Protokoły Komisji Rewizyjnej

P R O T O K O Ł Nr 16/2016 Z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 24.05.2016r.

P R O T O K O Ł      Nr 16/2016
Z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 24.05.2016r.



Posiedzenie odbyło się w UG w Kołaczkowie.
W posiedzeniu uczestniczyli:

1.  Tamborski Wojciech          - Przewodniczący
2.  Jakubowska Małgorzata    - Członek
3. Danuta Olejniczak              - Skarbnik Gminy

Posiedzenie otworzył Przewodniczący  Komisji Wojciech Tamborski. Powitał zebranych – lista obecności w załączeniu, oraz przedstawił porządek posiedzenia:

1. Otwarcie
2. kontrola wykonania budżetu gminy  w 2015r.
3. Wnioski i spostrzeżenia.

Skarbnik gminy Danuta Olejniczak przestawiła wykonanie budżetu gminy za 2015r. według złożonego opracowania. Realizacja budżetu przedstawiała się następująco:
Ogólny plan dochodów po uwzględnieniu zmian w ciągu roku wynosił 18.915.142,45zł.
Dochody zrealizowano w kwocie 19.087.163,77zł. tj. 100,91% .
Dochody bieżące zaplanowano w kwocie 18.324.689,45 zł, a wykonano w kwocie 18.465.762,43 tj. 100,77%.
Dochody majątkowe zaplanowano w kwocie  590.453,00zł, a wykonano w kwocie  621.401,34 zł tj. 105,24%.
Dochody własne – na plan 6.367.088,00zł, wykonano w kwocie 6.576.725,24zł tj. 103,29%,.
Subwencje -  na plan 8.439.711,00zł, wykonano w kwocie 8.439.711,00zł, tj. 100%
Dotacje – na plan 4.108.343,45zł ogółem wykonano w kwocie 4.070.727,53zł, co stanowi 99,08 %  
Na koniec roku odnotowano zaległości w podatkach i opłatach ogółem wyniosły 984.552,12 zł.
w tym:
w podatku od nieruchomości – 221.729,74zł,
w podatku rolnym – 26.777,58zł,
w podatku leśnym – 729,02 zł,
w podatku od środków transportowych -156.446,60zł,
w funduszu alimentacyjnym – 522.926,46zł.
W pozostałych dochodach  dot. opłat za dzierżawy, najem,  odpady- 55.942,72zł.
W porównaniu z ubiegłym rokiem odnotowuje się  wzrost zaległości .
Skutki obniżenia górnych stawek podatków wyniosły – 938.925,55zł.
Skutki udzielonych ulg  wyniosły – 35.868,70  zł.
Skutki umorzeń – wyniosły  1.312zł.
Stan zobowiązań dotyczący zaciągniętych kredytów i pożyczek na koniec roku wynosił -
1.323.645 zł.
Niższe wykonanie dochodów oraz wysokie w niektórych pozycjach zostało uzasadnione i  opisane w załączonym opracowaniu.
Wydatki gminy przedstawiały  się następująco:
Wydatki zaplanowano w kwocie 19.544.886,45zł, wykonano w kwocie 17.753.232,17zł, tj.90,83 %.
Wydatki bieżące na plan 17.119.261,86zł, wykonano 16.133.291,66 tj. 94,24%.
Wydatki majątkowe na plan 2.425.624,59zł, wykonano 1.619.940,51zł, tj. 66,78%.
Dotacje na plan  1.153.401,50 zł, wykonano  1.061.302,33 zł.
Niższe wykonanie bieżących wydatków w poszczególnych działach, wynika z oszczędnego
gospodarowania środkami. Natomiast w wydatkach majątkowych  nie zrealizowano;
zaplanowanej budowy kanalizacji sanitarnej w Kołaczkowie,
budowy parkingu przy kościele w Kołaczkowie,
budowy placu zabaw przy szkole 1-3 w Kołaczkowie.
Wykonanie inwestycji zostało  przesunięte na 2016r.
Poza tym zaplanowane zadania inwestycyjne zostały wykonane.
W budżecie gminy zaplanowano deficyt w wysokości 629.744zł, a na koniec roku budżet zamknął się nadwyżką w wysokości 1.333.931,60zł.  
Po wnikliwej analizie przedłożonych danych ustalono, iż dochody i wydatki były realizowane prawidłowo, zgodnie z podjętymi uchwałami.
Ogólnie wykonanie budżetu  gminy za 2014r. komisja opiniuje pozytywnie.
Dalszą analizę finansową i mienia gminnego komisja odłożyła na następne posiedzenie.
Na tym posiedzenie zakończono.

Wiadomość powiązana z

Komisja 2014 - 2018

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Komisja Rewizyjna 2014 - 2018
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 04 października 2016 14:07
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 779
05 kwietnia 2018 14:15 (Robert Nowak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
09 lutego 2017 10:24 (Robert Nowak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
04 października 2016 14:07 (Robert Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany