Statystyki

  • Odwiedziło nas: 743865
  • Do końca roku: 288 dni
  • Do wakacji: 99 dni

Program rozwijający zainteresowania książką i czytelnictwem "Książka naszym przyjacielem"


Założeniem programu "Książka naszym przyjacielem" jest  umożliwienie dzieciom  częstszego kontaktu z literaturą dziecięcą oraz spontanicznego udziału w zabawach z tekstem. zgodnie z mottem  Fundacji ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom „ Zaszczepiona w dzieciństwie pasja do książek i czytania jest witaminą dla psychiki i umysłu dziecka, a jednocześnie chroni je przed uzależnieniem od mediów elektronicznych i fałszywych wartości masowej kultury” . 


Program będzie realizowany poprzez:

  • włączenie się do akcji „Czytające przedszkola” – organizowanej przez fundację ABCXXI - Cała Polska czyta dzieciom
  • współpraca z rodzicami, dziadkami w celu aktywnego włączenia się do realizacji programu
  • organizowanie spotkań czytelniczych z ciekawymi i znanymi osobami
  • współpraca z Miejsko – Powiatową Biblioteką Publiczną im. Anny Kamieńskiej w  Świdniku
  • założenie kącika czytelniczego 
  • realizowanie elementów programu własnego „Zabawa w teatr”

 

Zadania programu:

  • rozwijanie zainteresowań czytelniczych przy pomocy różnorodnych form aktywności
  • rozwijanie wyobraźni dzieci
  • wzbogacanie słownictwa
  • włączenie rodziców, dziadków, i innych osób do pomocy w realizacji powyższego programu
  • wzbogacanie pozytywnych doświadczeń dzieci w kontaktach z dorosłymi


Cele programu:

  • pobudzanie i pogłębianie motywacji dzieci do nauki czytania poprzez stwarzanie optymalnych warunków do rozwijania zainteresowań czytelniczych
  • odczuwanie przez dziecko chęci do kontaktu z książką
  • odczuwanie przyjemnych wrażeń przy udziale w zabawach z tekstem
  • nabywanie wzorców prawidłowej mowy podczas kontaktu ze słowem czytanym
  • nabywanie chęci do globalnego czytania wyrazów
  • poznanie zasad funkcjonowania i korzystania z biblioteki
  • jest świadomy, że może stać  się  czytelnikiem i samodzielnie wybierać interesujące go książki
  • rozpoznaje postacie dobre i złe
  • próbuje oceniać postępowanie bohaterów utworów
  • potrafi  opowiadać własne zakończenie opowiadania lub bajki
  • umie wyrazić w sposób ekspresyjny treść poznanego utworu
  • zna zwyczaje i tradycje i bierze w nich czynny udział
  • pokonuje tremę przed występami