Protokoły z Sesji

PROTOKÓŁ NR XXXII/ 2017 z obrad XXXII sesji Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 13.12.2017r. w sali Urzędu Gminy w Kołaczkowie.

PROTOKÓŁ NR XXXII/ 2017

z obrad XXXII sesji Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 13.12.2017r. w sali Urzędu Gminy w Kołaczkowie.

Ad.1.

Przewodnicząca Rady Danuta Grabowska o godz. 15:00 otworzyła trzydziestą drugą sesję Rady Gminy Kołaczkowo. Powitała radnych i zaproszonych gości – listy obecności w załączeniu nr 1 i 2.

Ad.2.

Na podstawie listy obecności przewodnicząca stwierdziła, że na stan 15 radnych, obecnych na sesji jest 12 radnych i Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał. Nieobecny radny Adam Gierszewski i radna Agnieszka Frąckowiak, o spóźnieniu poinformował radny Wojciech Tamborski.

Ad.3.

Przewodnicząca Danuta Grabowska przedstawiła porządek obrad, do którego Wójt Teresa Waszak wniosła o wycofanie z porządku obrad punktów od 20 do 30 dotyczących przystąpienia do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wybranych terenów położonych w Gminie Kołaczkowo, z powodu wydłużenia terminu składania wniosków dotyczących obszaru objęcia planem miejscowym do 15 grudnia 2017 r. oraz pkt. 17 tj. podjęcie uchwały w sprawie wyrażenie zamiaru likwidacji Szkoły Filialnej w Borzykowie. Prosiła o wprowadzenie do porządku obrad następujących projektów uchwał:

- Wyrażenie zgody na zawarcie kolejnej umowy z dotychczasowym najemcą na okres do 3 lat

- Podjęcie uchwały w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

- Przyjęcie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kołaczkowo.

- Podjęcie uchwały w sprawie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.

Zaproponowaną zmianę przyjęto w głosowaniu 12 głosami „za”. Porządek obrad ustalono w brzmieniu:

  1. Otwarcie
  2. Stwierdzenie kworum
  3. Przedstawienie porządku obrad.
  4. Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji.
  5. Informacja Przewodniczącego Rady Gminy o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
  6. Informacja Wójta Gminy o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym i realizacji uchwał podjętych  na poprzedniej sesji.
  7. Informacja Przewodniczącego Rady Gminy na temat złożonych odpowiedzi na interpelacje.
  8. Interpelacje i zapytania radnych.
  9. Informacja przewodniczącego o złożonych oświadczeniach majątkowych przez radnych.
  10. Informacja wójta o złożonych oświadczeniach majątkowych przez pracowników Urzędu Gminy.
  11. Wyrażenie zgody na obciążenie nieruchomości gruntowej służebnością przesyłu.
  12. Wyrażenie zgody na obciążenie nieruchomości gruntowej służebnością przesyłu.
  13. Wyrażenie zgody na obciążenie nieruchomości gruntowej służebnością przesyłu.
  14. Wyrażenie zgody na przedłużenie umowy dzierżawy na okres 7 lat.
  15. Zmiana uchwały w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków.
  16. Przyjęcie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Kołaczkowo na 2018r.
  17. Wprowadzenie zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego terenu osiedleńczego wsi Kołaczkowo.
  18. Wprowadzenie zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego terenu osiedleńczego wsi Borzykowo.
  19. Podjęcie uchwały w sprawie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.
  20. Przyjęcie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kołaczkowo.
  21. Podjęcie uchwały w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  22. Wprowadzenie zmian w budżecie Gminy Kołaczkowo na rok 2017.
  23. Wolne głosy i wnioski.
  24. Odpowiedzi na zapytania.
  25. Zamknięcie sesji
  1. Wyrażenie zgody na zawarcie kolejnej umowy z dotychczasowym najemcą na okres do 3 lat.

 

Ad.4.

Do protokołu nie zgłoszono uwag i został przyjęty 12 głosami „za”.

 

Ad.5.

Przewodnicząca Rady Danuta Grabowska przedstawiła  informację  o  realizacji  zadań podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

(Na salę sesyjną wszedł radny Wojciech Tamborski).

 

Ad.6.

Wójt Teresa Waszak przedstawiła  sprawozdanie  z  działalności  w  okresie międzysesyjnym. Złożyła również  informację z realizacji uchwał podjętych na ostatniej sesji. Informacje pisemne w załączeniu nr 3 i 4.

 

Ad.7.

Przewodnicząca Rady Danuta Grabowska przedstawiła odpowiedzi na interpelacje od Enea Operator i z Urzędu Gminy Kołaczkowo. /pisma w aktach/.

 

Ad.8.

Radny Michał Stefański na wniosek mieszkańców i firm transportowych zapytał  o możliwość usunięcia części drzew rosnących przy drogach Bieganowo-Zieliniec, Gorazdowo-Żydowo, Zieliniec-Kołaczkowo. Podkreślił, że drzewa rosną blisko krawędzi jezdni, powodują utrudnienia w ruchu drogowym, przez co rolnicy ponoszą straty w sprzęcie rolniczym podczas manewru mijania. Zapytał jakie można podjąć czynności aby usunąć drzewa, lub część drzew aby można było zrobić zatoczki.

Przewodnicząca Danuta Grabowska zgłosiła do naprawy zaniżenie w drodze powiatowej Bieganowo-Sokolniki, ponieważ spływająca woda z pól stwarza niebezpieczeństwo dla kierowców.

Radny Jerzy Woś zgłosił do naprawy zaniżenie w drodze powiatowej, gdyż stwarza niebezpieczeństwo w ruchu drogowym.

 

Ad.9.

Prewodniczaca Danuta Grabowska poinformowała, że oświadczenia majątkowe radnych zostały złożone prawidłowo i w ustawowym terminie.

 

Ad.10.

Wójt Teresa Waszak złożyła informację o oświadczeniach majątkowych pracowników Urzędu Gminy, poinformowała, że zostały złożone prawidłowo i w ustawowym terminie.

 

Ad.11.

Marcin Urycki odniósł się do trzech uchwał w sprawie obciążenia nieruchomości służebnością przesyłu. Poinformował, że Enea Operator Sp. z o.o. i Enea Oświetlenia Sp. z o.o.  złożyły wnioski o przeprowadzenie instalacji elektrycznej na poszczególnych działkach gminnych w miejscowościach Sokolniki, Wszembórz i Borzykowo.  Dodał, że służebność zostanie ustanowiona odpłatnie.

Przewodnicząca Danuta Grabowska odczytała projekt uchwały w sprawie obciążenia nieruchomości służebnością przesyłu.

Przewodnicząca Danuta Grabowska projekt uchwały poddała pod głosowanie. Uchwałę Nr XXXII/225/2017 przyjęto 13 głosami „za”, 0 „wstrzymujących”, 0 „przeciw” w obecności 13 radnych.

Uchwała stanowi załącznik nr 5.

 

Ad.12.

Przewodnicząca Danuta Grabowska odczytała projekt uchwały w sprawie obciążenia nieruchomości służebnością przesyłu.

Radny Mariusz Gomulski zapytał dlaczego służebność przesyłu, w poprzedniej uchwale, zostaje ustanowiona na rzecz firmy Enea Oświetlenie Sp.z o.o, a w obecnej,  na rzecz firmy Enea Operator Sp. z. o.o.

Marcin Urycki wyjaśnił, że na działki wymienione w tej uchwale dla miejscowości Wszembórz wniosek złożyła Enea Operator Sp. z o.o.

Przewodnicząca Danuta Grabowska projekt uchwały poddała pod głosowanie. Uchwałę Nr XXXII/226/2017 przyjęto 13 głosami „za”, 0 „wstrzymujących”, 0 „przeciw” w obecności 13 radnych.

Uchwała stanowi załącznik nr 6.

 

Ad.13.

Przewodnicząca Danuta Grabowska odczytała projekt uchwały w sprawie obciążenia nieruchomości służebnością przesyłu.

Przewodnicząca Danuta Grabowska projekt uchwały poddała pod głosowanie. Uchwałę Nr XXXII/227/2017 przyjęto 13 głosami „za”, 0 „wstrzymujących”, 0 „przeciw” w obecności 13 radnych.

Uchwała stanowi załącznik nr 7.

 

Ad.14.

Marcin Urycki wyjaśnił, że uchwała jest podejmowana na wniosek mieszkańca Spławia, który chcąc uczestniczyć w projekcie Natura 2000, musi spełnić warunek siedmioletniego okresu dzierżawy gruntu.

Przewodnicząca Danuta Grabowska odczytała projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy na nieruchomości gminnej na okres powyżej 3 lat.

Przewodnicząca Danuta Grabowska projekt uchwały poddała pod głosowanie. Uchwałę Nr XXXII/228/2017 przyjęto 13 głosami „za”, 0 „wstrzymujących”, 0 „przeciw” w obecności 13 radnych.

Uchwała stanowi załącznik nr 8.

 

Ad.15.

Kamila Majorek wyjaśniła, że w obowiązującym regulaminie dostarczania wody i odprowadzania ścieków należy wyeliminować zapis mówiący o pobieraniu opłat za przyłączenie nieruchomości do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej, ponieważ narusza przepisy prawa.

Przewodnicząca Danuta Grabowska odczytała projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXIX/200/2006 Rady Gminy Kołaczkowo z dnia 24 lutego 2006 r. w sprawie  regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków.

Przewodnicząca Danuta Grabowska projekt uchwały poddała pod głosowanie. Uchwałę Nr XXXII/229/2017 przyjęto 13 głosami „za”, 0 „wstrzymujących”, 0 „przeciw” w obecności 13 radnych.

Uchwała stanowi załącznik nr 9.

 

Ad.16.

Kamila Majorek przedstawiła założenia i cele Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Kołaczkowo na 2018 rok.

Przewodnicząca Danuta Grabowska odczytała projekt uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Kołaczkowo na 2018 rok.

Przewodnicząca Danuta Grabowska projekt uchwały poddała pod głosowanie. Uchwałę Nr XXXII/230/2017 przyjęto 13 głosami „za”, 0 „wstrzymujących”, 0 „przeciw” w obecności 13 radnych.

Uchwała stanowi załącznik nr 10.

 

Ad.17.

Monika Jazic poinformowała, o wniosku złożonym przez PPHU „WTÓRPOL”, który zwraca sie o wyrażenie zgody na zawarcie kolejnej umowy najmu części nieruchomości gruntowych pod pojemniki na odzież używaną z terenu Gminy Kołaczkowo. Zawarcie kolejnej umowy będzie stanowiło dla gminy źródło dalszych przychodów.

Przewodnicząca Danuta Grabowska odczytała projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy z dotychczasowym najemcą na okres do 3 lat.

Przewodnicząca Danuta Grabowska projekt uchwały poddała pod głosowanie. Uchwałę Nr XXXII/231/2017 przyjęto 13 głosami „za”, 0 „wstrzymujących”, 0 „przeciw” w obecności 13 radnych.

Uchwała stanowi załącznik nr 11.

 

Ad. 18.

Ilona Orakowska wyjaśniła, że zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego zostały wprowadzone na podstwie złożonych wniosków przez mieszkańców gminy. Podjęcie uchwały umożliwi zrobienie wjazdów do posesji od strony drogi wojewódzkiej. Dodatkowo pozwoli na wyznaczenie nowych dróg dojazdowych na terenie parku, oraz wprowadzenie zmian związanych z reitalizacją terenu.

Przewodnicząca Danuta Grabowska odczytała projekt uchwały w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu osiedleńczego wsi Kołaczkowo w rejonie Placu Reymonta i drogi wojewódzkiej nr 442.

Przewodnicząca Danuta Grabowska projekt uchwały poddała pod głosowanie. Uchwałę Nr XXXII/232/2017 przyjęto 12 głosami „za”, 0 „wstrzymujących”, 0 „przeciw” w obecności 12 radnych.

Uchwała stanowi załącznik nr 12.

 

/Radny Wojciech Tamborski wyszedł z sali sesyjnej/

 

Ad.19.

Ilona Orakowska wyjaśniła, że zmiana w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego jest wprowadzona na wniosek mieszkańców Borzykowa. Dotyczy wywłaszczenia terenu pod drogę publiczną.

Przewodnicząca Danuta Grabowska odczytała projekt uchwały w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu osiedleńczego wsi Borzykowo w rejonie ulicy Stolarskiej.

Przewodnicząca Danuta Grabowska projekt uchwały poddała pod głosowanie. Uchwałę Nr XXXII/233/2017 przyjęto 12 głosami „za”, 0 „wstrzymujących”, 0 „przeciw” w obecności 12 radnych.

Uchwała stanowi załącznik nr 13.

 

Przewodniczaca Danuta Grabowska ogłosiła 10 przerwę.

/Na salę sesyjną wszedł radny Wojciech Tamborski/.

 

Ad.20

Monika Jazic wyjaśniła, że podjęcie tej uchwały pozwoli na odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkją mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. Objęte zostaną nieruchomości, w których prowadzone są placówki opieki nad dziećmi w wieku do 3 lat, przedszkola czy szkoły.

Przewodnicząca Danuta Grabowska odczytała projekt uchwały w sprawie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.

Przewodnicząca Danuta Grabowska projekt uchwały poddała pod głosowanie. Uchwałę Nr XXXII/234/2017 przyjęto 12 głosami „za”, 0 „wstrzymujących”, 0 „przeciw” w obecności 12 radnych.

Uchwała stanowi załącznik nr 14.

 

Ad.21.

Przewodnicząca Danuta Grabowska odczytała projekt uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kołaczkowo.

Przewodnicząca Danuta Grabowska projekt uchwały poddała pod głosowanie. Uchwałę Nr XXXII/235/2017 przyjęto 13 głosami „za”, 0 „wstrzymujących”, 0 „przeciw” w obecności 13 radnych.

Uchwała stanowi załącznik nr 15.

 

Ad.22.

Przewodnicząca Danuta Grabowska odczytała projekt uchwały w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Przewodnicząca Danuta Grabowska projekt uchwały poddała pod głosowanie. Uchwałę Nr XXXII/236/2017 przyjęto 13 głosami „za”, 0 „wstrzymujących”, 0 „przeciw” w obecności 13 radnych.

Uchwała stanowi załącznik nr 16.

 

Ad.23.

Skarbnik Danuta Olejniczak omówiła proponowane  zmiany w budżecie polegające na zmniejszeniu dochodów i wydatków o kwotę 47.827,00. Szczegółowo przedstawiła zmiany w planie dotacji otrzymanych na podstawie decyzji Wojewody Wielkopolskiego, zwiększenie planu dochodów z tytułu subwencji oświatowej, zmiany w planie wydatków oraz zmian wprowadzonych w planie wydatków z  ramach funduszu sołeckiego.

Radny Robert Ptaszyński odczytał wniosek od Stowaryszenia Rodzice Dzieciom we Wszemborzu, w którym zwracają sie o wyjaśnienie powodów zmniejszenia kwoty dotacji do SSP we Wszemborzu z kwoty 359,30 do kwoty 329,95 oraz powodów dokonania aktualizacji kwoty dotacji z mocą wsteczną czyli od stycznia 2017 roku, skoro zarządzenie wójta zostało wydane z dniem 25 października 2017 r. Prosi o pisemną odpowiedź.

Skarbnik Danuta Olejniczak odpowiedziała, że tą sprawą zajmowała się Milena Świątek kierownik referatu oświaty. Zapewniła, że zostanie wystosowana pisemna odpowiedź.

Przewodnicząca Danuta Grabowska odczytała projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Gminy Kołaczkowo na 2017 rok

Przewodnicząca Danuta Grabowska projekt uchwały poddała pod głosowanie. Uchwałę Nr XXXII/237/2017 przyjęto 13 głosami „za”, 0 „wstrzymujących”, 0 „przeciw” w obecności 13 radnych.

Uchwała stanowi załącznik nr 17.

 

Ad.24.

Sołtys Wioleta Dzienniak podziękowała referatowi dróg powiatowych za zamontowanie luster na skryżowaniu dróg Tarnowa-Nowa Wieś Podgórna i Cieśle W. - Spławie. Zgłosiła do naprawy dziury w drodze Wszembórz – Spławie.

Radna Angelika Wojciechowska podziękowała referatowi dróg powiatowych za uporządkowanie drogi Żydowo-Gorazdowo, przycięcie gałęzi i zebranie poboczy. Wnioskuje o zebranie pobocza w centrum wsi koło boiska sportowego.

Sołtys Mariusz Kozielski podziękował radnemu powiatowemu za zarezerwowanie środków w budżecie na budowę chodnika w Krzywej Górze. Wnioskuje o utwardzenie drogi Krzywa Góra – Lipie, ponieważ po wysypanie materiału utwardzającego nie odniosło efektu i nadal są dziury. Podziękował również za zamontowanie dodatkowego oświetlenia w Krzywej Górze. Zgłosił uszkodzoną lampę przy posesji nr 50.

Sołtys Józef Lisiecki wnioskuje o równiarkę na drogę Cieśle M. – Pyzdry. Zgłosił drogę Cieśle Małe– Borzykowo, która jest wąska, a ponadto właściciel nieruchomości ogrodził działkę, co sprawiło,że rolnicy maja utrudniony dojazd do pól.

Edmund Kubis dyrektor GOKu zaprosił na występ kabaretu, który dbędzie się w dniu 28.12.2017 o godz. 17 w sali Urzędu Gminy w Kołaczkowie.

Sołtys Elżbieta Magdziarz zgłosiła wyrzucone śmieci przy drodze Borzykowo-Gorazdowo oraz wnioskuje o  wyremontowanie pobocza drogi powiatowej Gorazdowo-Borzykowo.

Radny Jerzy Woś złożył podziękowania dla radnych powiatowych którzy przyczynili się do zaplanowania inweswtycji budowy chodnika w Krzywej Górze. Zapewnił pomoc mieszkańców przy pracach oraz wsparcie finansowe inwestycji środkami z funduszu sołeckiego.

Radny Wojciech Tamborski potwierdził zły stan drogi powiatowej Borzykowo – Gorazdowo. Pobocze drogi jest pozarywane przez przejeżdżające samochody ciężarowe i nie ma możliwości wykonać manewru mijania.

Józef Szfarek radny powiatowy poinformował, że temety poruszone na ostatniej sesji zostały w większości zrealizowane. Droga na Łagiewki jest przygotowana do odbioru, w Gałęzewicach i Gorazdowie zostało wykonane zbieranie poboczy. W planie budżetu na 2018r. zostały  zarezerwowane środki na wykonanie inwestycji budowy chodnika w Krzywej Górze, oraz utwardzenie drogi ul. Szybska w Pyzdrach do kanału Flisa.

Sołtys Józef Lisiecki podziękował za wprowadzenie do budżetu gminy utwardzenie drogi z Cieśli Małych w kierunku Pyzdr, do kananłu Flisa.

 

Ad.25.

Odpowiedzi na interpelacje i wnioski złożyła wójt, informując, że:

- do usuniecia zostaną zgłoszone te drzewa, które stwarzają zagrożenie, w przeciwnym przypadku bardzo trudno uzyskać zgodę na wycięcie drzew,

- interpelacje dotyczące dróg powiatowych zostaną zgłoszone,

- lampa w Krzywej Górze przy nr 50 zostanie ponownie zgłoszona,

- przy obecnych warunkach atmosferycznych, częstych opadach deszczu nie jest możliwe wyrównanie drogi,

- droga graniczna między Borzykowem, a Pyzdrami zostanie wyznaczona według mapy

- odpady zostaną zebrane.

Wójt Teresa Waszak zwróciła się do sołtysów o podanie danych osób, które będą pełnić funkcję świetlicowych. Zaprosiła na koncert świąteczny "Pierwsza Gwizda", który odbędzie sie 18.12.2017 r. o godz. 18.00 w sali Urzędu Gminy w Kołaczkowie, oraz złożyła życzenia świąteczne.

Radny Jerzy Woś zaapelował, aby nie wycinać całej strony drzew, zaproponowal zrobienie kilku zatoczek dzięki którym kierowcy będą mogli się mijać bezproblemowo.

 

Ad.26.

Wobec wyczerpania porządku obrad przewodnicząca Danuta Grabowska o godz.17.30 zamknęła XXXII Sesję Rady Gminy Kołaczkowo.

 

Protokół sporządziła                                                                               Przewodniczący Rady

Monika Nowak                                                                                         Danuta Grabowska

 

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Rada Gminy
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 23 lutego 2018 10:27
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 646
23 lutego 2018 10:27 (Robert Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany