Termin załatwienia
30 dni
Osoba kontaktowa
Ilona Rzepka
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Skąpe
Parter, pok. nr 3
Parter, pok. nr 3
Telefon kontaktowy
068 3419212, 3419213, 3419227 wew. 28
Miejsce odbioru
Urząd Gminy Skąpe
Parter, pok. nr 3
Parter, pok. nr 3
Opis
Numer PESEL nadaje się osobom fizycznym przebywającymi stale na terytorium RP zameldowanym na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące, a także osobom ubiegającym się o wydanie dowodu osobistego.
Nadanie numeru następuje na wniosek organu gminy właściwej ze względu na miejsce pobytu stałego lub czasowego podlegającej obowiązkowi jego nadania albo organu, w którym złożono wniosek o wydanie dowodu osobistego.
Nadanie numeru następuje na wniosek organu gminy właściwej ze względu na miejsce pobytu stałego lub czasowego podlegającej obowiązkowi jego nadania albo organu, w którym złożono wniosek o wydanie dowodu osobistego.
Informacje dodatkowe:
- Noworodkom PESEL nadawany jest z urzędu.
Numer nadawany jest za pośrednictwem organu gminy właściwego ze względu na zameldowanie na podstawie dostarczonego przez Urząd Stanu Cywilnego skróconego odpisu aktu urodzenia dziecka, - Osobom, które posiadają zameldownie na pobyt czasowy trwający ponad 2 miesiące numer PESEL nadawny jest przez właściwą miejscową Stację Terenową Departamentu Rozwoju Informatyki i Systemu Rejestrów Państwowych MSWiA za pośrednicwem organu gminy właściwego ze względu na miejsce pobytu czasowego po złożeniu przez osobę zainteresowaną umotywowanej prośby o nadanie numeru ewidencyjnego,
- Osoby, które nie posiadają zameldownia ani na pobyt stały ani czasowy powinny skierować się do Dyrektora Departamentu Rozwoju Informtyki i Systemów Rejestrów Państwowych MSWiA (adres: ul. Pawińskiego 17/21, 02-106 Warszawa) umotywowaną prośbę o nadanie numeru ewidycyjnego PESEL załączając oświadczenie o przebywaniu na terytorium RP.
Do prośby należy dołączyć odpis skrócony aktu urodzenia (w przypadku cudzoziemców tłumaczenie aktu sporządzone przez tłumacza przysiegłego).
Wniosek o nadanie numeru ewidencyjnego powinien zawierać:
- nazwisko i imię,
- nazwisko rodowe (panieńskie),
- datę i miejsce urodzenia,
- imiona rodziców i nazwisko rodowe matki,
- płeć,
- w przypadku cudzoziemców - obywatelstwo,
- nazwa państwa, w którym osoba zainteresowana zameldowana jest na pobyt stały.
- nazwisko i imię,
- nazwisko rodowe (panieńskie),
- datę i miejsce urodzenia,
- imiona rodziców i nazwisko rodowe matki,
- płeć,
- w przypadku cudzoziemców - obywatelstwo,
- nazwa państwa, w którym osoba zainteresowana zameldowana jest na pobyt stały.
Przyjmowanie interesantów:
poniedziałek - piątek: 7.00 -15.00
Czas realizacji
sprawa załatwiana w terminie 1 miesiąca