Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Świdniku

 

Szkoła Podstawowa nr 7

im. Żołnierzy Armii Krajowej w Świdniku

 

Czcionka

Powiększ czcionkę Pomniejsz czcionkę Pomniejsz czcionkę

Kontrast

Wersja kontrastowa

11 maja (czwartek) "świetliczaki" ze starszej grupy wraz z opiekunkami po raz kolejny udały się w podróż do biblioteki i z bibliotekarzem ;)Dzięki uprzejmości Kasi Nazaruk, dzieci miały okazję poznać tak odległy kraj, jakim jest Japonia. Dowiedziały się, że mali Japończycy obchodzą trzy razy w roku dzień dziecka, że w Japonii znajduje się "wyspa królików" i miasto danieli, a do spłukiwania toalet używa się wody z mycia rąk. Największą furorę wzbudziły, oczywiście, historie o samurajach, ich strojach, broni i kodeksie honorowym oraz miecz i kije, których Katarzyna używa do ćwiczeń.

Francja - elegancja, a wszystko to w bibliotece ;) Było o modzie, strojach, materiałach, dżinsach, a nawet o szpilkach i adidasach. Wiemy już także czym się różni "haute couture" od "prêt-à-porter" ! :) Dobrze, że biblioteki są zaopatrzone w najprzeróżniejsze książki, bo skąd byśmy brali taką wiedzę?

W miniony czwartek nasi uczniowie mieli okazję "zabłysnąć talentami". W naszej świetlicy odbył się pokaz najróżniejszych umiejętności uczniów. Nie zabrakło śmiechu i dobrej zabawy. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z tej imprezy.

Dnia 27 kwietnia w świetlicy odbyła się impreza „Zabawy z ekologią”. Imprezę przygotowały i prowadziły: Anna Andrejas, Małgorzata Kozłowska i Bożena Mańka. Uczestnikami „Zabaw z ekologią” byli uczniowie klas pierwszych i drugich oraz oddziałów Montessori. Spotkanie z ekologią rozpoczęło się piosenką pt. „Moja planeta” w wykonaniu uczniów przebranych w barwne stroje motyli, biedronek, żabek. Następnie dzieci wypowiadały się na temat zanieczyszczenia środowiska, które przyczynia się do wyginięcia niektórych gatunków zwierząt i roślin.

Przed przerwą świąteczną w świetlicach klas I, II i Montessori zapachniało Wielkanocą. Świetliczki poznały tradycje i zwyczaje wielkanocne uczestnicząc w konkursach związanych z tradycjami i zwyczajami wielkanocnymi: tor przeszkód z jajkiem, kolorowanie pisanek z zamkniętymi oczami, odgadywanie zwyczajów i skojarzeń wielkanocnych, pisanie potraw wielkanocnych na papierowych talerzykach. Dzieci śpiewały piosenki wielkanocne, a na zakończanie uroczystości otrzymały słodkości.