Protokoły Komisji Wspólnych

Protokół Nr 34/2017 z posiedzenia wspólnego Komisji Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 24.05.2017 o godz. 15.00 w sali Urzędu Gminy w Kołaczkowie.

Protokół Nr 34/2017
z posiedzenia wspólnego Komisji Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 24.05.2017 o godz. 15.00 w sali Urzędu Gminy w Kołaczkowie.

Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Rady Danuta Grabowska. Powitała radnych, wójt, gości oraz pracowników UG- lista obecności w załączeniu. Przewodnicząca przedstawiła porządek posiedzenia, do którego wójt zaproponowała zmiany i przedstawia się następująco:
1.Otwarcie
2.Informacja z posiedzeń Komisji.
3.Omówienie regulaminu określającego sposób podziału środków, kryteria i tryb przyznawania nagród dla nauczycieli i dyrektorów zatrudnionych w szkołach, przedszkolach i placówkach oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Kołaczkowo.
4.Służebność przesyłu dla linii kablowych oraz lokalizacji dróg dojazdowych związanych z budową fermy wiatrowej na terenie gminy Kołaczkowo.
5.Omówienie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2016r.
6.Przedłożenie projektów uchwał w sprawie zatwierdzenia sprawozdań finansowych i udzielenia absolutorium dla wójta za 2016r.
7.Wprowadzenie zmian w budżecie Gminy Kołaczkowo na 2017 rok.
8.Wolne głosy i wnioski.

Ad. 2
Informację z posiedzeń komisji złożyła przewodnicząca Komisji Rolnictwa, Rozwoju Gospodarczego, Ochrony Środowiska, Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego Jadwiga Stajkowska.

Ad.3.
Milena Świątek kierownik referatu oświaty omówiła zawarty w regulaminie sposób podziału środków, kryteria i tryb przyznawania nagród dla nauczycieli. Podjęcie uchwały spowodowane jest likwidacją GZOEiAO, wówczas wnioski kierowano do dyrektora GZOEiAO, obecnie wniosek o nagrodę Wójta Gminy przyznaje Wójt Gminy, natomiast nagrodę dyrektora przyznaje dyrektor szkoły.

Ad.4.
Ilona Orakowska przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie odpłatnych służebności gruntowych  i odpłatnych służebności przesyłu na rzecz spółki Park Wiatrowy 12 Sp. z o. o. na nieruchomościach stanowiących własność Gminy Kołaczkowo. Podkreśliła, że powstanie wiatraków, również tych położonych poza granicami gminy, spowoduje zablokowanie zabudowy mieszkaniowej. Ochronę zabudowy może wprowadzić miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego ale tylko w przypadku zabudowy zwartej. W przypadku domostw rozproszonych będzie obowiązywał zakaz zabudowy mieszkaniowej.
Radny Jerzy Woś uważa, że nie można pozwolić na wprowadzenie zakazu zabudowy, ponieważ wstrzyma to rozwój gminy. Stwierdził, że Rada powinna być za tym aby podjąć działania w odpowiednim czasie w celu ochrony zabudowy.
Przewodnicząca Danuta Grabowska zapytała czy Rada wyraża zgodę na podjęcie działań w kierunku ochrony zabudowy i wprowadzenie MPZP.
Rada wyraziła zgodę.
Przewodnicząca Danuta Grabowska poddała projekty uchwał w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości pod głosowanie.
W głosowaniu 13 głosów „za”,  1 głos „wstrzymujący „,0 głosów „przeciw”.
    
Ad.5 i 6.
Skarbnik Danuta Olejniczak przestawiła sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2016r. według przedłożonego opracowania. Realizacja budżetu przedstawiała się następująco:
Dochody budżetu zaplanowano w kwocie  22.929.835,17zł, a wykonano w kwocie 23.411.560,85zł, co stanowi 102,10% założonego planu w tym:
Dochody bieżące zaplanowano w kwocie 22.639.359,52zł, a wykonano w kwocie 23.123.356,71zł, co stanowi 102,14% założonego planu,
Dochody majątkowe zaplanowano w kwocie 290.475,65zł, a wykonano w kwocie  288.204,14zł, co stanowi 99,22% planu
Dochody własne na plan 6.570.216,35zl, wykonano w kwocie 7.124.44,57zł tj. 108,44%,.
Subwencje ogólne na plan 8.767.544,00zł, wykonano w kwocie 8.767.544,00zł, tj. 100%
Dotacje ogółem na plan 7.592.074,82zł wykonano w kwocie 7.519.576,28zł, co stanowi 99,05 %  
Skutki obniżenia górnych stawek podatków wyniosły ogółem 810.347,48zł.
Skutki udzielonych ulg i zwolnień wyniosły 35.868,70 zł.
Skutki decyzji wydanych przez organ podatkowy wyniosły  1.398,00zł
Na koniec roku odnotowano stan zaległości z tytułu podatków i opłat, które ogółem wyniosły 894.370,20 zł.
w tym:
w podatku od nieruchomości – 184.356,65zł,
w podatku rolnym – 17.658,46zł,
w podatku leśnym – 545,70zł,
w podatku od środków transportowych – 52.106,15zł,
w funduszu alimentacyjnym – 580.333,69zł.
W pozostałych dochodach  dotyczących opłat za dzierżawy, najem,  odpady- 59.369,55zł.
W porównaniu z rokiem ubiegłym odnotowuje się  spadek zaległości. Zobowiązania z tytułu podatków i opłat na dzień 01.01.2016r. wynosiły 319.569,58zł, natomiast na dzień 31.12.2016r. wynosiły 164.093,50zł.
Stan zobowiązań dotyczący zaciągniętych kredytów i pożyczek na koniec roku wynosił -
1.246.470,00zł.
Niższe wykonanie dochodów oraz wysokie w niektórych pozycjach zostało uzasadnione i  opisane w załączonym opracowaniu.
Wydatki gminy przedstawiały się następująco:
Wydatki budżetu zaplanowano w kwocie 23.228.136,17zł, a wykonano w kwocie 21.271.929,78zł, co stanowi 91,58 % planu rocznego w tym:
Wydatki bieżące zaplanowano w kwocie 21.009.491,17zł, a wykonano 19.986.137,04zł , co stanowi 95,13%.
Wydatki majątkowe zaplanowano w kwocie 2.218.645,00zł, a wykonano 1.285.792,74zł tj. 57,95%.
Dotacje na wydatki bieżące na plan  1.197.134,79 zł, wykonano  1.158.434,06 zł.
Niższe wykonanie bieżących wydatków w poszczególnych działach, wynika z oszczędnego gospodarowania środkami. Natomiast w wydatkach majątkowych spowodowane przesunięciem realizacji inwestycji na 2017r. Pozostałe zaplanowane zadania inwestycyjne zostały wykonane.
W budżecie gminy zaplanowano deficyt w wysokości 298.301,00zł, a ostatecznie budżet zamknął się nadwyżką w kwocie 2.139.631,07zł.
Skarbnik Danuta Olejniczak przedstawiła pozytywną opinię RIO w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Kołaczkowo sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Kołaczkowo za 2016 rok wraz z informacją o stanie mienia i objaśnieniami.
Przewodnicząca Danuta Grabowska uważa, że rok budżetowy 2016 był rokiem wielu inwestycji. Wykonanie budżetu ocenia pozytywnie. Składa ukłon do pracy pani skarbnik i pracy pracowników UG.
Ad.7.
Skarbnik Danuta Olejniczak omówiła proponowane zmiany w planie wydatków. Zmniejsza się wydatki bieżące, a zwiększa majątkowe o kwotę 7.800zł w tym:
-  na opracowanie dokumentacji projektowej na budowę kanalizacji sanitarnej w Kołaczkowie (odcinek ul. Polna i ul. Wrzesińska)
Wójt Teresa Waszak wyjaśniła, że w związku z możliwością ubiegania się o dofinansowanie w ramach WRPO na realizację zadania polegającego na rozbudowie oczyszczalni ścieków w celu uzyskania wyższej punktacji zadanie to jest poszerzone o rozbudowę kanalizacji.  
Przewodnicząca Danuta Grabowska poddała  pod głosowanie w/w zmianę, w którym „za” głosów 14.
-  na wniosek Komendanta Powiatowego Policji we Wrześni zwiększa się plan wpłaty o kwotę 1.200zł  na Państwowy Fundusz Wsparcia celem zakupu drukarki
Przewodnicząca Danuta Grabowska poddała pod głosowanie w/w zmianę, w którym „za” głosów 14.
- o kwotę 500zł zmniejsza się plan w §4300 „Zakup usług pozostałych”, a zwiększa w §4700 „Szkolenia pracowników”
- zwiększa się plan wydatków na oświatę z przeznaczeniem na remont centralnego ogrzewania w SP w Sokolnikach o kwotę 6.000zł
- w rozdziale OPS zwiększa się plan na podróże służbowe, a zmniejsza się plan na zakupy o kwotę 500zł
- zmniejsza się plan wydatków na wypłatę dodatków mieszkaniowych o kwotę 15.000zł
- dokonuje się zmian pomiędzy paragrafami dla przedsięwzięcia realizowanego w ramach funduszu sołeckiego dla m. Zieliniec o kwotę 800zł.

Wójt Teresa Waszak powiedziała, że na inwestycje są przeznaczane ogromne środki jednak w razie potrzeby zwróci się do Rady o wyrażenie zgody na zaciągnięcie kredytu.
Poinformowała również o rozstrzygnięciu przetargu na budowę dróg dojazdowych do gruntów rolnych, który wypadł niekorzystnie. Do najniższej oferty brakuje środków w budżecie w wysokości ok. 280 tys. zł. Z Urzędu Marszałkowskiego pozyskano dofinansowanie w wysokości 116.250zł, jednak będzie złożony wniosek o zwiększenie tej kwoty. W najbliższym czasie zostanie ogłoszony ponownie przetarg.
Ad.8.
Radny Wojciech Tamborski zapytał czy pracownik UG Przemysław Zieliński zwolnił się z  pracy.
Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że ten pracownik się nie zwolnił tylko nie została przedłużona półroczna umowa zawarta na okres próbny.
Ad.9.
Na tym posiedzenie zakończono o godz. 16.45.

Protokół sporządziła                                                                   Przewodniczący Komisji
Monika Nowak                                                                               Danuta Grabowska

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Rada Gminy
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 28 lipca 2017 08:26
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 858
28 lipca 2017 08:26 (Robert Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany