Przetargi

Przetarg nieograniczony - wymiana podłogi sportowej w Gimnazjum w Kołaczkowie

Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:


Kołaczkowo: WYMIANA PODŁOGI SPORTOWEJ W GIMNAZJUM W KOŁACZKOWIE
Numer ogłoszenia: 131228 - 2016; data zamieszczenia: 23.05.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
  zawarcia umowy ramowej
  ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kołaczkowo , pl. Reymonta 3, 62-306 Kołaczkowo, woj. wielkopolskie, tel. 0-61 4385324, faks 0-61 4385321.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kolaczkowo.pl www.bip.kolaczkowo.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: WYMIANA PODŁOGI SPORTOWEJ W GIMNAZJUM W KOŁACZKOWIE.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: WYMIANA PODŁOGI SPORTOWEJ W GIMNAZJUM W KOŁACZKOWIE według dokumentacji projektowej.

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.22.22-8, 45.44.21.00-8, 45.43.21.14-6.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek ten wykonawca spełni składając oświadczenie, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek ten wykonawca spełni składając oświadczenie, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek ten wykonawca spełni składając oświadczenie, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek ten wykonawca spełni składając oświadczenie, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek ten wykonawca spełni składając oświadczenie, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - gwarancja - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1) Zmiany umowy w szczególności mogą dotyczyć zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy będące następstwem: a) wstrzymania robót budowlanych przez organy administracji publicznej, b) klęski żywiołowej; c) zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: wstrzymanie realizacji umowy przez Zamawiającego, działań osób po stronie Zamawiającego, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia; d) zmiany będące następstwem działań osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia; e) gdy zajdzie konieczność wykonania robót dodatkowych i/lub uzupełniających, które będą niezbędne do prawidłowego wykonania i zakończenia robót objętych umową podstawową; f) inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy, skutkujące niemożliwością prowadzenia działań w celu wykonania umowy, które Zamawiający uzna za uzasadniające zmianę terminu. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych powyżej termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty. 2) pozostałe okoliczności powodujące możliwość zmiany umowy: a) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ; Przez okoliczność siły wyższej Strony rozumieją zdarzenie zewnętrzne o charakterze nadzwyczajnym, którego nie można było przewidzieć ani jemu zapobiec, obejmujące w szczególności wojny, epidemii, pożaru, działania wojenne (bez względu na to czy wojna została wypowiedziana), inwazje, działania wrogów zagranicznych; rebelie, terroryzm, rewolucje, powstania, przewroty wojskowe i polityczne wojny domowe; rozruchy z wyjątkiem tych, które są ograniczone wyłącznie do pracowników Wykonawcy lub jego podwykonawców lub Zamawiającego, działania sił przyrody, w tym nietypowe dla danej pory roku warunki pogodowe, huragany, pioruny itp. b) zakresu robót w związku z koniecznymi robotami zamiennymi

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kolaczkowo.pl, www.bip.kolaczkowo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Kołaczkowie plac Wł. Reymonta 3 62-306 Kołaczkowo pok. 26.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.06.2016 godzina 10:45, miejsce: Urząd Gminy w Kołaczkowie plac Wł. Reymonta 3 62-306 Kołaczkowo pok. 22 - sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dnia 24 maja 2016 roku do siedziby Zamawiającego wpłynęło zapytanie dotyczące przetargu nieograniczonego na wymianę podłogi sportowej w gimnazjum w Kołaczkowie następującej treści:

„Zwracamy się z uprzejmą prośbą o udzielenie nam odpowiedzi na następujące pytanie dotyczące drewnianej nawierzchni sportowej, przewidzianej na powyższy obiekt. W projekcie jest wpisana nawierzchnia drewniana warstwowa gr. 14 mm. Mając na względzie długoletnie doświadczenie naszej firmy w montażu profesjonalnych nawierzchni sportowych, prosimy inwestora o dopuszczenie wykorzystywanej w kilkuset halach sportowych  w Polsce profesjonalnej i prestiżowej  nawierzchni sportowej, wykonanej z paneli warstwowych                     z wierzchnią warstwą z drewna liściastego gr. 15mm.

Zalety nawierzchni z paneli  warstwowych są wielorakie:

  1. 1.      Panele warstwowe pokryte są fabrycznie, podczas procesu produkcji, kilkoma warstwami specjalnego  lakieru utwardzanego promieniami UV, dzięki czemu znacznie wydłużony zostaje okres użytkowania nawierzchni do momentu pierwszego cyklinowania.
  2. 2.      Profesjonalne nawierzchnie wykonane z paneli warstwowych, dzięki specjalnej technologii produkcji mają zwiększoną odporność na zmiany wilgoci. Rozszerzalność poprzeczna litej klepki przy wilgotności ok. 70% jest skrajnie wysoka , co będzie powodowało „wstawanie” podłogi. Sytuacja odwrotna będzie mieć miejsce jeśli na sali będzie za mała wilgotność , poniżej 40%. W takiej sytuacji będą się kurczyły, przez co będą widoczne szczeliny pomiędzy poszczególnymi klepkami. Trójwarstwowa krzyżowa konstrukcja paneli (warstwy drewna klejone są na krzyż w przeciwnych kierunkach ruchu słoi) w 70% redukuje  naturalne ruchy drewna (rozszerzanie                  i kurczenie) powstające pod wpływem zmiany wilgoci i temperatury powietrza. Dzięki temu w znacznym stopniu eliminowana jest tendencja do zmiany wymiarów panel , co w efekcie daje posadzkę praktycznie szczelna i stabilną.
  3. 3.      Profesjonalne nawierzchnie z paneli warstwowych posiadają certyfikat CE zgodności           z normą PN EN 14 904, czyli obowiązującą normą dla podłóg sportowych montowanych w salach gimnastycznych.
  4. 4.      Profesjonalne nawierzchnie z paneli warstwowych  posiadają atest  higieniczny  wydany przez PZH- Państwowy Zakład Higieny oraz certyfikat PZKosz.
  5. 5.      Profesjonalne nawierzchnie z paneli warstwowych posiadają połączenie za pomocą wyfrezowanych czepów (pióro-wpust)

Mając na względzie powyższe uwagi, ze względu na istniejące nowoczesne rozwiązania podłóg sportowych, wnosimy o dopuszczenie systemu podłogi z wierzchnią warstwą                   z profesjonalnych paneli warstwowych Barkiet Sport gr. 15 mm, pokrytych fabrycznie 7 warstwami specjalnego lakieru utwardzonego promieniami UV, posiadającego pełną zgodność ze wszystkimi trzynastoma kryteriami obowiązującej normy PN EN 14 904.

Odpowiedź:

Podłoga została zaprojektowana na wysokość 14mm. Nie ma możliwości jej zmiany, ze względu na parametry jakie zostały dobrane do wysokości warstw istniejących. Dopuszczona jest każda podłoga sportowa o wysokości 14mm spełniająca parametry wg projektu.

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Dnia 25 maja 2016 roku do siedziby Zamawiającego wpłynęło zapytanie dotyczące przetargu nieograniczonego na wymianę podłogi sportowej w gimnazjum w Kołaczkowie następującej treści:

„1. Co oznacza pozycja kosztorysu –przygotowanie deszczułek posadzkowych ułożonych na lepik z rozbiórki?

2. Co kryje się pod pojęciem Korekta podbudowy elastycznej ujętej w kosztorysie, jaki dokładnie zakres prac obejmuje?

3. Co oznacza pozycja kosztorysu: montaż płyt rozdzielających ciężar 2x płyta wilgocioodporna?. Do czego ma być montowana płyta, w jaki sposób, jaki ciężar ma rozdzielać?

4. Ile linii i do jakich dyscyplin przewiduje zamawiający?

5. Który dokument SIWZ należy przyjąć za wiążący? W poszczególnych dokumentach są znaczne różnice w zakresie rodzaju prac np. demontaż parkietu na lepik, a demontaż z odzyskiem  i przekazanie inwestorowi paneli boen, ułożenie pianki podkładowej  i płyty wilgocioodpornej , a ułożenie dwóch warstw sklejki, wykonanie podłogi wykończonej drewnem  hevea, a wykończenie podłogi drewnem hevea lub buk i wiele wiele innych?

6. Czy do zadań wykonawcy będzie należał demontaż drabinek?

7. Czy górna warstwa istniejących legarów  ma rozstaw 80 cm?

8. Zakładając, iż górna warstwa legarów ma rozstaw osiowy 80 cm to ułożenie na nich pełnych płyt o wymiarach handlowych spowoduje brak podparcia tych płyt na krawędziach  ich łączenia a co za tym idzie  brak ich usztywnienia, taka sytuacja może powodować nadmierną pracę systemu a w konsekwencji jego uszkodzenie. Nawet wzmocnienia druga warstwą płyty i ułożenia panela drewnianego nie zagwarantuje pewnej i bezpiecznej pracy podłogi. Czy w związku z tym należy pozostawić podbudowę podłogi niezmienioną. Czy zamawiający zakłada ingerencję w konstrukcje podłogi, jeśli tak to w jakim zakresie?

9. Czy w projektowanym systemie powinna być zastosowana nowa warstwa paroizolacji? Jeśli tak to w którym miejscu i jaka?

10. Czy zamawiający dopuszcza zastosowanie gatunków drewna w wierzchniej warstwie panela: buk i hevea? Czy również inne np.  dąb, jesion, klon?

11. Czy istnieje możliwość zastosowania, jako lepszego panela o większej grubości?”

Odpowiedź:

Ad1.  Podłoga z demontażu może zostać wykorzystana do innych celów przewidzianych przez inwestora, dlatego należy ją posegregować oczyścić  i złożyć w jednym miejscu na terenie szkoły.


Ad2. Istniejąca podłoga nie ma właściwej elastyczności miejscowo ugina się ponad normowo co jest spowodowane  uszkodzeniem legarów. Należy je wymienić- jest to opisane w opisie technicznym.

W celu oceny stanu podłogi zaleca się wizję lokalną na miejscu.


Ad3. Płyta montowana do legarów. Sklejane i zszywane ze sobą w celu stabilizacji legarów oraz warstwy wierzchniej, grubości 14mm.


Ad4. Zgodnie z opisem budowlanym i projektem wykonawczym: boisko do piłki mini-ręcznej, koszykówki pełnowymiarowej, piłki siatkowej pełnowymiarowej oraz piłki nożnej halowej, unihokeja

                            
Ad5. Sklejka wodoodporna /płyta wodoodporna stosować zamiennie, inwestor dopuszcza różne gatunki drewna, więc nazwy drewna w specyfikacji można stosować zamiennie.


Ad6. Tak


Ad7. Tak


Ad8. Przewiduje się miejscową korekcję warstwy elastycznej. Płyty będą podparte. System będzie działał poprawnie.


Ad9. Nie przewiduje się wykonania nowej paroizolacji.


Ad10. Zamawiający dopuszcza drewno buk, hevea.


Ad11. Nie ma takiej możliwości.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania - (załącznik)

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Wójt
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 23 maja 2016 14:52
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 1331
05 kwietnia 2018 08:50 (Robert Nowak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
07 czerwca 2016 10:45 (Dariusz Stawski) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
07 czerwca 2016 10:44 (Dariusz Stawski) - Zmiana kolejności załączników. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany