Protokoły Komisji Wychowania, Oświaty, Kultury i Pomocy Społecznej, Mieszkaniowa i Gospodarki komunalnej

Protokół Nr 7/2016 z posiedzenia Komisji Wychowania, Oświaty, Kultury i Pomocy Społecznej, Mieszkaniowa i Gospodarki Komunalnej w dniu 06.09.2016r.

Protokół Nr 7/2016
z posiedzenia Komisji Wychowania, Oświaty, Kultury i Pomocy Społecznej, Mieszkaniowa
i Gospodarki Komunalnej w dniu 06.09.2016r.


Posiedzenie otworzył przewodniczący komisji Michał Stefański, powitał p. wójt Teresę Waszak, Kierownik Referatu Oświaty Milenę Świątek, przedstawicieli Społecznej Szkoły we Wszemborzu, radnych – lista obecności w załączeniu. Następnie przedstawił porządek posiedzenia, do którego nie wniesiono zmian i przedstawia się następująco:
1. Otwarcie.
2. Omówienie planu dowozów szkolnych.
3. Omówienie podziału oddziałów szkolnych.
4. Ustalenie prac remontowych w szkołach.
5. Omówienie spraw związanych z funkcjonowaniem szkół.
6. Objazd szkół na terenie Gminy Kołaczkowo.
7. Wolne głosy i wnioski.
Ad. 2 .
Przewodniczący Michał Stefański zwrócił się do Kierownik Referatu Oświaty o przedstawienie planu dowozów szkolnych.
P. kierownik Milena Świątek oznajmiła, że wprowadzony plan dowozów szkolnych zostanie dopracowany, ponieważ pokrywają się godziny zakończenia nauki w szkołach. Należy podjąć rozmowy z dyrektorami szkół o dostosowaniu planu lekcji do potrzeb dowozów. Pani wójt podziela to zdanie i poinformowała o zaplanowanym spotkaniu z dyrektorami.
Radny Jerzy Woś zapytał czy włączenie trzeciego autobusu poprawiłoby sytuację.
Milena Świątek odpowiedziała, że na pewno usprawniłoby to dowozy, lecz wprowadzone zmiany są  podjęte w celu oszczędności.
Radna Agnieszka Frąckowiak zastanawia się czy rezygnacja z autobusu na pewno wprowadzi oszczędności.
Radny Jerzy Woś uważa, że niewielkie ponieważ całkowita trasa jest rozłożona na pozostałe autobusy, natomiast odchodzą koszty utrzymania kierowcy, opiekuna oraz związane z utrzymaniem autobusu.
Pani wójt uważa ,że są to znaczne koszty i przy tym rozwiązaniu odchodzą 2 etaty. Poinformowała,
że kierowcom i opiekunom dołożono obowiązków aby wypełnić wolny czas pomiędzy kursami odwozów tak więc P. Biadasz z opiekunem jest przypisany do szkoły w Bieganowie, P. Kamiński
z opiekunem otrzymali dodatkowe prace w Kołaczkowie, p. Skaba z opiekunem dodatkowo przydział zadań przy przedszkolu w Sokolnikach.
Ad. 3 i 4.
Przewodniczący Michał Stefański odniósł się do p. dyrektor Społecznej Szkoły we Wszemborzu
o przedstawienie ilości dzieci i oddziałów w szkole we Wszemborzu. Dane przedstawiają się następująco:
klasa „0”- 1 oddział - 13 uczniów
klasa I-    1 oddział -7 uczniów
klasa II-   1 oddział - 6 uczniów
klasa III-  1 oddział - 9 uczniów
klasa IV-  1 oddział - 8 uczniów
klasa V-   1 oddział - 13 uczniów
klasa VI-  1 oddział - 6 uczniów
przedszkole – 1 oddział - 18 uczniów

Pani Dyrektor Danuta Koszarek - Szternel poruszyła temat obiadów poinformowała o zakupie termosów i zarząd stowarzyszenia zadecydował o wycofaniu się z zakupu obiadów z gimnazjum.
P. wójt skierowała pytanie do p. dyrektor dlaczego dzieci z OWDIR odeszły ze Szkoły
w Wszemborzu do szkoły w Grabowie Królewskim. W odpowiedzi usłyszano, że decyzję tą podjęła p. dyrektor OWDIR i bez jej obecności p. Szternel nie podejmie tego tematu.

Kierownik Referatu Oświaty Milena Świątek złożyła informację o liczebności dzieci i oddziałach szkolnych oraz z prac remontowych w placówkach oświaty. Poniesione koszty były wyższe niż zaplanowano, ponieważ wynikło kilka prac, które nie były przewidziane. W wyniku ulewy został zniszczony dach na sali gimnastycznej w Kołaczkowie i w Bieganowie gdzie także został zniszczony parkiet.
Przedszkole w Kołaczkowie posiada 3 oddziały, w których jest 69 dzieci.
Pomalowano gabinet dyrektora, jedną salę, korytarz i szafę drewnianą.
Przedszkole w Sokolnikach: 2 oddziały , 37 dzieci.
Z zadań planowanych: naprawa komina, wymiana trzech dużych okien i jedno małe, wymiana
4 parapetów.
Szkoła Podstawowa w Kołaczkowie: 3 oddziały, 20 uczniów w klasach 0, II i  III .
Szkoła Podstawowa w Borzykowie: 2 oddziały, 22 uczniów w klasach II i III.
Szkoła Podstawowa w Sokolnikach: 8 oddziałów, 124 uczniów w klasach 0-VI.
Wykonanie zadań planowanych: wymiana lamp w salach lekcyjnych.
Szkoła Podstawowa w Bieganowie: 7 oddziałów, 115 uczniów w klasach 0-VI.
Wykonanie zadań planowanych: remont dwóch korytarzy. Z zadań nie planowanych: wymiana okna na korytarzu, remont dachu na sali gimnastycznej.
Szkoła Podstawowa w Grabowie Król.: 8 oddziałów, 132 uczniów  w klasach 0, II-VI. Wykonanie zadań planowanych: malowanie korytarza i łącznika pomiędzy starą a nową szkołą, wymiana lamp w salach lekcyjnych, położenie paneli i zabudowa rur w auli.
Gimnazjum w Kołaczkowie: 8 oddziałów, 192 uczniów w klasach I-III.
Wykonanie zadań planowanych: wymiana lamp w salach lekcyjnych, wykonanie chodnika z kostki brukowej. Zadania nie planowane tj. remont dachu na sali gimnastycznej i wymiana żarówek led
w gabinecie dyrektora, naprawa gniazd i włączników.

Przewodniczący zapytał o wykaz zadań zaplanowanych, a nie wykonanych.
P. kierownik odpowiedziała, że do takich należy remont podłogi na sali gimnastycznej
w Bieganowie i sprawa dodatkowego pieca w Bieganowie.
P. wójt zastanawia się dlaczego podczas wymiany piecy w szkole w Bieganowie zakupiono piece
o niższej wydajności i o jeden mniej. Uważa, że należy budynek zinwentaryzować.
Radny Jerzy Woś poinformował, że zakup dwóch piecy oparty był na fachowej opinii firmy, a nie
z powodu oszczędności.
Przewodniczący zapytał, czy po zmianach w szkolnictwie uczniowie ze szkoły w Grabowie Król. będą kontynuowały naukę do klasy 8 i czy w Kołaczkowie dzieci klas 1-3 będą dowożone
do szkoły w Grabowie Król. czy zostaną w szkole w Kołaczkowie do klasy 8.
P. wójt odpowiedziała, że zadaniem Rady Gminy będzie rozplanowanie obwodów szkolnych. Dodała, że ze względu na małą liczbę uczniów bezzasadnym będzie pozostawienie dwóch obwodów szkolnych, o których mowa.
Ad. 5
Przewodniczący Michał Stefański zapytał jakie zmiany zostały wprowadzone w wyniku utworzenia Referatu Oświaty, po likwidacji GZOEiAO.
Kierownik Referatu Oświaty przedstawiła strukturę organizacyjną referatu. Oświadczyła,
że zmniejszyły się koszty utrzymania placówki, ponieważ pracownicy są zatrudnieni przez Urząd Gminy i sprawy kadrowe prowadzi pracownik urzędu.
Przewodniczący Michał Stefański skierował pytanie do p. wójt, czy dyrektorzy szkół mogą wystąpić z wnioskiem o przyznanie nagród dla nauczycieli.
Dyrektorzy szkół mają możliwość wnioskować o przyznanie nagrody dla nauczycieli i co roku taka nagroda jest przyznawana. Dyrektorzy mają również własne środki, które mogą przeznaczyć
na nagrody, oprócz tego dyrektorzy mogą wnioskować do kuratora oświaty.

Ad.6.
Komisja wyjechała w teren do szkół i przedszkoli w celu sprawdzenia realizacji zadań w roku bieżącym i ustalenia potrzeb do wykonania z uwzględnieniem w budżecie na przyszły rok.
Ustalono co następuje:
Przedszkole w Kołaczkowie
Do wykonania: przebudowa sal z wydzieleniem miejsca na toaletę i wypoziomowanie podłogi.
Szkoła Podstawowa w Sokolnikach:
Do wykonania: pomalowanie korytarza (zalecenie sanepidu), wymiana lamp, wymiana tablicy urzędowej i orła na zewnątrz szkoły.
Szkoła Podstawowa w Bieganowie:
Do wykonania: parkiet na sali gimnastycznej, wymiana drzwi łączących salę z budynkiem szkoły, wymiana drzwi na stołówkę (zalecenie sanepidu), malowanie sali gimnastycznej, wymiana lamp, wymiana grzejników i okien do pewnej wysokości na hali sportowej, wymiana lamp w kuchni.  
Szkoła Podstawowa w Grabowie Król.:
Do wykonania: sztuczna trawa na boisku, światłowód.
Gimnazjum w Kołaczkowie:  
Do wykonania: malowanie hali sportowej, podłączenie do światłowodu, wymiana lamp
w pozostałych salach, doposażenie pracowni fizyko-chemicznej, oficjalna strona internetowa, plac zabaw przy klasach 1-3, siłownia zewnętrzna , rozbudowa monitoringu, modernizacja sprzętu komputerowego.
Na tym posiedzenie zakończono.

Protokół sporządziła                                 Przewodniczący Komisji
Monika Nowak                                          Michał Stefański
        

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Komisja Wychowania Oświaty Kultury i Pomocy Społecznej Mieszkaniowa i Gospodarki komunalnej 2014 - 2018
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 01 grudnia 2016 08:06
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 1152
05 kwietnia 2018 14:02 (Robert Nowak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
09 lutego 2017 10:29 (Robert Nowak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
01 grudnia 2016 08:06 (Robert Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany