezpieczane na pierwsze ryzyko) są przepusty i mosty drogowe, tunele, przejścia nad i pod torami; jeśli tak, to co to jest i z jakich materiałów jest wykonane, a także czy jest planowana taka inwestycja w najbliższych 3 latach
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że wśród zgłoszonego do ubezpieczenia mienia nie ma przepustów i mostów drogowych, tuneli, przejść nad i pod torami
Pytanie 50:
Prosimy o podanie, czy pokazy ogni sztucznych prowadzone są przez podmioty zajmujące się taką działalnością profesjonalnie.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że ewentualne pokazy ogni sztucznych prowadzone są przez podmioty zajmujące się taką działalnością profesjonalnie
Pytanie 51:
Prosimy o informację jakiego rodzaju mienie jest ubezpieczone w klauzuli 40 – klauzula ubezpieczenia mienia zabytkowego, unikatowego (str. 40 SIWZ).
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że są to eksponaty będące
Pytanie 52:
Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający nie prowadzi/nie nadzoruje lub nie będzie prowadzić/nadzorować w najbliższych 3 latach wysypiskiem /składowiskiem odpadów.
Jeśli składowisko odpadów jest lub będzie prowadzone/nadzorowane, to prosimy o podanie rodzaju odpadów – według poniższego wykazu
19 13 07* odpady ciekłe i wodniste koncentraty z rekultywacji wód gruntowych, zawierające substancje niebezpieczne
19 13 08 odpady ciekłe i wodniste koncentraty z rekultywacji wód gruntowych, zawierające substancje inne niż wymienione w 19 13 07
20 ODPADY KOMUNALNE (odpady gospodarstw domowych i podobne handlowe, przemysłowe i instytucjonalne odpady) łącznie z frakcjami gromadzonymi selektywnie
20 01 frakcje selektywnie gromadzone (wyjątek 15 01)
20 01 01 papier i tektura
20 01 02 szkło
20 01 08 odpady kuchenne i stołówkowe ulegające biodegradacji
20 01 10 ubrania
20 01 11 wyroby włókiennicze
20 01 13* rozpuszczalniki
20 01 14* kwasy
20 01 15* alkalia
20 01 17* Fotochemikalia
20 01 19* Pestycydy
20 01 21* świetlówki i inne odpady zawierające rtęć
20 01 23* zużyte urządzenia zawierające chlorofluorowęglowodory
20 01 25 Oleje i tłuszcze jadalne
20 01 26* Oleje i tłuszcze inne niż wymienione w 20 01 25
20 01 27* farby, tusze, kleje i żywice zawierające substancje niebezpieczne
20 01 28 farby, tusze, kleje i żywice inne niż te wymienione w 20 01 27
20 01 29* detergenty zawierające substancje niebezpieczne
20 01 30 detergenty inne niż te wymienione w 20 01 29
20 01 31* leki cytotoksyczne i cytostatyczne
20 01 32 leki inne niż te wymienione w 20 01 31
20 01 33* baterie i akumulatory objęte w 16 06 01, 16 06 02 lub 16 06 03 i niesortowalne baterie i akumulatory zawierające te baterie
20 01 34 baterie i akumulatory inne niż te wymienione w 20 01 33
20 01 35* zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż te wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki
20 01 36 zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż te wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35
20 01 37* drewno zawierające substancje niebezpieczne
20 01 38 drewno inne niż wymienione w 20 01 37
20 01 39 tworzywo sztuczne
20 01 40 metal
20 01 41 odpady powstałe z czyszczenia kominów
20 01 99 inne niewymienione frakcje
20 02 odpady z ogrodów i parków (włączając odpady cmentarne)
20 02 01 odpady ulegające biodegradacji
20 02 02 gleba i kamienie
20 02 03 pozostałe odpady nie ulegające biodegradacji
20 03 pozostałe odpady komunalne
20 03 01 mieszane odpady komunalne
20 03 02 odpady z targowisk
20 03 03 pozostałości po czyszczeniu ulic
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza, że nie prowadzi/nie nadzoruje i nie planuje prowadzić/nadzorować w najbliższych 3 latach wysypiska /składowiska odpadów
Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej.
Pytanie 53:
Prosimy o potwierdzenie, że zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie obejmuje i nie będzie obejmować szkód powstałych w związku z prowadzeniem działalności, medycznej, badawczej, farmaceutycznej a także udzielaniem świadczeń opieki zdrowotnej z wyjątkiem drobnych świadczeń medycznych wskazanych w SIWZ.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pytanie 54:
Prosimy o potwierdzenie, że zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie obejmuje i nie będzie obejmować szkód powstałych w związku z posiadaniem, użytkowaniem, zarządzaniem oraz administrowaniem wysypiskiem lub składowiskiem odpadów a także w związku z prowadzeniem działalności związanej z sortowaniem, spalaniem, utylizowaniem, odzyskiem odpadów lub jakimkolwiek innym ich przetwarzaniem
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pytanie 55:
W odniesieniu do OC za produkt gastronomiczny prosimy o wyłączenie z zakresu szkody w związku z przeniesieniem choroby Creutzfeldta-Jacoba i innych encefalopatii gąbczastych.
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę.
Pytanie 56:
Prosimy o potwierdzenie, że zakres ochrony OC z tyt. organizacji imprez nie obejmuje i nie będzie obejmować imprez związanych ze sportami motorowymi, motorowodnymi, lotniczymi.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pytanie 57:
Prosimy o potwierdzenie, że zakresem ochrony nie będą obejmowane imprezy związane ze sportami ekstremalnymi takimi jak: skoki bungee, B.A.S.E. jumping, speleologia, rafting, canyoning itp.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pytanie 58:
Odnośnie podanej szkodowości proszę o informację jakie franszyzy i udziały własne ona uwzględnia? Jakie franszyzy i udziały własne miały zastosowanie w dotychczasowych umowach?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że w ostatnich 3 latach w posiadanych polisach nie maiły zastosowania franszyzy ani udziały własne.
Pytanie 59:
W celu oceny dotychczasowego przebiegu ubezpieczeń prosimy o odpowiedź – czy Zamawiający w okresie ostatnich 3 lat był ubezpieczony w zakresie określonym w SIWZ? W przypadku istotnych różnic w zakresach poszczególnych ubezpieczeń – prosimy o ich wskazanie.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że w okresie ostatnich 3 lat był ubezpieczony w zakresie określonym w SIWZ.
Pytanie 60:
Odnośnie rozszerzenia o szkody wyrządzone w związku z zarzadzaniem drogami… prosimy o informację – jaki jest stan techniczny zgłoszonych do ubezpieczenia odcinków? Ile wynosił fundusz remontowy w roku ubiegłym i jaki jest zaplanowany na lata kolejne?
Odpowiedź:
Stan dróg jest dobry, niezbędne naprawy dokonywane są na bieżąco. W tym roku fundusz remontowy wynosi 35000 zł, na kolejne lata nie jest znany.
Pytanie 61:
W odniesieniu do szkód powstałych podczas pokazów sztucznych ogni (w OC z tytułu organizacji imprez) prosimy o potwierdzenie, że ochrona istnieje pod warunkiem, że pokaz jest organizowany przez firmę profesjonalnie zajmującą się organizowaniem takich pokazów
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pytanie 62:
W odniesieniu do punktu j (szkody w środowisku) prosimy o zmianę zapisu na: zakresem ochrony objęte są szkody, dla których początek zdarzenia wyrządzającego szkodę miał miejsce w okresie ubezpieczenia, a pierwsza szkoda powstała i ujawniła się w okresie ubezpieczenia w ciągu 72 godzin licząc od początku zdarzenia.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 63:
Prosimy o dopisanie w kl. warunków i taryf ,że nie dot. OC działalności lub dopisać, że obowiązuje tylko przy szkodowości nieprzekraczającej 50% (szkodowość jako stosunek wypłat odszkodowań i rezerw do zainkasowanej składki ).
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 64:
Uprzejmie prosimy o wykreślenie paragrafu 14 z wzoru Umowy Generalnej.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 65:
Prosimy o potwierdzenie, że odpowiedzialność za szkody w dokumentach powierzonych Ubezpieczonemu przez osoby trzecie obejmować będzie wyłącznie koszty ich odtworzenia.
Odpowiedź:
Zamawiający nie potwierdza.
Pytanie 66:
Prosimy o potwierdzenie, że zakresem ochrony nie będą objęte szkody na terenie USA, Kanady, Australii i Nowej Zelandii
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza.
Pytanie 67:
Prosimy o potwierdzenie, że koszty dodatkowe będą objęte w ramach sumy gwarancyjnej.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza.
Pytanie 68:
Prosimy o dopisanie w punkcie "s" iż zakres ochrony nie obejmuje kradzieży pojazdów i mienia.
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę.
Pytanie 69:
Prosimy o potwierdzenie, że podana szkodowość obejmuje wszystkie zgłoszone do ubezpieczenia jednostki podległe i OC dróg.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza.
Pytanie 70:
Prosimy o potwierdzenie, że wszelkie zmiany zawartych umów będą wymagać akceptacji obu stron tj. Ubezpieczającego i Wykonawcy
Odpowiedź:
Zamawiający nie potwierdza.
Pytanie 71:
Prosimy o potwierdzenie, że zakresem ochrony nie będą objęte szkody powstałe wskutek przyjęcia przez Ubezpieczonego umownego zwiększenia odpowiedzialności poza zakres wynikający z powszechnie obowiązujących przepisów albo umownego przejęcia odpowiedzialności osoby trzeciej
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza.
Pytanie 72:
W związku z zapisami w pkt. 10 - 12 SIWZ i par. 14 Umowy: Czy Zamawiający, mimo zastrzeżenia wskazanego w art. 29 ust. 3a ustawy prawo zamówień publicznych, iż wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę dotyczy tylko czynności, których wykonywanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy Kodeks pracy, podtrzymuje wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, gdy zamówienie będzie realizowane w zakresie obsługi umowy ubezpieczenia przez agenta ubezpieczeniowego, który z racji na specyfikę swojej działalności regulowanej ustawą z dnia 22 maja 2003 r. o pośrednictwie ubezpieczeniowym świadczy usługi na podstawie umowy agencyjnej, a nie na podstawie umowy o pracę?
Odpowiedź:
Zamawiający podtrzymuje powyższy zapis.
Ubezpieczenie mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku oraz od kradzieży zwykłej, Ubezpieczenie szyb od stłuczenia, Ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk.
Pytanie 73:
W odniesieniu do klauzuli reprezentantów prosimy o włączenie do katalogu reprezentantów również dyrektorów jednostek podległych
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 74:
Prosimy zmniejszenie limitu dla klauzuli przezornej sumy ubezpieczenia do poziomu 500 000 zł
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 75:
W odniesieniu do zapisu „podtopienie mienia w wyniku deszczu nawalnego, topnienia mas śniegu lub spływu wód po zboczach lub stokach na terenach górskich lub falistych oraz wystąpienia powodzi w sąsiednim otoczeniu (w tym podniesienie się poziomu wody w wyniku powodzi) z limitem odpowiedzialności 500 000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w rocznym okresie ubezpieczenia” prosimy o informację czy w okresie ostatnich 10 lat ryzyko to było objęte ochroną ubezpieczeniową i wystąpiły szkody z tego tytułu?
Jeżeli nie, to czy wystąpiły zdarzenia za które Ubezpieczyciel byłby zobowiązany do wypłaty odszkodowania gdyby ryzyko było objęte ochroną ubezpieczeniową?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że w ostatnich 10 latach ryzyko to było objęte ochrona ubezpieczeniową i nie było wypłat z tego tytułu.
Pytanie 76:
Niezależnie od powyższego prosimy o zmniejszenie limitu odpowiedzialności dla ryzyka podtopień z 500 000 zł na 200 000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w rocznym okresie ubezpieczenia.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 77:
W odniesieniu do zapisu „uszkodzenie ubezpieczonego mienia wskutek działania wysokiej temperatury, pary, gwałtownych zmian temperatury lub wilgotności powietrza” prosimy o potwierdzenie, że intencją Zamawiającego było objęcie nagłych i niespodziewanych zdarzeń nie zaś powolnego oddziaływania wymienionych czynników.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza.
Pytanie 78:
Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia posiadają pozwolenie na użytkowanie stosownie do aktualnego przeznaczenia;
w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie budynków nieposiadających takiego pozwolenia wraz z określeniem przyczyny.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pytanie 79:
Prosimy o informację czy Zamawiający zgłasza do ubezpieczenia mienie wyłączone z eksploatacji. W przypadku odpowiedzi twierdzącej prosimy o podanie rodzaju takiego mienia i jednostkowej wartości.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że wyłączona z eksploatacji jest część budynku po szkole w Borzykowie.
Pytanie 80:
Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia i ich instalacje poddawane są regularnym przeglądom wynikającym z przepisów prawa, co potwierdzone jest każdorazowo pisemnym protokołami
w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie budynków niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pytanie 81:
Prosimy o potwierdzenie, że zabezpieczenia ppoż zastosowane w miejscach ubezpieczenia są zgodne z obowiązującymi przepisami oraz posiadają aktualne przeglądy i badania
w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie lokalizacji niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pytanie 82:
Prosimy o potwierdzenie, że wszędzie gdzie jest mowa o limicie odpowiedzialności należy rozumieć, że jest to limit na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że limity odpowiedzialności to limity na jedno i wszystkie zdarzenia w każdym rocznym okresie ubezpieczenia.
Pytanie 83:
W celu oceny informacji o dotychczasowym przebiegu ubezpieczeń – prosimy o informację:
a) czy Zamawiający w okresie ostatnich 3 lat był ubezpieczony (co najmniej) w zakresie wszystkich ubezpieczeń określonych w SIWZ? W przypadku odpowiedzi negatywnej, prosimy o wskazanie różnic
b) czy wszystkie obiekty/lokalizacje były dotychczas objęte ochroną? W przypadku odpowiedzi negatywnej, prosimy o wskazanie różnic
c) czy zakres ochrony w ramach poszczególnych ubezpieczeń był analogiczny do określonego w SIWZ? W przypadku istotnych różnic w zakresach poszczególnych ubezpieczeń – prosimy o ich wskazanie
d) jakie franszyzy i udziały własne miały zastosowanie w poprzednich umowach ubezpieczenia
Odpowiedź:
Zamawiający w okresie ostatnich trzech lat był ubezpieczony w zakresie wszystkich ubezpieczeń określonych w SIWZ, wszystkie lokalizacje / obiekty były dotychczas objęte ochroną, zakres ochrony był analogiczny do określonego w SIWZ, żadne franszyzy i udziały własne nie miały zastosowania.
Pytanie 84:
Prosimy o informację czy w miejscach wskazanych w SIWZ jako miejsca ubezpieczenia w okresie ostatnich 20 lat wystąpiła powódź.
W przypadku odpowiedzi twierdzącej prosimy o wskazanie lokalizacji oraz informację na temat wysokości poniesionych strat, W przypadku odpowiedzi twierdzącej prosimy o wprowadzenie limitu odpowiedzialności dla ryzyka powodzi w wysokości 200 000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia lub innego akceptowalnego dla Zamawiającego
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że w miejscach wskazanych w SIWZ jako miejsca ubezpieczenia w okresie ostatnich 20 lat nie wystąpiła powódź.
Pytanie 85:
Czy Zamawiający, mimo zastrzeżenia wskazanego w art. 29 ust. 3a ustawy prawo zamówień publicznych, iż wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę dotyczy tylko czynności, których wykonywanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy Kodeks pracy, podtrzymuje wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, gdy zamówienie będzie realizowane w zakresie obsługi umowy ubezpieczenia przez agenta ubezpieczeniowego, który z uwagi na specyfikę swojej działalności regulowanej ustawą z dnia 22 maja 2003r. o pośrednictwie ubezpieczeniowym świadczy usługi na podstawie umowy agencyjnej, a nie na podstawie umowy o pracę?
Odpowiedź:
Zamawiający podtrzymuje wymóg, o którym mowa powyżej.
Pozostałe warunki i wymagania określone w SIWZ pozostają bez zmian.
Powyższe wyjaśnienia i zmiany są wiążące dla wszystkich wykonawców i stanowią integralną część SIWZ.
Przeczytano: 828 razy.| Wydrukuj
Gmina Kołaczkowo
Plac Reymonta 3
62-306 Kołaczkowo
Tel.: 614385324Fax: 614385488E-mail: ug@kolaczkowo.plWWW: www.kolaczkowo.pl
NIP:
789-17-07-330
Godziny urzędowania:
Pn. 8:00 - 16:00
Wt. 7:00 - 15:00
Śr. 7:00 - 15:00
Cz. 7:00 - 15:00
Pt. 7:00 - 15:00
Numer konta bankowego:
22968100021100014300019813
Skargi i wnioski:
przyjmowane są w sekretariacie (biuro nr 22)
codziennie w godzinach urzędowania.
Załatw sprawę w Urzędzie: