Protokoły z Sesji

PROTOKOŁ Nr VI/2015 z obrad VI sesji Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 26.05.2015r. w sali Urzędu Gminy w Kołaczkowie.

P R O T O K O Ł  Nr VI / 2015
z obrad VI sesji Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 26.05.2015r. w sali Urzędu Gminy w Kołaczkowie.



Wiceprzewodniczący Rady Gminy Jerzy Woś o godz. 15 otworzył szóstą sesję Rady Gminy Kołaczkowo. Powitał radnych i zaproszonych gości – listy obecności w załączeniu nr 1 i 2.
Na podstawie listy obecności stwierdził, że na stan 15 radnych, obecnych na sesji jest 14 radnych i Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał. Przewodniczący poinformował, że nieobecna jest przewodnicząca Rady Danuta Grabowska, która upoważniła wiceprzewodniczącego do jej  zastępowania w związku z trudną sytuacją rodzinną.
Przewodniczący następnie przedstawił porządek obrad, do którego nie zaproponowano zmian i przedstawia się następująco:

 1.  Otwarcie
 2.  Stwierdzenie kworum.
 3.  Przedstawienie porządku obrad.
 4.  Przyjęcie protokółu z obrad poprzedniej sesji.
 5.  Informacja Przewodniczącego Rady Gminy o działaniach podejmowanych w okresie                               
      międzysesyjnym.
 6.  Informacja Wójta Gminy o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym i   
      realizacji uchwał podjętych  na poprzedniej sesji.
 7.  Informacja Przewodniczącego Rady Gminy na temat złożonych odpowiedzi na
      interpelacje.  
 8.  Podziękowanie ustępującym sołtysom.  
 9.  Interpelacje i zapytania radnych.
10. Sprawozdanie z działalności GOPS oraz ocena zasobów pomocy społecznej w 2014r.
11. Wyłonienie laureata Nagrody im. Władysława Stanisława Reymonta.
12. Ustanowienie nagrody imieniem Władysława Stanisława Reymonta za szczególne                   
       osiągnięcia w działalności społecznej na rzecz Gminy Kołaczkowo.
13. Przystąpienie Gminy Kołaczkowo do Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Z Nami
      Warto” z siedzibą w Kołaczkowie.
14. Zmiana uchwały Nr XXIV/171/2013 z dnia 24.05.2013r w sprawie ustalenia sieci
      publicznego Przedszkola, Szkół Podstawowych i Gimnazjum w Kołaczkowie oraz granic    
      ich obwodów.
15. Zmiana uchwały Nr XXII/142/2005 Rady Gminy Kołaczkowo z dnia 4.02.2005r w sprawie
      określenia czasu pracy nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze.
16. Określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli szkół nie
      wymienionych w art. 42 ust. 3 ustawy Karta Nauczyciela oraz pedagogów, psychologów,
      logopedów i doradców zawodowych zatrudnionych w szkołach, dla których organem
      prowadzącym jest Gmina.
17. Obciążenie nieruchomości gruntowej służebnością przesyłu.
18. Obciążenie nieruchomości gruntowej służebnością przesyłu.
19. Dzierżawa nieruchomości położonej w Szamarzewie.
20. Zbycie nieruchomości położonej w Budziłowie.
21. Podjęcie uchwały w sprawie wyznaczenia inkasentów oraz wysokości wynagrodzeń za
      inkaso podatków i opłat lokalnych na terenie Gminy Kołaczkowo.
22. Wprowadzenie zmian w budżecie Gminy Kołaczkowo.
23. Wolne głosy i wnioski.
24. Odpowiedzi na zapytania.
25. Zamknięcie sesji.

Ad.4.
Do protokołu nie  zgłoszono uwag i został przyjęty bez zmian.
Ad.5.
Przewodniczący  wymienił spotkania i posiedzenia jakie odbyły się okresie między sesjami.
Ad.6.
Pani wójt Teresa Waszak przestawiła informację z podjętych działań w okresie między sesjami. Omówiła szereg spotkań, zebrań, posiedzeń w których uczestniczyła. Również złożyła informację z realizacji uchwał podjętych na ostatniej sesji. Informacje w załączeniu.
Ad.7.
Przewodniczący odczytał odpowiedzi jakie wpłynęły na złożone wcześniej interpelacje i zapytania radnych. Pisma w aktach.
Ad.8.
Z końcem kadencji troje sołtysów zakończyło pracę sołtysa. Pani Bożena Jędraszak z Ciesiel Wielkich, Pani Iwona Ziętkiewicz z Borzykowa i Pani Violetta Przybylska z Zielińca. Za dotychczasową pracę społeczną p. wójt i p. przewodniczący złożyli podziękowanie, wręczyli dokumenty pamiątkowe, kwiaty i upominki.
Ad.9.
Interpelacje i zapytania złożyli radni:
Małgorzata Jakubowska wnioskuje o ustawienie znaku drogowego o terenie zabudowanym w Grabowie Król., wykoszenie poboczy i rowu wzdłuż nowej drogi powiatowej i chodnika, obcięcie krzewów zasłaniających znak za p. Cierpiszewską w kierunku na Zieliniec, załatanie dziur na drodze do Zielińca.
Michał Stefański zgłasza niedrożną studzienkę przy drodze wojewódzkiej nr. 442 oraz wnosi o zwrócenie się  do p. Koczorowskiego, żeby zabezpieczył budynek po zsypie buraków w Kołaczkowie.
Angelika Wojciechowska wnosi  o zebranie i wykoszenie pobocza drogi w Gorazdowie.
Zenon Jerzak wnosi o  przycięcie świerków, które wrastają w linię energetyczną przy szkole w Bieganowie.
Robert Ptaszyński  zgłasza do naprawy bardzo duże wyrwy na drodze powiatowej Budziłowo – Wszembórz i do Cieśli.
Piotr Górecki zapytał  dlaczego nie ma w porządku obrad sprawy wcześniej zgłaszanej rozbiórki stodółki we Wszemborzu oraz zgłasza wykoszenie trawy na posesji  Marka Waszaka.
Wojciech Tamborski zgłasza zniszczony dekiel i zapchaną studzienkę koło świetlicy w Borzykowie, a znak teren inwestycyjny  proponuje przestawić, bo jest wzdłuż drogi, a nie prostopadle.
Adam Gierszewski proponuje konsultować z radnymi tablice oznaczające posesje  jak  powinny być zamieszczone.
Robert Ptaszyński prosi o skierowanie pisma do telekomunikacji o zainstalowanie  szybkiego internetu  i podłączenie światłowodu z Wszemborza do Budziłowa.
Michał Stefański zgłasza  na ul. Szkolnej w Kołaczkowie uszkodzony dekiel studzienki telefonizacyjnej.
Jerzy Woś  prosi o sukcesywne łatanie drogi w Krzywej Górze i wycięcie gałęzi  przy posesji p. Jacka Dobrowolskiego.
Adam Gierszewski prosi o wykonanie mapy miejscowości Zieliniec tak jak jest w innych miejscowościach poza naszą gminą, żeby nie błądzić
Ad 10.
Sprawozdanie z działalności GOPS oraz ocenę zasobów pomocy społecznej w 2014r. przedstawiła Lidia Kwiatkowska, kierownik GOPS.   Szczegółowe opracowanie w załączeniu  do protokołu nr 3.
Do sprawozdania zadano pytania.
Radny Michał Stefański odnośnie  dożywienia,  spytał czy to są rodziny czy osoby w liczbie 128? W odpowiedzi pani kierownik podała, że 70 są to osoby.
Radny Mariusz Gomulski zapytał odnośnie  zasiłku pielęgnacyjnego na str. 11. Odpowiedź,   1032 dotyczy  ilości wypłaconych zasiłków w ciągu roku.
Ad.11.
Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie wyłonienie laureata Nagrody im. Wł. St. Reymonta. Do projektu uchwały nie podjęto dyskusji. Uchwałę Nr VI/40/2015 w  głosowaniu przyjęto  13  głosami „za”, przy 1 głosie wstrzymującym się.  Uchwała stanowi załącznik nr 4.
Ad.12.
Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie ustanowienia nagrody imieniem Władysława Stanisława Reymonta za szczególne osiągnięcia i działalność na rzecz gminy.
Pani Wójt wnosi o zmianę zapisu tak, by nagroda była wręczana na sesji Rady Gminy.
P. Gomulski stwierdził, że nagroda może być przyznawana corocznie.
„Za” przyjęciem projektu uchwały z wniesionymi poprawkami głosów 13 , 1 głos „wstrzymujący”. Uchwała  Nr VI/41/2015 stanowi załącznik nr 5.
Ad.13.
Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Kołaczkowo do Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Z Nami Warto” z siedzibą w Kołaczkowie. Do projektu uchwały nie podjęto dyskusji. Uchwałę  Nr VI/42/2015 przegłosowano 14 głosami „ za” i stanowi załącznik nr 6.
Ad.14.
Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXIV/171/2013 z dnia. 24. 05. 2013 r. w sprawie ustalenia sieci publicznego przedszkola, szkoły podstawowej i gimnazjum w Kołaczkowie oraz granic ich obwodów.
Radni podjęli dyskusję.
Wojciech   Tamborski - dlaczego dopiero teraz jest posiedzenie komisji oświaty, komisja powinna wcześniej zapoznać się z tym tematem dotyczącym  przeniesienia szkoły podstawowej do gimnazjum. P. Tamborski - byłem w gimnazjum osobiście sprawdziłem i rozmawiałem z P. dyrektor, że są sale np. chemiczna, informatyczna, w których klasy powinny  być podzielone, ponieważ każdy uczeń musi mieć osobne stanowisko.
Komisja oświaty jest po to aby głębiej zająć się tym tematem.
Przebudowa ma kosztować 100 tyś złotych, to czy nie słuszne byłoby wyremontowanie budynku przedszkola i zostawienie w tym budynku  dzieci 1 – 3.
P. Stefański – komisja objechała wszystkie szkoły i stwierdziła, że w budynku przedszkola są słabe warunki. Należy zrobić tam dobre warunki dla dzieci, niech przedszkole będzie z prawdziwego zdarzenia.
Pan Stefański stwierdził, że w gimnazjum jest  15 klas.  W szkole remont to koszt ogrodzenia i wykonania łazienki. Prosi, żeby umożliwić przejście dzieci do Gimnazjum.
P. Tamborski – objazd po szkołach był, ale nie było mowy o przeniesieniu szkoły. Budynek w parku jest w dobrym stanie.
P. Stefański – Gimnazjum ma jedną tablice multimedialną.
P. Tamborski – uważam że w Gimnazjum będzie brakowało klas.
P Stefański – twierdzi, że 8 klas będzie pustych.
P. Gomulski – zwraca się do P.  dyr. Felickiej żeby odpowiedziała ile jest klas wolnych w Gimnazjum .
P. dyrektor odpowiada, że dzieci muszą mieć zapewnione dobre warunki do nauki, bo warunki to jedna wypadkowa do osiągnięcia dobrych wyników  przez uczniów.
Należy skupić się na całej oświacie, różne propozycje były wcześniej, ale niektóre zajęcia muszą być w mniejszych grupach i trzeba klasę podzielić, w związku z czym  potrzeba jest więcej klas.
P. Tamborski – nie widzę sensu zmian jeśli chodzi o przeniesienie szkoły do gimnazjum.
P. Wójt – reorganizacja oświaty jest od 2002 roku. 13 lat za nami, temat się przewija bez skutku. Nie chce aby nie poróżnić radnych i nie tylko radnych, ale społeczeństwo. Aby szkoły były doposażone, a  na to wszystko potrzebne są środki.
Głosowanie nad projektem uchwały: 6 głosów „za”, 6 głosów „przeciw” 2 głosy „wstrzymujące”.
Padło pytanie z sali czy jest możliwość następnego głosowania ?.
Radca prawny p. Rafał Masłowski odpowiedział, że nie ma następnego głosowania. Projekt uchwały nie został przyjęty.
Ad.15.
Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXII/142/2005 Rady Gminy Kołaczkowo z dnia 4.02.2005r w sprawie określenia czasu pracy nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze. Do projektu uchwały nie podjęto dyskusji.
Uchwałę  Nr VI/44/2015 przegłosowano 14 głosami „ za” i stanowi załącznik nr 7.
Ad.16.
Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie kreślenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli szkół nie wymienionych w art. 42 ust. 3 ustawy Karta Nauczyciela oraz pedagogów, psychologów, logopedów i doradców zawodowych zatrudnionych w szkołach, dla których organem prowadzącym jest Gmina. Do projektu uchwały nie podjęto dyskusji.
Uchwałę  Nr VI/45/2015 przegłosowano 13 głosami „ za” i stanowi załącznik nr 8.  
Ad.17.
Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie obciążenia nieruchomości gruntowej służebnością przesyłu.  Do projektu uchwały nie podjęto dyskusji.
Uchwałę  Nr VI/46/2015 przegłosowano 13 głosami „ za” i stanowi załącznik nr 9.  
Ad.18.
Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie obciążenia nieruchomości gruntowej służebnością przesyłu.  Do projektu uchwały nie podjęto dyskusji. Uchwałę  Nr VI/47/2015 przegłosowano 13 głosami „ za” i stanowi załącznik nr 10.  
Ad.19.
Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie dzierżawy nieruchomości położonej w Szamarzewie.  Do projektu uchwały nie podjęto dyskusji. Uchwałę  Nr VI/48/2015 przegłosowano 12 głosami „ za” , przy 1 głosie wstrzymującym i stanowi załącznik nr 11.  
Ad.20.
Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w drodze przetargu.  Do projektu uchwały nie podjęto dyskusji. Uchwałę  Nr VI/49/2015 przegłosowano 13 głosami „ za”  i stanowi załącznik nr 12.  
Ad.21.
Przewodniczący odczytał projekt uchwały   w sprawie wyznaczenia inkasentów oraz wysokości wynagrodzeń za inkaso podatków  na terenie Gminy Kołaczkowo.  Do projektu uchwały nie podjęto dyskusji. Uchwałę  Nr VI/50/2015 przyjęto 10 głosami „ za”, przy 3 głosach wstrzymujących  i stanowi załącznik nr 13.  
Ad.22.
Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie  w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Gminy Kołaczkowo.  Do projektu uchwały nie podjęto dyskusji. Uchwałę  Nr VI/51/2015 przyjęto 13 głosami „ za”  i stanowi załącznik nr 14.   
Ad. 23.
Wolne głosy i wnioski.
Piotr Jarema  sołtys  Borzykowa zgłasza potrzebę wykoszenia poboczy drogi od GS do granicy.
p. Wioleta Dzienniak sołtys ze Spławia  zwróciła się o wykoszenie poboczy na drodze powiatowej w Spławiu i do Wszemborza.
Radny Powiatu Józef Szafarek  powiedział, że Powiat ma dużo do zrobienia w tej sprawie, a nasza
gmina jest jako czwarta do wykaszania i to może być w czerwcu. W Borkowie przy rowie są do
wycięcia krzewy, kto wytnie może zabrać do spalenia. W Krzywej Górze w kierunku Lipia będzie
droga naprawiona. Prosi o składanie wniosków w Agencji do 15 czerwca – bez sankcji.
P. Mirosław Pawlak podziękował, że radni przyznali nagrodę Reymontowską Pani Mieczysławie Michałowskiej, która będzie  w formie statuetki.
Radny Ptaszyński zadał pytanie, czy jako radny i sołtys powinien pobierać dwie diety ?
Radna Frąckowiak stwierdziła, że kiedyś zadała to pytanie na sesji i uzyskała  odpowiedź, że nie należą się dwie diety.
P. Sołtys Spławia ponawia prośbę o postawienie tablicy  z oznaczeniem wyrobiska archeologicznego . Stwierdza też, że na drodze Spławie – Wszembórz są dziury i trawa jest tak wysoka, że zasłania znaki.
P. Hypki ma za wąski wjazd na posesje i uważa, że on sam nie powinien tego robić.
P. Frąckowiak informuje, że Stowarzyszenie będzie pomagać sporządzać projekty w punkcie konsultacyjnym.
Podano informacje:
15.06 – godz. 1800 –   zaplanowane  posiedzenie Komisji Oświatowo Mieszkaniowej,
16.06 – godz. 1300 spotkanie  z okazji 25-lecia Samorządu Gminy,
21.06 –godz. 1500 w Bieganowie Pojedynek Sołtysów,
31.06 – wybory do Izby Rolniczej .
Ad.24.
Pani wójt odniosła się do spraw zgłoszonych w interpelacjach i zapytaniach oraz dyskusji.
Ad.25.
Na tym wyczerpano porządek obrad sesji. Przewodniczący zamknął obrady sesji o godz. 17;30.

Protokoł sporządziła                                                                        Wiceprzewodniczący Rady

Irena Wojciechowska                                                                                    Jerzy Woś

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Rada Gminy
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 16 lipca 2015 08:03
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 1360
16 lipca 2015 08:17 (Robert Nowak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
16 lipca 2015 08:03 (Robert Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany