W dniu 5.11.2015 r. zawarta została pomiędzy Gminą Skąpe a Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze umowa dotacji na dofinansowanie zadania pn. „Demontaż, zbieranie i transport odpadów zawierających azbest na terenie miny Skąpe oraz ich unieszkodliwienie”.
W wyniku realizacji zadania, które przeprowadzone zostało w terminie 30.06.205 r. – 07.08.2015 r., unieszkodliwiono na terenie Gminy Skąpe odpady zawierające azbest w ilości 236,945 Mg.
Całkowity koszt realizacji zadania wyniósł 126.595,95 zł. W związku z podpisaną przez Gminę Skąpe umową na dofinansowanie zadania, pozyskała ona dotację, której środki w kwocie:
- 63.297,97 zł pochodzą z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie
oraz
- 63.297,97 zł pochodzą z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze
Zadanie zrealizowane w ramach Programu priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pn. „Gospodarowanie odpadami innymi niż komunalne. Część 2 – Usuwanie wyrobów zawierających azbest”