Protokoły Komisji Rewizyjnej

PROTOKÓŁ Nr 34/ 2018 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 23.04.2018 r.

PROTOKÓŁ Nr 34/ 2018

 

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 23.04.2018 r.

Posiedzenie odbyło się w UG w Kołaczkowie. W posiedzeniu uczestniczyli:

 

  1. Tamborski Wojciech              - Przewodniczący
  2. Stefański Michał                    - Członek
  3. Jakubowska Małgorzata        - Członek

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Wojciech Tamborski. Powitał zebranych – lista obecności w załączeniu, oraz przedstawił porządek posiedzenia w następującym brzmieniu:

  1. Otwarcie.
  2. Kontrola wydatków poniesionych na dowozy  za 2017 r.
  3. Wnioski i spostrzeżenia.

Ad.2.

Wydatki poniesione na dowozy przedstawiła Milena Świątek kierownik referatu oświaty. Z informacji wynika, że gmina posiada jeden bus  i trzy autobusy, w tym jeden nieczynny od czerwca 2017 r. Wydatki rzeczowe poniesione w 2017 roku wyniosły ogółem 125 185,65 zł i przestawiają się następująco:

 

Wyszczególnienie

Bus

PWR 993AT

Autobus

PWR 50RT

od września 2017 r.

Autobus

PWR 99ME

Autobus PWR 75AA do czerwca 2017 r.

 

 

RAZEM

Zakup materiałów i wyposażenia

19 616,54

13 353,35

38 595,80

20 825,54

92 391,23

Zakup usług remontowych

0,00

3 774,66

0,00

3 979,05

7 753,71

Zakup usług zdrowotnych

badanie okresowe pracownika

420,00

Zakup usług pozostałych

Odczyt danych z kart kierowcy, badanie techniczne pojazdu viatol, usługa transportowa, usługa serwisowa, wulkanizacja i wyważanie kół, przegląd gaśnic, legalizacja tachografu

13 699,71

Ubezpieczenia - polisa

3 991,00

2 310,00

2 310,00

2 310,00

10 921,00

 

 

 

Kolejnym kosztem związanym z dowozami są płace i pochodne, które ogółem stanowią kwotę 277 574,50 zł. Z tego na wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń przeznaczono 1 606,20 zł, na dodatkowe wynagrodzenie roczne 12 321,47 zł, na wynagrodzenia osobowe 206 826,35 zł. Po stronie pracodawcy poniesiono koszty składek ZUS to kwota 35 389,60 zł, fundusz pracy 4 125,05 zł, fundusz emerytur pomostowych 2 156,45 zł. Wynagrodzenia bezosobowe dla opiekunów dowozów 9 248,75 zł, odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 5 900,63 zł. Całkowity  koszt poniesiony na dowozy w 2017 roku wyniósł 402 760,15 zł.

Liczba kilometrów oraz zużycia paliwa dla poszczególnych pojazdów w 2017 roku przedstawia się następująco:

Wyszczególnienie

Bus

PWR 993AT

Autobus

PWR 50RT

od września 2017 r.

Autobus

PWR 99ME

Autobus PWR 75AA do czerwca 2017 r.

 

Liczba km ogółem

35 680

13 633

32 575

17 670

W tym wynajem

4 769

535

4 345

914

Zużycie paliwa w litrach

4267

2524

6839

4725

 

Przewodniczący Wojciech Tamborski zapytał ile wynosi opłata za wynajem pojazdu i czy zawsze przejazd jest płatny.

Milena Świątek kierownik referatu oświaty odpowiedziała, że koszt wynajmu busa to 2 zł/km, autobusu to 4 zł/km. Wójt na początku roku szkolnego ustala limit darmowych przejazdów dla każdej szkoły. Z darmowych przejazdów korzystają również na wniosek koło emerytów, KGW, rada sołecka, GOK i in.

Przewodniczący Wojciech Tamborski zapytał jakie obowiązki mają kierowcy w czasie przerwy pomiędzy dowozami.

Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że kierowcy pomagają w szkołach wykonują prace gospodarcze, dowożą pracowników robót publicznych do miejsca pracy, dowożą obiady do szkół. Opiekun dowozów w czasie wolnym pomaga w kuchni, kolejny wykonuje prace biurowe.

Przewodniczący Wojciech Tamborski zapytał o koszty związane z nieczynnym autobusem.

Milena Świątek kierownik referatu oświaty odpowiedziała, że polisa ubezpieczeniowa jest opłacana w ratach. Autobus jest wystawiony na sprzedaż, na tą chwilę nie ma zainteresowania zakupem.

Radna Małgorzata Jakubowska zapytała ilu uczniów będzie dowożonych od września do klasy III Gimnazjum.

Milena Świątek kierownik referatu oświaty odpowiedziała, że w klasie III Gimnazjum będzie 68 uczniów. Kursy przez to się nie zmienią, ponieważ uczniowie są dowożeni z różnych miejscowości.

Radny Michał Stefański zapytał czy nauczyciele otrzymali podwyżkę płac, oraz czy posiada informację o przejściu któregoś nauczyciela na emeryturę.

Milena Świątek kierownik referatu oświaty odpowiedziała, że nauczyciele otrzymali podwyżki, które zapowiadało ministerstwo, natomiast nie posiada informacji na temat odejścia nauczyciela na emeryturę.

Przewodniczący Wojciech Tamborski zapytał czy w Szkole Podstawowej w Grabowie Królewskim będzie utworzony oddział przedszkolny.

Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że otrzymała taka propozycję od dyrektora szkoły. Dodała, że gmina ubiega się o dofinansowanie w ramach rewitalizacji w wysokości 2 mln zł na remont przedszkola w Kołaczkowie. Jednym z warunków otrzymania środków jest utworzenie dodatkowego oddziału przedszkolnego w Kołaczkowie. W ubiegłym roku Rada wyraziła zgodę na zagospodarowanie budynku szkoły w Borzykowie na prowadzenie przedszkola i żłobku. Jeśli wyrazilibyśmy zgodę na utworzenie przedszkola w Grabowie Król. nie otrzymalibyśmy dofinansowania, ponieważ dzieci jest coraz mniej. Dopowiedziała, ze pani Zimna, która będzie pełniła od września funkcję dyrektora w SP w Grabowie Król. zaproponowała otwarcie szkoły specjalnej. Warunkiem jest pozyskanie specjalistów czy dokształcenie obecnej kadry nauczycieli oraz zgoda wszystkich rodziców, aby ich dzieci uczęszczały do szkoły w Grabowie Król.

Przewodniczący Wojciech Tamborski zapytał o informacje ze spotkania z mieszkańcami ul. Polnej w Borzykowie.

Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że mieszkańcy w większości nie chcą wyrazić zgody na odstąpienie gruntu pod utwardzenie drogi. Biuro projektowe ma przygotować drugi projekt drogi z płyt z dziurkami bez odprowadzenia wody.

Radny Michał Stefański zapytał czy można interpelować do starosty o przejęcie pasa drogowego, terenu po byłej kolejce w kierunku Żydowa.

Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, ze interweniowała w tej sprawie w Krajowym Ośrodku Wsparcia Rolnictwa (KOWR), również otrzymała informację, że powiat czyni starania w tej sprawie.

 

Na tym posiedzenie zakończono o godz. 16.30.

 

Jednostka kontrolowana                                                                                Podpisy Komisji


                               

 

 

 

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Rada Gminy
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 16 lipca 2018 11:54
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 756
16 lipca 2018 11:54 (Robert Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany