INFORMACJE OGÓLNE
W maju 2013r została podpisana umowa partnerska na rzecz realizacji projektu „Szkoła na lepsze jutro”; projektu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Umowę podpisali :
a/Joanna Szajter prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Joanna Szajter Biuro doradztwa Prawnego i Szkoleń P-ona-D zwana dalej Liderem.
b/ Gmina Proszowice zwana dalej Partnerem nr 1.
c/ Marek Leśniak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Marek Leśniak Centrum Szkoleniowe Masterlang zwanym dalej Partnerem nr 2.
Okres realizacji projektu – od 1 czerwca 2013r do 30 czerwca 2015r.
Numer konkursu - POKL/9.1.2/I/12
Nazwa działania - Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty.
Nazwa Poddziałania - Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.
Projekt skierowany jest do wszystkich gimnazjalistów, w tym w szczególności do uczniów:
1/ osiągających najniższe wyniki w nauce /w ich przypadku zajęcia będą miały na celu wyrównywanie braków w celu poprawy osiągnięć edukacyjnych/.
2/ osiągających najwyższe wyniki w nauce /w ich przypadku zajęcia będą miały na celu doskonalenie umiejętności, przygotowanie do ewentualnych olimpiad, konkursów w celu poprawy osiągnięć/
3/ posiadających problemy w nauce, sprawiających problemy wychowawcze /uczniowie ci zostaną objęci indywidualnymi zajęciami, w oparciu o braki zdiagnozowane przez poradnie psychologiczno- pedagogiczne/.
4/ wszyscy uczniowie Gimnazjum będą korzystać z doradztwa edukacyjno-zawodowego.
Projekt skierowany jest do uczniów Gimnazjum w Zespole Szkół w Kościelcu i do uczniów Gimnazjum w Zespole Szkół w Klimontowie. Są to szkoły działające na obszarach wiejskich.
W trakcie realizacji projektu przewidziane są zajęcia zdw z matematyki, fizyki, chemii, biologii, języka polskiego, języka angielskiego oraz zajęcia dodatkowe z informatyki, fizyki, matematyki, języka angielskiego, chemii, języka polskiego oraz socjoterapeutyczne grupowe i indywidualne, zajęcia logopedyczne.
Planowane są także obozy językowe i naukowe. Przewidywane są także wyjazdy i wycieczki związane z realizacją Projektu /2 w semestrze/.
Budżet Projektu przewiduje także zakup pomocy dydaktycznych niezbędnych do skutecznego oddziaływania dydaktyczno – wychowawczego.