Wykaz spraw

ZGŁOSZENIE URODZENIA DZIECKA

URZĄD STANU CYWILNEGO

Wymagane dokumenty:

1. Dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport – do wglądu).
2. Podstawą sporządzenia aktu urodzenia jest karta urodzenia lub karta martwego urodzenia
wystawiona przez podmiot wykonujący działalność leczniczą.

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Stanu Cywilnego w Kołaczkowie, ul. Plac Wł. Reymonta 3
tel. 61 4380337 pokój 28

Opłaty:

Zwolnione od opłaty skarbowej.

Termin i sposób załatwienia:

Niezwłocznie, po przyjęciu wymaganych dokumentów.

Podstawa prawna:

1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego.

Inne informacje:

1. Zgłoszenia urodzenia dokonują matka lub ojciec dziecka posiadający pełną zdolność
do czynności prawnych. Matka lub ojciec dziecka, którzy ukończyli 16 lat, dokonują
zgłoszenia urodzenia, jeżeli posiadają ograniczoną zdolność do czynności prawnych.
W pozostałych przypadkach zgłoszenia urodzenia dokonują przedstawiciel ustawowy lub opiekun
matki.
2. Zgłoszenia urodzenia można dokonać przez pełnomocnika.
3. Zgłoszenie urodzenia dokumentuje się w formie protokołu, który jest podpisywany przez osobę
zgłaszającą i kierownika urzędu stanu cywilnego.
4. Zgłoszenia urodzenia można dokonać w formie elektronicznej za pośrednictwem e-PUAP
przez matkę lub ojca dziecka.
5. Zgłoszenia urodzenia dziecka dokonuje się w terminie 21 dni od dnia sporządzenia karty
urodzenia, a w przypadku gdy dziecko urodziło się martwe – w terminie 3 dni od dnia
sporządzenia karty martwego urodzenia.

Formularze i załączniki: