Protokoły z Sesji

PROTOKÓŁ NR XXXI / 2017 z obrad XXXI sesji Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 03.11.2017r. w sali Urzędu Gminy w Kołaczkowie

PROTOKÓŁ NR XXXI / 2017

z obrad XXXI sesji Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 03.11.2017r. w sali Urzędu Gminy w Kołaczkowie.

Ad.1.

Przewodnicząca Rady Danuta Grabowska o godz. 15:00 otworzyła trzydziestą pierwszą sesję Rady Gminy Kołaczkowo. Powitała radnych i zaproszonych gości – listy obecności w załączeniu nr 1 i 2.

Ad.2.

Na podstawie listy obecności przewodnicząca stwierdziła, że na stan 15 radnych, obecnych na sesji jest 14 radnych i Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał. Nieobecny Radny Adam Gierszewski.

Ad.3.

Przewodnicząca Danuta Grabowska przedstawiła porządek obrad, do którego Wójt Teresa Waszak wniosła o dodatkowy punkt do porządku obrad tj. pkt 18. Omówienie propozycji wynajęcia budynku Szkoły Podstawowej w Borzykowie. Zaproponowaną zmianę przyjęto w głosowaniu jednogłośnie. Porządek obrad ustalono w brzmieniu:

  1. Otwarcie
  2. Stwierdzenie kworum
  3. Przedstawienie porządku obrad.
  4. Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji.
  5. Informacja Przewodniczącego Rady Gminy o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
  6. Informacja Wójta Gminy o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym i realizacji uchwał podjętych  na poprzedniej sesji.
  7. Informacja Przewodniczącego Rady Gminy na temat złożonych odpowiedzi na interpelacje.
  8. Interpelacje i zapytania radnych.
    1. Określenie ceny skupu żyta przyjmowanej jako podstawa obliczania podatku rolnego na obszarze Gminy Kołaczkowo w 2018 roku.
    2. Określenie wysokości stawek podatku od nieruchomości na terenie Gminy Kołaczkowo.
    3. Określenie wysokości stawek podatku od środków transportowych na terenie Gminy Kołaczkowo.
    4. Zwolnienie od podatku od nieruchomości na terenie Gminy Kołaczkowo w roku podatkowym 2018.
    5. Przyjęcie programu współpracy Gminy Kołaczkowo z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami w 2018 roku.
    6. Przyjęcie Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na lata 2017-2022.
    7. Ustalenie stawek jednostkowych dotacji przedmiotowych dla Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Kołaczkowie na 2018 rok
    8. Wprowadzenie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej na rok 2017.
    9. Wprowadzenie zmian w budżecie Gminy Kołaczkowo na rok 2017.
    10. Omówienie propozycji wynajęcia budynku Szkoły Podstawowej w Borzykowie.
    11. Wolne głosy i wnioski.
    12. Odpowiedzi na zapytania.
    13. Zamknięcie sesji.

 

Ad.4.

Do protokołu nie zgłoszono uwag i został przyjęty 14 głosami „za”.

Ad.5.

Przewodnicząca Rady Danuta Grabowska przedstawiła  informację  o  realizacji  zadań podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

Ad.6.

Wójt Teresa Waszak przedstawiła  sprawozdanie  z  działalności  w  okresie międzysesyjnym. Złożyła również  informację z realizacji uchwał podjętych na ostatniej sesji. Informacje pisemne w załączeniu nr 3 i 4.

Ad.7.

Przewodnicząca Rady Danuta Grabowska przedstawiła odpowiedzi na interpelacje ze Starostwa Powiatowego i Urzędu Gminy Kołaczkowo /pisma w aktach/.

Ad.8.

Radny Wojciech Tamborski podziękował za możliwość zorganizowania na świetlicy wiejskiej w Gorazdowie zakończenia sezonu motocyklowego, oraz za interwencję w sprawie naprawienia ścieżki pieszo-rowerowej w Borzykowie. Wnioskuje o załatanie dziury w drodze powiatowej, ul. Piaskowa przy posesji nr 12-13, dodał, że droga jest całkowicie zniszczona i zapadnięta przez przejeżdżające samochody ciężarowe. Przedstawił również wniosek od mieszkańców ul. Rumiankowej i ul. Miętowej w Borzykowie, którzy zwracają się z prośbą o utwardzenie tych dróg, w celu zapewnienia dojazdu do posesji. Przedstawił dokumentację fotograficzną obrazującą stan dróg po opadach deszczu, na których utrzymuje się błoto. Wniosek przekazał Wójt Teresie Waszak.

Radny Jerzy Woś ponawia interpelację w sprawie budowy chodnika w Krzywej Górze. Wniosek argumentuje tym, iż po każdym opadzie deszczu woda zalewa prywatne posesje. Prosi aby radny powiatu Józef Szafarek zobaczył tą drogę i wnioskował o zapewnienie środków w budżecie na realizację tego zadania. Prosi o odpowiedź w tej sprawie.

Przewodnicząca Danuta Grabowska zapytała czy zostaną założone tablice kierunkowe w Zielińcu. Zgłosiła do usunięcia złamane drzewo przy drodze powiatowej w Bieganowie za szkołą. Prosi o usunięcie śmieci z ul. Zakole w Sokolnikach, które ktoś wyrzucił do rowu.

Ad.9.

Przewodnicząca Danuta Grabowska poprosiła radnych o ponowne rozpatrzenie propozycji podwyższenia stawek podatków. Uzasadniła to tym, iż oczekiwania inwestycyjne oraz potrzeby w szkolnictwie są duże. Dodała, że podwyższenie stawek podatków przyczyni się do rozwoju naszej gminy.

Przewodnicząca Danuta Grabowska złożyła wniosek formalny o rozpatrzenie propozycji Wójt w sprawie podwyższenia stawek podatku rolnego na kwotę 51,00zł/dt.

Radny Wojciech Tamborski złożył wniosek formalny o proporcjonalny wzrost stawek podatków. Zaproponował stawkę podatku rolnego podwyższyć na kwotę 50,05zł/dt.

Wiceprzewodniczący Jerzy Woś przedstawił wynik głosowania rady podczas komisji wspólnej 24 października, w której uczestniczyło 10 radnych. Wówczas Rada większością głosów zatwierdziła stawkę podatku rolnego w kwocie 50,00zł/dt.

Przewodnicząca Danuta Grabowska poddała wnioski formalne pod głosowanie, w wyniku których „za” wnioskiem 51,00zł/dt 3 głosy, „za” wnioskiem 50,05zł/dt 3 głosy, „za” stawką przyjętą podczas komisji wspólnej 50,00zł/dt 8 głosów.

Przewodnicząca Danuta Grabowska odczytała projekt uchwały w sprawie określenia ceny skupu żyta przyjmowanej jako podstawa obliczenia podatku rolnego na obszarze Gminy Kołaczkowo w 2018 roku.

Przewodnicząca Danuta Grabowska projekt uchwały poddała pod głosowanie. Uchwałę Nr XXXI/216/2017 przyjęto 13 głosami „za”,1 „wstrzymującym”, 0 „przeciw” w obecności 14 radnych.

Uchwała stanowi załącznik nr 5.

Ad.10.

Przewodnicząca Danuta Grabowska poddała pod głosowanie trzy wnioski formalne. Wniosek złożony przez Wójt podczas komisji wspólnej „za” 1 głos, wniosek złożony podczas komisji wspólnej przez radnego Wojciecha Tamborskiego „za” 1 głos, wniosek za pozostawieniem stawek podatkowych z roku ubiegłego wynik głosowania Rady podczas komisji wspólnej „za”11 głosów, 1 głos „wstrzymujący”.

Przewodnicząca Danuta Grabowska odczytała projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na terenie Gminy Kołaczkowo.

Przewodnicząca Danuta Grabowska projekt uchwały poddała pod głosowanie. Uchwałę Nr XXXI/217/2017 przyjęto 11 głosami „za”,3 „wstrzymującymi”, 0 „przeciw” w obecności 14 radnych.

Radny Wojciech Tamborski złożył wniosek o przeprowadzanie głosowania według stawek najdalej idących do stawek z roku ubiegłego.

Radca Prawny Rafał Masłowski powiedział, że nie ma już podstaw do ponownego przeprowadzania głosowania, uchwała została już przegłosowana.

Uchwała stanowi załącznik nr 6.

Ad.11.

Wiceprzewodniczący Jerzy Woś poinformował, że podczas komisji wspólnej odbyło się głosowanie propozycji Wójt, w wyniku którego 9 radnych opowiedziało się za pozostawieniem stawek z roku ubiegłego.

Wniosków formalnych nie zgłoszono.

Przewodnicząca Danuta Grabowska odczytała projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na terenie Gminy Kołaczkowo.

Przewodnicząca Danuta Grabowska projekt uchwały poddała pod głosowanie. Uchwałę Nr XXXI/218/2017 przyjęto 14 głosami „za”,0 „wstrzymującymi”, 0 „przeciw” w obecności 14 radnych.

Uchwała stanowi załącznik nr 7.

Ad.12.

Przewodnicząca Danuta Grabowska odczytała projekt uchwały w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości na terenie Gminy Kołaczkowo w roku podatkowym 2018.

Przewodnicząca Danuta Grabowska projekt uchwały poddała pod głosowanie. Uchwałę Nr XXXI/219/2017 przyjęto 14 głosami „za”,0 „wstrzymującymi”, 0 „przeciw” w obecności 14 radnych.

Uchwała stanowi załącznik nr 8.

Przewodnicząca Danuta Grabowska ogłosiła 10 min. przerwę.

 

Ad.13.

Mirosława Woźniak wyjaśniła, że samorządy do końca listopada mają termin aby przyjąć roczny program współpracy z organizacjami pozarządowymi. Podczas spotkania z przedstawicielami organizacji nie zgłoszono żadnych zmian i uwag do programu. Dodała, że program jest bardzo obszerny, dający możliwość szerokiego zakresu współpracy.

Przewodnicząca Danuta Grabowska odczytała projekt uchwały w sprawie przyjęcia programu współpracy Gminy Kołaczkowo z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami w 2018 roku.

Przewodnicząca Danuta Grabowska projekt uchwały poddała pod głosowanie. Uchwałę Nr XXXI/220/2017 przyjęto 14 głosami „za”,0 „wstrzymującymi”, 0 „przeciw” w obecności 14 radnych.

Uchwała stanowi załącznik nr 9.

Ad.14.

Robert Nowak poinformował, że program jest przyjmowany na 5 lat i jest kontynuacją poprzedniego programu. Określa główne założenia i cele programu tj. rozszerzenie profilaktyki dotyczącej przeciwdziałania w rodzinie, ochronę ofiar przemocy, oddziaływanie na osoby stosujące przemoc, podniesienie świadomości społecznej na temat przemocy.

Przewodnicząca Danuta Grabowska odczytała projekt uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie w Gminie Kołaczkowo na lata 2017-2022.

Przewodnicząca Danuta Grabowska projekt uchwały poddała pod głosowanie. Uchwałę Nr XXXI/221/2017 przyjęto 14 głosami „za”,0 „wstrzymującymi”, 0 „przeciw” w obecności 14 radnych.

Uchwała stanowi załącznik nr 10.

Ad.15.

Skarbnik Danuta Olejniczak poinformowała, że proponowana stawka dotacji do ścieków dowożonych to 1,20zł/m³. Planuje się przyjęcie ścieków dowożonych 20.000m³. Proponowana  kwota dotacji to 24.000zł.

Przewodnicząca Danuta Grabowska odczytała projekt uchwały w sprawie ustalenia stawek jednostkowych dotacji  przedmiotowych dla Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Kołaczkowie na 2018 rok.

Przewodnicząca Danuta Grabowska projekt uchwały poddała pod głosowanie. Uchwałę Nr XXXI/222/2017 przyjęto 13 głosami „za”,1 „wstrzymującym”, 0 „przeciw” w obecności 14 radnych.

Uchwała stanowi załącznik nr 11.

Ad.16.

Skarbnik Danuta Olejniczak omówiła zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej polegające na:

- zmianie planu dochodów, wydatków, przychodów oraz wyniku finansowego w 2017 roku. Wartości przyjęte w 2017 roku są zgodne z budżetem gminy wg stanu na dzień 3 listopada  2017r.

- Zmianie kwoty rozchodów z tytułu spłaty pożyczek i kredytów oraz kwoty długu w latach 2018-2019.

W załączniku Nr 2 „Wykaz przedsięwzięć do Wieloletniej Prognozy Finansowej”  wprowadza się niżej wymienione zmiany:

W wydatkach bieżących wprowadza się nowe przedsięwzięcie pn.: „Opracowanie programu ochrony środowiska dla Gminy Kołaczkowo”.

W wydatkach majątkowych przenosi się część środków  zaplanowanych  w 2017 r. na zadanie  „Budowa kanalizacji sanitarnej w Borzykowie wraz  z modernizacją infrastruktury wodociągowej oraz doposażenie hydroforni we Wszemborzu”. Zadanie planuje się zrealizować w  dwóch  etapach- I etap w 2017 r. i II w 2018 r.

Wprowadza się nowe przedsięwzięcie  inwestycyjne pn:   „Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Kołaczkowie oraz budowa kanalizacji sanitarnej w Kołaczkowie (ul. Polna)”.            Planowany okres realizacji zadania – lata 2017-2018.

Przewodnicząca Danuta Grabowska odczytała projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kołaczkowo na lata 2017-2023.

Przewodnicząca Danuta Grabowska projekt uchwały poddała pod głosowanie. Uchwałę Nr XXXI/223/2017 przyjęto 14 głosami „za”,0 „wstrzymującymi”, 0 „przeciw” w obecności 14 radnych.

Uchwała stanowi załącznik nr 12.

Ad.17.

Skarbnik Danuta Olejniczak omówiła proponowane zmiany w budżecie polegające na zwiększeniu dochodów budżetu gminy o kwotę 726.428,00zł. Na kwotę tą składają się otrzymane dotacje od Wojewody Wielkopolskiego m.in. na:

-  wypłatę świadczeń rodzinnych – kwota 317.300,- zł

-  opłacenie  składki na ubezpieczenie zdrowotne – kwota 1.908,- zł;

- wypłatę świadczenia wychowawczego – 393.962,- zł;

- dożywianie – kwota 4.258,- zł;

- wypłatę dodatków dla pracowników socjalnych – kwota 9.000,- zł.

Zmniejsza się wydatki ogółem o kwotę 2.433.524,00zł, w tym zwiększa się wydatki bieżące o kwotę 734.642,72zł, oraz zmniejsza się wydatki majątkowe o kwotę 3.168.166,72zł. Zmniejszenie wydatków inwestycyjnych spowodowane jest zmianą terminu realizacji budowy kanalizacji sanitarnej  Borzykowie  (II etap). Środki te przenosi się do WPF na 2018 rok.

W rozdziale 60016 „Drogi publiczne gminne” zwiększa się plan na wynagrodzenia     i pochodne od wynagrodzeń dla pracowników robót publicznych o kwotę 13.000,- zł oraz na remont drogi w Sokolnikach  o kwotę 12.000,- zł. Dokonuje się także przeniesień planu           w § 605 (zmienia się czwartą cyfrę §) w inwestycjach drogowych realizowanych przy dofinansowaniu w ramach PROW.

W rozdziale 71004 „Plany zagospodarowania przestrzennego” zmniejsza się plan wydatków o 6.000,- zł.        

W rozdziale 75023 w § 4270 zwiększa się plan wydatków na remont dachu budynku UG o 20.000,- zł oraz na opłaty telekomunikacyjne, podróże służbowe oraz koszty postępowania sądowego o kwotę 4.000,- zł, zmniejsza się natomiast plan na wynagrodzenia za inkaso sołtysów  -7.000,- zł.

 

Przewodnicząca Danuta Grabowska odczytała projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Gminy Kołaczkowo na 2017 rok.

Przewodnicząca Danuta Grabowska projekt uchwały poddała pod głosowanie. Uchwałę Nr XXXI/224/2017 przyjęto 14 głosami „za”,0 „wstrzymującymi”, 0 „przeciw” w obecności 14 radnych.

Uchwała stanowi załącznik nr 13.

Ad.18.

Wójt Teresa Waszak wyjaśniła, że pani Iwona Jakubowska zwróciła się z propozycją zagospodarowania budynku Szkoły Podstawowej w Borzykowie na żłobek i przedszkole. Na realizację tego zadania chce pozyskać środki zewnętrzne i zależy jej na opinii Rady i wyrażeniu zgody na wynajęcie tego budynku.

Pani Iwona Jakubowska powiedziała, że obejrzała już budynek i według jej koncepcji w pierwszej sali powstałaby grupa przedszkolna dzieci w wieku 3-5 lat, w drugiej klubik dziecięcy bądź żłobek, zależnie od zapisów w ustawie dotyczących organizacji obu tych przedsięwzięć. Jest zainteresowana wynajęciem lub dzierżawą budynku niezależnie czy będzie się starała o dofinansowanie w programie „Maluch”. Zwraca się  z prośbą o wyrażenie opinii Rady i przedstawienie kwoty za wynajem.

Radny Wojciech Tamborski wypowiedział się w imieniu mieszkańców Borzykowa. Poinformował, że podczas zebrania sołeckiego w czerwcu pojawiły się różne pomysły na zagospodarowanie tego budynku m.in. przeniesienie biblioteki, wynajęcie, otwarcie przedszkola lub innej placówki oświatowej. Na kolejnym zebraniu w czerwcu mieszkańcy podtrzymali decyzję, co do przeznaczenia budynku. Twierdzi, że mieszkańcy są związani z tym budynkiem, chcą utrzymać go w dobrym stanie i prosi o uszanowanie ich woli. Przypomniał, jak poprzednia rada głosowała nad przekazaniem budynku we Wszemborzu, również były obawy, że dzieci przejdą do konkurencyjnej placówki. Mieszkańcom zależy na utrzymaniu budynku o charakterze oświatowym niezależnie, czy powstanie tam żłobek, czy przedszkole. Uważa, że podjęcie decyzji wynajęcia budynku jest zasadna, ponieważ okoliczne gminy Miłosław, czy Pyzdry nie posiadają żłobka.

Radny Mariusz Gomulski wspomniał postawę radnego Wojciecha Tamborskiego podczas rozmów z Familijnym Poznaniem i uważa, że zmienił punkt widzenia. Powiedział, że jest za tym aby budynek został wynajęty i żeby powstał w nim żłobek, jednak twierdzi, że podczas zawierania umowy należy zabezpieczyć interesy gminy dotyczące przedszkola.

Radny Wojciech Tamborski powiedział, że mieszkańcy Borzykowa wyrazili zgodę na to aby mogło zaistnieć tam przedszkole. Urząd Gminy nie jest zainteresowany prowadzeniem działalności oświatowej w budynku szkoły w Borzykowie, pojawił się prywatny inwestor co zmienia postać rzeczy. Twierdzi, że mieszkańcy chcą zachować charakter oświatowy  i nie przedkładałby kwot finansowych nad tym co ta inwestycja może dać mieszkańcom Borzykowa, jak również całej gminie. Uważa, za niezgodne z prawem ograniczanie praw przedsiębiorcy, tym bardziej że w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego budynek ma charakter usługowy.

Radny Mariusz Gomulski odpowiedział, że prawo dopuszcza wprowadzenia ograniczeń w umowie bez względu na to czy jest zawierana z jednostką samorządu terytorialnego, czy pomiędzy dwoma prywatnymi podmiotami.

Radny Wojciech Tamborski odpowiedział, że ograniczanie w umowie praw konsumenta jest niezgodne z prawem.

Radny Mariusz Gomulski przypomniał radnemu Wojciechowi Tamborskiemu, że próbuje właśnie ograniczyć przedsiębiorcy z Sokolnik wolną działalność poprzez wprowadzenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Radny Jerzy Woś potwierdził słuszność podejmowanej inicjatywy, dzieci będą mogły uczęszczać do przedszkola bliżej miejsca zamieszkania. Działanie przedsiębiorcy w Sokolnikach było przeciw mieszkańcom, a obowiązkiem Radnego jest chronić mieszkańców, którzy wnioskowali o zaniechanie inwestycji. Dodał, że przedszkole w Kołaczkowie jest w dobrej kondycji i utworzenie przedszkola w Borzykowie mu nie zagrozi.

Wójt Teresa Waszak powiedziała, że inwestowanie przez Samorząd Gminny w adaptację budynku  w Borzykowie na cele oświatowe jest bezzasadne w sytuacji, kiedy działa przedszkole w Kołaczkowie i posiada wolne miejsca. Sytuacja jest inna w przypadku osoby fizycznej otwierającej działalność gospodarczą. Jako gmina płacimy ponad 120.000zł do przedszkoli w innych gminach za dzieci tam uczęszczające. Być może oferta przedszkola spowoduje, że pieniądze zostaną w naszej gminie.

Przewodnicząca Danuta Grabowska poprosiła Radę o wyrażenie opinii w sprawie wynajęcia budynku w Borzykowie.

Rada 14 głosami „za” wyraziła opinię pozytywną.

Ad.19

W wolnych głosach i wnioskach głos zabrali:

Sołtys Aurelia Banaszak poinformowała, że 9 września br. w Gostyniu odbył się zjazd delegatów Stowarzyszenia Sołtysów Województwa Wielkopolskiego. W trakcie obrad sołtysi z całej Wielkopolski wybrali nowe władze Stowarzyszenia. Prezesem Stowarzyszenia został dotychczasowy wiceprezes Jarosław Maciejewski. Na stanowisko wiceprezesa wybrano Wojciecha Majchrzaka. Delegaci wybrali także Komisję Rewizyjną w składzie której znalazła się m.in. Aurelia Banaszak. Zaprosiła sołtysów i członków rad sołeckich do udziału w zawodach sołtysów w tenisie stołowym organizowanym przez Stowarzyszenie Młodych Wielkopolan.

Sołtys Wioleta Dzienniak podziękowała, za środki na zakup i zamontowanie lampy solarnej. Środki na ten cel pochodziły z FS, budżetu gminy i z dofinansowania. Wnioskuje o zebranie poboczy, wycięcie krzewów przy drodze powiatowej w Spławiu, a także zgłasza pęknięcia w tej drodze zwłaszcza przy posesji nr 3.

Sołtys Mariusz Kozielski zgłosił do poprawy drogę w Krzywej
Górze, oraz droga Krzywa Góra – Lipie w której powstały dziury, pomimo pracy równiarki. Prosi aby uzupełniać innym surowcem, a nie szlaką. Wnioskuje o przycięcie zwisających gałęzi nad tą drogą.

Radny Wiesław Urbaniak podziękował referatowi dróg powiatowych za wycięcie krzewów i zebranie poboczy.

Przewodnicząca Danuta Grabowska podziękowała radnemu Wiesławowi Urbaniakowi za zorganizowanie odwozu 100 przyczep ziemi zebranej z poboczy.

Sołtys Zdzisław Nowak zgłosił do naprawy drogę Żydowo-Zieliniec, jest w bardzo złym stanie i utrudnia mieszkańcom dojazd do posesji.

Sołtys Wioleta Dzienniak zapytała czy wpłynęła do urzędu informacja od Enei o wynikach przeprowadzonego pomiaru, oraz na jaki numer należy zgłaszać brak w dostawie prądu.

Edmund Kubis dyrektor GOK zaprosił na spotkanie z Barbarą Wachowicz w dniu 11.11.2017, oraz 24.11.2017 na otwarcie wystawy pt. "Wołyń 1943. Wołają z grobów, których nie ma", połączoną z wykładem pracownika z IPN z Poznania.

Radna Angelika Wojciechowska wnioskuje o załatanie dziury w drodze powiatowej w Gorazdowie.

Radny Michał Stefański zapytał o informację w sprawie obchodów Święta Niepodległości 11listopada.

Radny Jerzy Woś wnioskuje o wycięcie krzewów przy drodze powiatowej Krzywa Góra-Lipie.

Sołtys Mariusz Kozielski podziękował OSP Kołaczkowo, którzy podjęli interwencję w czasie wichury i usunęli drzewo z drogi.

Radny Wojciech Tamborski podał nr telefonu do zgłoszenia braku dostaw prądu.

Radny Michał Stefański zaprosił na spotkanie w sprawie internetu szerokopasmowego.

Ad.20.

Wójt Teresa Waszak zaprosiła na Gminne Święto Niepodległości odbędzie się 11 listopada w kościele parafialnym w Kołaczkowie o godz. 11.00.

Wójt Teresa Waszak udzieliła odpowiedzi na zapytania informując, że:

- realizacja doświetlenia w gminie nastąpi do końca grudnia

- poprosiła radnego powiatowego Józefa Szafarka o interwencję w sprawie dróg powiatowych

-  na ul. Rumiankowej i ul. Miętowej zostały wypełnione ubytki tłuczniem. W obecnej sytuacji kiedy utrzymuje się wysoki poziom wód i panuje błoto położenie tłucznia nie poprawi nawierzchni. Dodała, że niedługo na tych ulicach rozpocznie się budowa kanalizacji sanitarnej i odwodnienia Borzykowa. Poinformowała, że podczas opracowywania budżetu na następny rok można zaplanować środki na remont tych dróg.

- interpelacje w sprawie dróg powiatowych zostaną przekazane do odpowiednich instytucji.

- tablice kierunkowe są zamówione

- na ul. Zakole zostanie wysłana grupa pracowników robót publicznych do uprzątnięcia śmieci lub w razie konieczności firma odbioru odpadów.

Ad. 21.

Wobec wyczerpania porządku obrad przewodnicząca Danuta Grabowska o godz.17.30 zamknęła XXXI Sesję Rady Gminy Kołaczkowo.

 

Protokół sporządziła                                                                               Przewodniczący Rady

Monika Nowak                                                                                         Danuta Grabowska

 

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Rada Gminy
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 23 lutego 2018 10:24
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 625
23 lutego 2018 10:24 (Robert Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany