Piątek 16 lipca 2021
imieniny: Eustachego, Mariki, Mirelli

Informacja ARiMR dotycząca sposobu składania wniosków o przyznanie płatności bezpośrednich na rok 2021

W dniu 15 marca ruszyła kampania składania wniosków o dopłaty bezpośrednie. W tym roku rolnicy po raz pierwszy od wprowadzenia systemu dopłat bezpośrednich nie otrzymali spersonalizowanego formularza wniosku wraz z materiałem graficznym w wersji papierowej. Nie ma więc możliwości złożenia wniosku w takiej postaci.

Wnioski składa się w formie elektronicznej za pośrednictwem aplikacji eWniosekPlus. Aplikacja ta udostępniona jest na stronie internetowej Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR): www.arimr.gov.pl

Aby skorzystać z aplikacji eWniosekPlus, konieczne jest posiadanie loginu i kodu dostępu. Rolnicy, którzy ich nie mają, otrzymają dostęp do aplikacji po założeniu konta. Można to zrobić elektronicznie, wybierając opcję "Zarejestruj się". Wtedy aplikacja zażąda podania kilku danych w celu weryfikacji. Są to: 
- numer producenta (login) - nadany przez ARiMR,
- 8 ostatnich cyfr rachunku bankowego,
- wypłacona kwota ostatniego przelewu otrzymanego z ARiMR  zrealizowanego w 2020 roku.

Aplikacja poprosi także o podanie adresu e-mail. Wypełnienie tego pola nie jest obowiązkowe. Rolnicy, którzy zapomnieli hasło albo zablokowali sobie konto, wprowadziwszy niepoprawne hasło, powinni wybrać opcję: "Nie pamiętasz hasła?". Po podaniu loginu, przejściu przez ścieżkę weryfikacji oraz ustawieniu nowego hasła będą mogli ponownie korzystać z aplikacji.  

Ponadto przypominamy, iż konto w aplikacji eWniosekPlus jest przypisane do osoby, a nie do gospodarstwa. 

Słownik: