ZEZWOLENIE NA OPRÓŻNIANIE ZBIORNIKÓW BEZODPŁYWOWYCH I TRANSPORT NIECZYSTOSCI CIEKŁYCH

ZEZWOLENIE NA OPRÓŻNIANIE ZBIORNIKÓW BEZODPŁYWOWYCH I TRANSPORT NIECZYSTOSCI CIEKŁYCH

  1. Podstawa prawna

Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j.: Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.).

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz. U. z 2002 r. Nr 193, poz. 1617).

Uchwała Nr XXII/154/2013 Rady Gminy Kołaczkowo z dnia 25 marca 2013 r. w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych (dokument do pobrania).

  1. Wymagane dokumenty

Wniosek o udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych wraz z załącznikami. 


Dokumenty do pobrania:

- Wniosek

- Oświadczenie

 3.            Opłaty

Opłata skarbowa:


107 zł – za wydanie zezwolenia (na podstawie ustawy o opłacie skarbowej zał. część I pkt 42 );

53,50 zł – za przedłużenie terminu ważności lub rozszerzenia zakresu działalności (na podstawie ustawy o opłacie skarbowej zał. część I pkt 46 ppkt 1);

17 zł – za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury (na podstawie ustawy o opłacie skarbowej zał. część IV ).

------------------------------------------------------------------------------------

Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz 1282)

----------------------------------------------------------------------------

Opłatę/-y należy dokonać w dniu złożenia dokumentu:

  • przelewem-bezpośrednio na rachunek bankowy: 22 9681 0002 1100 0143 0001 9813,

  • gotówką w banku lub na poczcie-pobierając wcześniej wypisany blankiet „polecenie przelewu”.

  1. Sposób załatwienia sprawy

Wypełniony i podpisany wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w pok. nr 22 (SEKRETARIAT) lub w pok. nr 11. Wydana decyzja zostanie przesłana za dowodem doręczenia.Odbiór osobisty decyzji (tylko przez osobę upoważnioną) możliwy jest po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu z osobą prowadzącą. Osoby zainteresowane proszone są o zamieszczenie na wniosku numeru telefonu w celu powiadomienia, że decyzja jest gotowa do odbioru. 

  1. Termin załatwienia sprawy

Sprawa załatwiana jest w formie decyzji administracyjnej w ciągu miesiąca od dnia wpływu wniosku do Urzędu, w sprawach szczególnie skomplikowanych w terminie do 2 miesięcy od dnia wpływu wniosku do Urzędu.

  1. Osoba odpowiedzialna za załatwienie sprawy

Inspektor ds. ochrony środowiska, tel. 61- 4380341.

  1. Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem Wójta Gminy Kołaczkowo w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

  1. Informacje dodatkowe

Przed podjęciem decyzji w sprawie wydania zezwolenia Wójt Gminy Kołaczkowo może:

- wezwać przedsiębiorcę do uzupełnienia, w wyznaczonym terminie, jednak nie krótszym niż 14 dni, brakującej dokumentacji poświadczającej, że przedsiębiorca spełnia warunki określone przepisami prawa, wymagane do wykonywania działalności objętej zezwoleniem;

- dokonać kontrolnego sprawdzenia faktów podanych we wniosku o udzielenie zezwolenia w celu stwierdzenia, czy przedsiębiorca spełnia warunki wykonywania działalności objętej zezwoleniem.

Wójt odmówi wydania zezwolenia, jeżeli zamierzony sposób gospodarowania nieczystościami ciekłymi:

- jest niezgodny z wymaganiami ustawy i przepisami odrębnymi,- mógłby powodować zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzi lub środowiska,

- przedsiębiorca ma zaległości podatkowe lub zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne.

Sprawozdanie z działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Kołaczkowo: 

- podmiot prowadzący działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych jest obowiązany do sporządzenia kwartalnych sprawozdań;

- sprawozdanie należy przekazać w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy.

Sprawozdanie zawiera:

- informacje o ilości i rodzaju nieczystości ciekłych odebranych z obszaru danej gminy;

- informacje o sposobach zagospodarowania nieczystości ciekłych, wraz ze wskazaniem stacji zlewnej, do której zostały przekazane odebrane nieczystości ciekłe;

- liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane nieczystości ciekłe;

- wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w okresie objętym sprawozdaniem zawarł umowy na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych, oraz wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi umowy te uległy rozwiązaniu lub wygasły. W wykazach zamieszcza się imię i nazwisko albo nazwę oraz adres właściciela nieruchomości, a także adres nieruchomości.

 ----------------------------------------------------------------------------

Przedsiębiorca jest zobowiązany niezwłocznie zgłaszać Wójtowi Gminy Kołaczkowo wszelkie zmiany danych określonych w zezwoleniu.Odmowa wydania zezwolenia, jego zmiana i cofnięcie zezwolenia następuje w drodze decyzji Wójta Gminy Kołaczkowo.

Zezwolenie wydaje się na czas oznaczony, nie dłuższy niż 10 lat.

 

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 04 lutego 2014 13:05
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 2721
23 lipca 2021 13:11 (Robert Nowak) - Zmiana treści zakładki.
23 lipca 2021 13:10 (Robert Nowak) - Zmiana treści zakładki.
23 lipca 2021 13:00 (Robert Nowak) - Zmiana treści zakładki.
Zatrzymaj banner przewijany