Tygodniowy zakres treści nauczania
do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych
od 20.04.2020r. do 24.04.2020r
Oddział przedszkolny - grupa 3-4 latków „Słoneczka”
Blok tematyczny - Zabawa w teatr.
20-04-2020r. - Poniedziałek.
Temat : Makówkowy teatrzyk.
Język angielski
Temat: Części twarzy.
Zanurzamy okrągłą krawędź rolki w farbie i odbijamy 2 okręgi (oczy) na talerzyku. Zachęcamy dzieci do zrobienia nosa, budzi w ten sposób. Z bibuły dzieci robią włosy. Po skończonej pracy dzieci nazywają części twarzy.
Religia
Temat: Radośnie śpiewamy Alleluja
Treści: Alleluja radosny okrzyk ze zmartwychwstania
Dziecko koloruje obrazek przesłany przez nauczyciela
,,Jezus żyje Alleluja”
W miarę możliwości słucha piosenki ,,Bóg nie umarł…:
https://www.youtube.com/watch?v=T4hR-Qmd28I
21-04-2020r. - Wtorek
Temat : Księżniczki i rycerze.
22-04-2020r. - Środa
Temat : Malowany wózek.
23-04-2020r. - Czwartek
Temat : Ulubione baśnie.
'' SŁONECZKA ''
KONKURS NA NAJCIEKAWSZY DOMEK BABY JAGI.
Wspólna praca dzieci z rodzicami.
Dowolna technika
Dowolna metoda
Kreatywność bezgraniczna :)
ZACHĘCAMY WSZYSTKICH DO DZIAŁANIA – POWODZENIA:)
Zdjęcia wykonanych prac prosimy przesyłać na adres: sp.szczytniki@poczta.onet.pl
24-04-2020r. - Piątek
Temat : Teatrzyk w domu.
Pomocne linki ;
https://www.pinterest.ch/pin/388505905340795545/?autologin=true
https://mamotoja.pl/kwiaty-kolorowanki-dla-dzieci-do-druku,kolorowanki-artykul,7323,r1p1.html
https://www.przedszkola.edu.pl/kolorowanka-ksiezniczka.html
https://pl.depositphotos.com/vector-images/wr%C3%B3bel.html
Pozostałe linki zostaną wysłane na grupę rodziców.
Oddział przedszkolny - grupa 5 - 6 latków „Jeżyki”
Blok tematyczny: W świecie teatru.
20.04.2020r. - Poniedziałek
Temat: Co to jest teatr?.
21.04.2020r. - Wtorek
Temat: Bajkowy świat.
22.04.2020r. - Środa
Temat: Paluszkowy teatrzyk.
23.04.2020r. – Czwartek
Temat: Zabawy matematyczne.
https://www.youtube.com/watch?v=VL7s-ENTyXo
https://www.youtube.com/watch?v=Go7M_E7h0EA
24.04. 2020r. - Piątek
Temat: W teatrze.
Religia:
Modyfikacja treści programowych:
Przedszkole 6 - latki
Temat: Dobry Jezus żyje z nami we wspólnocie Go spotkamy.
Treści: Dziecko pamięta, że zmartwychwstały Jezus żyje i jest obecny pośród nas.
Na str.84 dziecko koloruje obrazek i dorysowuje siebie.
Chętni wykonują zadanie na str. 85.
W razie braku podręcznika dzieci mogą narysować
na kartce z bloku siebie i Pana Jezusa.
Dzieci mogą zaśpiewać piosenkę ,,Jezus jest tu...”
link do piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=hF_xwuEPWO0
Przedszkole 5 - latki
Temat: Msza święta spotkaniem ze zmartwychwstałym Jezusem.
Treści: Wspólnota dzieci Bożych spotyka się w kościele
Na temacie 42 dzieci wykonują zadanie.
Opowiadają co przedstawia ilustracja.
Następnie wyklejają baranka watą lub bibułą.
W razie braku podręcznika rysują baranka
na kartce i wyklejają go watą lub bibułą.
Dzieci mogą zaśpiewać piosenkę ,,Jezus jest tu...”
link do piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=hF_xwuEPWO0
Język angielski:
Temat: Części ciała.
https://youtu.be/E_VcSQn73do- Open, close!
https://youtu.be/WX8HmogNyCY- piosenka „Head and shoulders”.
Klasa I
Blok tematyczny- Czym się interesujesz?
20.04.2020r. – Poniedziałek
Temat- Rz jak rzodkiewka.
1. Czytanie tekstów z dwuznakiem: Rz, rz- podręcznik str. 50.
2. Nauka pisania dwuznaku ,,Rz”, ,,rz”- filmik instruktażowy, wykonanie ćwiczeń 1,2 w ćwiczeniówce str.47. Utrwalenie pojęć sylaba, głoska, litera.
3. Dodawanie liczb w drugiej dziesiątce- podręcznik str. 51 i zad 1, 2 i 3 w ćwiczeniówce str.48
Informatyka
Temat- Rysuję figury w programie Paint.
Książka dla ucznia s. 38-39, płyta zajęcia 20
J. angielski
Temat: Piosenka „Bread and butter”.
Wskazujemy nazwy produktów spożywczych na obrazkach. Poznajemy podstawowe słownictwo związane z nazwami produktów spożywczych.
21.04.2020 r.- Wtorek
Temat- Lubię matematykę!
1. Poznajemy zawody, w których wykorzystywane są umiejętności matematyczne na podstawie tekstu ,, Gdzie potrzebna jest znajomość matematyki”- podręcznik str. 54
2. Rozwiązywanie zadań tekstowych standardowych i nietypowych- podręcznik str. 52 i 53. Gra matematyczna ,,Milionerzy”
3. Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu- karty pracy
W-f
Temat-Ćwiczymy z rodzicami- film instruktażowy.
22.04.2020r.- Środa
Temat- Lubię muzykę!
1. Muzyka jest wszędzie. Słuchanie różnorodnych odgłosów i dźwięków z najbliższego otoczenia. Muzyczne ilustrowanie usłyszanych odgłosów.
2. Oglądanie filmiku na youtube. Wystukiwanie różnych rymowanek.
3. Poznajemy dwuznak ,,Dz”, ,,dz”, czytamy sylaby i wyrazy z poznana literą.
4. Wyrazy o znaczeniu przeciwnym- wykonanie ćw. w ćwiczeniówce str. 51
5. Liczba 16.
Koło artystyczne
Wykonujemy kolorowe ślimaki w różnych technikach plastycznych.
23.04.2020 r.- Czwartek
Temat- Lubię śpiewać!
1. Poznajemy zawody związane z muzyką- filmik i uczymy się śpiewać piosenkę pt .,, Każdy kwiat to mały świat”
2. Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu: Dza, dza… Wykonanie ćw.1,2 i 3 w ćwiczeniówce str.53
3. Dodawanie i odejmowanie w drugiej dziesiątce.
Wykonujemy zadania w podręczniku str. 62 i w ćwiczeniówce ćw.1
4. Rozwiązujemy zadania tekstowe na znanych platformach dla dzieci.
W-f
Temat- W-F w domu- ruletka.
Zajęcia czytelnicze
Słuchanie czytanej przez lektora baśni H.CH. Andersena ,,Pięć ziarenek grochu”.
24.04.2020r.- Piątek
Temat- Lubię sztukę!
1. Rozmowa na temat świata barw na podstawie fragmentu wspomnień Wassilija Kanndlińskiego.
Czytanie przez osobę dorosłą frag. książki T.Amstronga -7 rodzajów inteligencji. Odkryj je w sobie i rozwijaj.
2.Zawody w których wykorzystywane są zainteresowania sztuką.
Podręcznik str.63 wykonujemy ustnie ćw. 1, 2 i 3
3. Czytanie sylab: Dża, dża i wyrazów z tymi sylabami. Podręczni str. 64.
4. Poznajemy liczbę 17 w różnych aspektach.
5. Wykonujemy maskotkę dżdżownicę ze skarpetek.
Religia
Temat: Radośnie śpiewamy Alleluja.
Na str.84 uczeń koloruje według poleceń obrazek
zmartwychwstałego Jezusa lub rysuje Pana Jezusa na kartce z bloku
podpisując słowem ,,ALLELUJA”
W miarę możliwości słucha piosenki ,,Bóg nie umarł...”
https://www.youtube.com/watch?v=T4hR-Qmd28I
Klasa II
Blok tematyczny- Chronimy Ziemię
20.04.2020r. – Poniedziałek
Temat: Jak chronić rośliny?
1. Filmik z YouTuba „Co to jest las”?
2. Ocenianie postępowania bohaterów opowiadania „O królu Lesławie, o lesie i o skarbach” - podr. str. 88
3. Poznanie banknotu 100- złotowego- podr. str. 87
4. Cztery działania na dziesiątkach - ćwicz. str. 73
Informatyka:
Temat: Rozwiązuję zagadki matematyczne - https://www.youtube.com/watch?v=Dvh9Q2fN0UU
21.04.2020r. – Wtorek
Temat: Jak chronić rośliny?
22.04.2020r. – Środa
Temat: Jak chronić zwierzęta?
Język angielski:
Temat: Historyjka ”The toy shop” – „Sklep z zabawkami”
https://elt.oup.com/student/goldsparks/audio?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub
23.04.2020r. – Czwartek
Temat: Jak chronić zwierzęta?
Religia:
Temat: Jezu ufam Tobie- Niedziela Bożego miłosierdzia
Bóg miłosiernym Ojcem. Uczeń w miarę możliwości ogląda filmik o historii św. Faustyny na stronie YouTube ,,Promyczek dobra- św. Faustyna” z serii Aureola. Następnie na str. 78 wkleja naklejkę oraz koloruje obrazek. Na str.79 wpisuje SŁOWO DNIA...oraz rozwiązuje rebus.
24.04.2020r. – Piątek
Temat: Jak chronić Ziemię?
Klasa III
Wychowawcy klasy będą wysyłać zakres materiału na każdy dzień bezpośrednio
do rodziców, według ustalonego sposobu.
Blok tematyczny: LAS
20.04. 2020 (poniedziałek)
Temat dnia: Co to jest las i jakie są jego rodzaje.
21.04.2020 (wtorek)
Temat dnia: Dlaczego lasy są ważne?
22.04.2020 (środa)
Temat dnia: Warstwy lasu - ściółka, runo.
23.04.2020 (czwartek)
Temat dnia: Wśród leśnego podszytu.
24.04.2020 (piątek)
Temat dnia: Wśród leśnych drzew.
Język angielski
Topic: Historyjka:”Sandy’s breakfast”. „Śniadanie Sandy”.
Podręcznik str. 53 zad. 2. Najpierw zapisz w zeszycie podane zdania…
Religia
Temat: Pan Jezus daje apostołom władzę odpuszczania grzechów.
https://www.youtube.com/watch?v=6WEypzBsMbk
Klasa V
J. polski:
1. ,2. Temat: Praktyka czyni mistrza – ćwiczymy pisownię wyrazów z ch i h.( 2 godz).
Uczeń ogląda lekcję ze „ Szkoły z TVP”.: Ortograficzny chochlik zachichotał hałaśliwie - o pisowni wyrazów z ch i h. - na stronie: vod.tvp.pl
link do transmisji:
https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-5,jez-polski-01042020-lekcja-3,47340564
Następnie przypomina zasady pisowni – podr. str.238. Przepisuje do zeszytu lub wkleja notatkę przesłana przez nauczyciela.
Wykonuje z zeszytu ćwiczeń str 78-81.zadania: 1, 2, 3,4,5,7.
Dla chętnych zadanie 8 i 9 str 81 – zeszyt ćwiczeń.
Zadanie domowe: ćw 4 str 239 z podręcznika – do zeszytu.
Zdjęcia wykonanej pracy należy przesłać nauczycielowi.
3. Temat: Krótko i zwięźle lub dłużej i ciekawiej – zdanie pojedyncze rozwinięte i nierozwinięte.
Uczeń zapoznaje się z informacją w podręczniku – str. 217.
Notatkę przepisuje do zeszytu – przesłana przez nauczyciela.
Następnie wykonuje zadania z zeszytu ćwiczeń stp. 42-44, zad. 2,3,4,5,6.
Zdjęcia wykonanych prac przesyła nauczycielowi.
4,5.Temat: Wykresy zdań pojedynczych.( 2 godz).
Uczeń zapoznaje się z informacją w podręczniku – strona 219 ( Nowa wiadomość).
Przepisuje notatkę do zeszytu ( lub wkleja) – przesłana przez nauczyciela.
Wykonuje zadania przesłane przez nauczyciela ( karta pracy).
Zadanie domowe: ćwiczenie 9 str 45 w zeszycie ćwiczeń.
Zdjęcia wykonanych prac przesyła nauczycielowi.
Zdw z j. polskiego – Rozwijamy zdania pojedyncze – ćwiczenia.
Uczeń wypełnia kartę pracy przesłaną przez nauczyciela.
J. angielski:
Temat: Powtórzenie wiadomości z rozdziału 5.
Zad. 1: popatrz na obrazek, wpisz w lukę właściwy przyimek miejsca (behind, between, in front of, next to, opposite).
Zad. 2. Połącz fragmenty puzzli tak, by utworzyć nazwy miejsc w mieście.
Zad. 9. Str. 77. Przeczytaj tekst „My hometown”. – „Moje rodzinne miasto”. Wykonaj zadanie do czytanki (zad. 10 str. 77): zaznacz czy zdanie jest prawdziwe (˅) czy fałszywe (X). tłumaczenie zdań:
Odpowiedzi do zadań zapisz w zeszycie.
Temat: Checkyourself. Samoocena.
Religia:
Temat: Jan Apostoł wierny przyjaciel Jezusa.
Uczeń zapoznaje się z treścią katechezy ze str. 108.
Następnie zapisuje temat katechezy do zeszytu.
Ze str. 109 wpisuje ZAPAMIĘTAJ do zeszytu.
Dodatkowe zadanie dla chętnych:
Rysunek w zeszycie przedstawiający św. Jana stojącego pod krzyżem.
Historia:
Temat: Średniowieczne miasto i wieś
Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 142 – 147( proszę
zwrócić uwagę na ilustrację na str. 144-145,) a następnie wyjaśnia
w zeszycie pojęcia: gród, lokacja, ława miejska, patrycjusze,
pospólstwo, plebs, ratusz, trójpolówka radło.
Odpowiada pisemnie na pytania: Gdzie i w jaki sposób zakładano średniowieczne , miasta i wsie.
W zrozumieniu tematu może pomóc film edukacyjny:
"Średniowieczne miasto i wieś"
https://www.youtube.com/watch?v=5ntncZeUV9s
Geografia:
Temat: Pogoda a klimat.
Uczniowie otrzymają informacje dotyczące pogody i klimatu oraz ich składników. Poznają klimatogram i będą mieli do wykonania zadania związane z tymi zagadnieniami.
Biologia:
Temat: Podsumowanie wiadomości z działu – „Tkanki i organy roślinne”.
Uczeń zapoznaje się z treściami w podręczniku str. 110 -111. Wykonuje zadania w podręczniku „Wiesz czy nie wiesz ? str. 112 oraz zadania w zeszycie ćwiczeń –Sprawdź , czy potrafisz ( zad nr 1, 2 str. 77, oraz zad nr 3,4 i 5 str. 78.
Matematyka:
Temat: Pole trapezu.(cd)
1. Uczeń: -rozwiązuje zadania z podręcznika ze str.198-199,
-rozwiązuje zadania z zeszytu ćwiczeń str.57-58,
(nauczyciel prześle uczniom niezbędne notatki, informacje o zdaniach i wskazówki
do rozwiązywania ich).
Temat: Pola wielokątów – podsumowanie.(2godz.)
1. Uczeń: -zapoznaje się z tekstem w podręczniku na str. 200,
-wpisuje notatkę do zeszytu przedmiotowego otrzymaną od nauczyciela,
-rozwiązuje wskazane zadania z podręcznika ze str.201-202,
-rozwiązuje wskazane zadania z zeszytu ćwiczeń str.59-62,
(nauczyciel prześle uczniom niezbędne notatki, informacje o zadaniach i wskazówki do rozwiązywania ich).
Temat: „Sprawdź, czy umiesz?” – doskonalenie poznanych wiadomości i umiejętności o polach figur.
1. Uczeń: -rozwiązuje zadania z karty pracy,
(nauczyciel prześle uczniom kartę pracy z zadaniami, i wskazówki do rozwiązywania ich).
2. W ramach zdw z matematyki, nauczyciel prześle uczeniom kartę pracy z ćwiczeniami rachunkowymi.
Muzyka:
Temat: Śpiewajmy razem-chór. Rodzaje chórów.
Uczeń czyta wiadomości ze str. 126 podręcznika.
Wymienia wykonawców muzyki wokalnej.
Wyjaśnia znaczenie terminów: muzyka wokalna, solista, zespół wokalny, chór, a cappella.
Wymienia formy muzyki wokalnej przeznaczone do wykonania przez chór.
Odtwarza energetyczną muzykę gospel. Link: https://www.google.com/search?q=soweto+gospel+choir+amazing+grace&oq=Soweto+Gospel+Choir&aqs=chrome.6.69i57j0l7.31201j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Wypełnia kartę pracy przesłaną przez nauczyciela i archiwizuje ją.
Plastyka:
Temat: Kompozycja symetryczna i asymetryczna.
Zapoznaj się z treściami w podręczniku odnośnie kompozycji symetrycznej i asymetrycznej. Wykonaj pracę plastyczną na temat kompozycji symetrycznej zgodnie z wytycznymi przesłanymi przez nauczyciela. Gotowe prace proszę przesłać do nauczyciela w formie zdjęcia lub skanu.
Informatyka:
Uczeń realizuje temat z :
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty4
Wykonane zadanie przesyła na e-maila: geoo@interia.pl
Technika:
Temat: Pan Klekotek – wykonanie figurki z surowców wtórnych.
Nauczyciel prześle uczniom informacje odnośnie wykonania pracy.
Wychowanie fizyczne:
Temat: Ćwiczenia ogólnorozwojowe z wykorzystaniem butelek z wodą.
Temat: Bieg na orientację - podstawowe wiadomości + filmik.
Nauczyciel prześle uczniom informacje odnośnie zajęć.
Klasa VI
Biologia
Temat : Przegląd i znaczenie gadów.
Uczeń zapoznaje się z tematem lekcji na podstawie treści w podręczniku str. 107-111 lub na platformie e-podręczniki, link- https://epodreczniki.pl/a/gady---mistrzowie przetrwania-w-suchym-srodowisku/D1C7YooNc , ( rozdziały: 4. Przedstawiciele gadów w Polsce i 5. Ochrona gatunkowa gadów ) , zapisuje notatkę przekazaną przez nauczyciela. Wykonuje zadanie 1, 2 str. 89, zad. 3,4,5 str. 90 w zeszycie ćwiczeń.
Geografia
Temat: Podsumowanie wiadomości - gospodarka Europy.
Uczniowie otrzymają informacje dotyczące podsumowania wiadomości . Następnie wypełnią kartę pracy i prześlą do nauczyciela.
Język angielski
Temat: Powtórzenie wiadomości z rozdziału 5.
Podręcznik str. 76.
Zad1. Popatrz na obrazek i podpisz dolegliwości.
Zad. 2. Uzupełnij zdania właściwym wyrazem (muscles, brain, heart, bones, blood).
Zad. 4. Przeczytaj problemy (zdania od 1-5) i udziel właściwej rady (wskazówki przesłane pocztą elektroniczną do uczniów).
Podręcznik str. 77
Zad. 8. Przeczytaj tekst.
Zad. 9. Przeczytaj tekst z zadania 9 jeszcze raz i uzupełnij zdania (wskazówki przesłane pocztą elektroniczną do uczniów).
Zad. 10. Napisz co robić a czego nie robić gdy jesteś przeziębiony. Podpowiedź:
˅ - zaczynamy od You should i przepisujemy resztę zdania
X –zaczynamy od You shouldn’t
Np. 1. See a doctor (˅)
Odpowiedź: You should see a doctor.
Dla chętnych: zeszyt ćwiczeń str. 48 zad. 1 i cała strona 49.
Język polski
Temat: Przecinek w zdaniu pojedynczym – przypomnienie wiadomości. (2 godz.)
Uczeń przypomina sobie zasady stosowania przecinka w zdaniu pojedynczym ze s. 232-233.
Uczeń wymienia zasady stosowania przecinka w zdaniu pojedynczym na podstawie wiadomości ze s.232-233 podręcznika.
W zdaniu wskazuje miejsca, w których należy postawić przecinki.
Koryguje tekst pod kątem interpunkcji w zdaniach pojedynczych.
Tworzy tekst poprawnie stosując przecinki.
Wybiera i wypełnia 3 polecenia z zeszytu ćwiczeń.
Temat: Biblijny początek świata. (3 godz.)
Uczeń zapoznaje się z tekstem:
Stworzenie świata (fragment Księgi Rodzaju z Biblii Tysiąclecia) oraz wierszem
Joanny Kulmowej, Człowiek żeby patrzał ze s. 238-241.
Relacjonuje treść fragmentu.
Porządkuje informacje zaprezentowane w tekście.
Określa relacje pomiędzy Bogiem a człowiekiem we fragmencie.
Rozumie funkcję powtórzeń w tekście.
Nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst.
Potrafi wyrazić własny sąd na temat fragmentu.
Umie wypowiedzieć się na temat podmiotu lirycznego.
Omawia sposób przedstawienia Boga w wierszu.
Określa problematykę utworu.
Odnajduje środki stylistyczne oraz wyjaśnia ich funkcję.
Charakteryzuje nastrój utworu.
Nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst.
Wyraża własny sąd na temat wiersza.
Wypełnia kartę pracy o ze wskazaniem różnic między biblijnym a mitologicznym opisem stworzenia świata, przesłaną przez nauczyciela.
Dodatkowo, w ramach zdw, wyszukuje przykładów plastycznych związanych ze „Stworzeniem świata” i zdjęcia przesyła nauczycielowi wraz z wypełnioną kartą pracy.
Matematyka
Temat: Ostrosłupy. (3 godziny)
1. Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku na str. 231 - 233
- analizuje ćwiczenia A, B, C, D
-wpisuje notatkę do zeszytu przedmiotowego otrzymaną od nauczyciela
-rozwiązuje zadania z podręcznika ze str.234 - 235 (nauczyciel wskaże zadania w załączniku)
-rozwiązuje zadania z zeszytu ćwiczeń str.43-45 (nauczyciel wskaże zadania w załączniku) (nauczyciel prześle niezbędne notatki i wskazówki do rozwiązywania zadań)
- przesyła rozwiązanie wskazanego zadania na podany przez nauczyciela adres mailowy.
2. W ramach zdw z matematyki uczeń trenuje rachunek pamięciowy i pisemny
(nauczyciel prześle uczniom potrzebne materiały do ćwiczeń).
Temat: Powtórzenie wiadomości - „Figury przestrzenne.”
1. Uczeń:
- rozwiązuje zadania z karty pracy otrzymanej od nauczyciela
- przesyła wypełnioną kartę pracy na podany przez nauczyciela adres mailowy.
Muzyka
Temat: Z muzyką w tle. (1 godz.)
Uczeń zaznajamia się z wiadomościami ze s. 112-113.
Odtwarza nagranie: temat z filmu „Gwiezdne wojny” poprzez kanał You Tube.
Realizuje twórczo zadanie „Miniścieżka dźwiękowa”.
Przygotowuje kompozycję przeznaczoną do wykorzystania w reklamie wymyślonego produktu. W swoim utworze może wyeksponować własny głos, dzwonki chromatyczne, a także inne instrumenty perkusyjne.
Prezentuje efekt swojej pracy całej grupie, za co otrzymuje ocenę.
Religia
Temat: Chrzcielnica- zanurzyć się w mękę, śmierć i zmartwychwstanie Chrystusa.
Treści: chrzest jako sakrament włączający do Kościoła.
Na str.117 i 118 uczeń zapoznaje się z treścią katechezy.
Następnie wpisuje temat do zeszytu.
Ze str, 118 przepisuje ODKRYĆ TAJEMNICĘ oraz ZASTANÓW SIĘ...str.119
Wykonane zadanie przesyła na mail nauczyciela.
Technika
Temat: As przestworzy- latawiec.
Potrzebne materiały: sznurek lub dratwa, 2 listewki o równej długości, papier pakowy w kształcie kwadratu o boku 2-3 cm większym niż długość listewek, klej szybkoschnący typu kropelka, klej do papieru, bibuły lub resztki z papieru pakowego, taśma klejąca
Instrukcja jak wykonać latawiec będzie przesłana na maila.
Uczniowie mogą wykonać latawiec według własnych pomysłów i posiadanych w domu materiałów.
Na wykonanie pracy uczniowie mają tydzień czasu.
Historia
Temat: Kultura oświecenia .
Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 135 - 136 oraz 163-167, a następnie odpowiada pisemnie na pytania.
1. Czym się charakteryzuje klasycyzm w sztuce?
2.Jak król Stanisław August wpłynął na rozwój kultury polskiej?
Wychowanie fizyczne
Temat: Ćwiczenia ogólnorozwojowe z wykorzystaniem butelek z wodą.
Temat: Bieg na orientację - podstawowe wiadomości + filmik.
Informatyka
Temat: Odbijanie piłeczki.
https://epodreczniki.pl/a/odbijanie-pileczki/DBP5qrefp
Wykonane zadanie proszę o przesłanie na e-maila: geoo@interia.pl
Plastyka
Temat: Grafika. Druk wklęsły.
Zapoznaj się z treściami zamieszczonymi w podręczniku na temat grafiki lub obejrzyj prezentację na temat technik graficznych: https://www.youtube.com/watch?v=_30l7dumKz0
Wykonaj pracę plastyczną w technice druku wklęsłego - instrukcje prześle nauczyciel na maila każdego ucznia. Gotowe pracę proszę przesłać w formie zdjęcia lub skanu.
Klasa VII
Religia
Temat: Potrzebna pamięć, aby zachować tożsamość.
Treści: Patriotyzm a historia własnej Ojczyzny.
Uczeń zapoznaje się z treścią katechezy na str. 118-120. Następnie wpisuje do zeszytu temat katechezy oraz WARTO, WIEM,ŻE...oraz słowa kard. Stefana Wyszyńskiego ze str. 119
Dla chętnych piosenka ,,Boże coś Polskę...” ze strony: https://www.youtube.com/watch?v=6_G9IKLynF8
Język polski
1. Geneza „Latarnika” Henryka Sienkiewicza.
Uczniowie zapoznają się z informacjami ( J. Krzyżanowskiego i J. Horiana) na temat genezy „Latarnika” zamieszczonymi na stronie: http://aczyzycka.wikidot.com/henryk-sienkiewicz-latarnik. Następnie wypełniają kartę pracy ( przesłana przez nauczyciela) na temat podobieństw między losami Siellawy, a życiem Skawińskiego. Redagują notatkę na temat genezy lektury. Odpowiadają pisemnie na pytanie: Dlaczego Sienkiewicz zmienił losy Siellawy w „Latarniku”? ( zdjęcia notatek przesyłają nauczycielowi).
2, 3. Życiorys Skawińskiego jako przykład tułaczki polskiego emigranta.
Uczniowie pracując z tekstem lektury wypełniają formularz CV Skawińskiego ( przesłany przez nauczyciela).Wyjaśnienie pojęcia: emigrant.
Następnie porządkują w kolejności chronologicznej wydarzenia przedstawione w noweli
( załącznik przesłany przez nauczyciela) i uzupełniają notatkę ( tekst z lukami – załącznik od nauczyciela). Zdjęcia uzupełnionych kart pracy przesyłają nauczycielowi.
4. Literatura i sen o ojczyźnie.
Uczeń odczytuje fragment lektury mówiący o reakcji bohatera podczas czytania „Pana Tadeusza”. Uzupełnia notatkę ( reakcja Skawińskiego w trakcie czytania książki i uczucia podczas marzeń o ojczyźnie) – przesłaną przez nauczyciela. Zastanawia się nad znaczeniem dzieła Mickiewicza dla polskich emigrantów.
Zapisuje w punktach plan wydarzeń składających się na akcję „Latarnika”. Wymienia cechy noweli ( podr. str 168) i na tej podstawie analizuje cechy „Latarnika” jako noweli.
Odpowiada pisemnie na pytanie: Co zyskał Skawiński dzięki polskiej książce, a co przez nią stracił? – zdjęcie pracy przesyła nauczycielowi.
5. Tułaczka i wieczna podróż jako metafory życia na podstawie noweli Sienkiewicza.
Uczeń zapoznaje się z pojęciem: symbol. Wyjaśnia, co symbolizuje latarnia morska. Uzasadnia trafność porównania Skawińskiego do okrętu. Określa, jakim człowiekiem był bohater przed pobytem na wyspie i jak pobyt go zmienił. Omawia przesłanie noweli Sienkiewicza ( karta pracy przesłana przez nauczyciela).
Pisze swoje rozważania na temat: Co w życiu zyskuje, a co traci człowiek, który ciągle zmienia miejsce zamieszkania, a co ktoś, kto nigdy nie opuszcza swojego domu? ( zadanie przesyła nauczycielowi).
W ramach zdw z j. polskiego uczeń wypełnia kartę pracy przesłaną przez nauczyciela.
Język angielski
1.Temat: Powtórzenie wiadomości o przysłówkach.
Karta pracy przesłana uczniom pocztą elektroniczną.
2.Temat: Powtórzenie wiadomości z rozdziału 4.
Zeszyt ćwiczeń str. 48.
Zad. 1. Uzupełnij zdania brakujacym słowem
Zad. 2. Uzupełnij zdania podanymi słówkami.
Zad. 3. Uzupełnij 2 zdania tak żeby znaczyło to samo co pierwsze. (wskazówki przesłane pocztą e-mail)
Zad. 5. Utwórz przysłówki od podanych przymiotników i wpisz we włąściwa lukę.
Zeszyt ćwiczeń str. 49
Zad1. Nagranie znajdziesz na portalu eDesk: Nagrania do zeszytu ćwiczeń. Nagranie nr 18. (wskazówki przesłane pocztą e-mail)
Język niemiecki
1.Temat: “Test - Schule und Schulsachen” – test sprawdzający z rozdziału.
Rozwiązanie testu (nauczyciel prześle uczniom test)
2. Temat: „Frühstück international” – śniadanie (produkty spożywcze, potrawy).
Podręcznik str.78/1A Dopasowanie tekstów do ilustracji i zapisanie rozwiązań w zeszycie
Książka ćwiczeń str.58/1 Przyporządkowanie niemieckich wyrazów do ich polskich odpowiedników
Muzyka
Plan pracy z muzyki kl. VII ( na 22.04 i 29.04)
Temat: Folk i country. (2 godz.)
Uczeń zapoznaje się z wiadomościami ze str. 139 podręcznika.
Wysłuchuje piosenki „Pędzą konie” i próbuje ją samodzielnie zaśpiewać.
Gra melodię utworu „Hej, Zuzanno!” (filmik przesyła nauczycielowi).
Czyta opis układu ruchowego do piosenki „ Hej, Zuzanno!”
Wykonuje układ taneczny w stylu country wg instrukcji. Link:
https://www.youtube.com/watch?v=UcCDoE3MXYQ
https://www.google.com/search?q=taniec+country+do+%22Hej%2C+Zuzanno!%22&oq=taniec+country+do+%22Hej%2C+Zuzanno!%22&aqs=chrome..69i57j33.41335j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Omawia charakterystyczne cechy muzyki folk i country.
Wymienia rodzaje akompaniamentu i je omawia z wykorzystaniem poznanych terminów: akompaniament, ostinato, burdon, akord, trójdźwięk, stopnie gamy.
Plastyka
Temat: Tworzenie z natury.
Zapoznaj się z treścią w podręczniku na str. 66-68 - Tworzenie z natury i Martwa natura.
Wykonaj pracę plastyczną pt: "Mój pomysł na martwą naturę". Rozejrzyj sie w swoim otoczeniu. Wybierz z niego najbardziej interesujące przedmioty, które są w określony sposób z sobą związane, np. mają podobne przeznaczenie lub pochodzenie. Ustaw z wybranych obiektów martwą naturę. Zwróć uwagę na kształty, barwę i fakturę elementów martwej natury. Zrób zdjęcie swojego ustawienia oraz wykonaj szkic twojej martwej natury i prześlij zdjęcie lub skan swojej pracy plastycznej. W sumie muszą być 2 prace: ustawienie i własnoręczny szkic.
Historia
Temat: Na frontach pierwszej wojny światowej .
Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 161 - 167.
Ogląda film" I wojna światowa" https://www.youtube.com/watch?v=ulqlU8GBu-Q
oraz zapisuje notatkę. Zał. 1
Geografia
Temat: Handel. ( 22.04.2020)
Uczniowie w oparciu o informacje zawarte w podręczniku oraz Internecie ( przesłane zostaną linki do filmików ) wypełnią kartę pracy i prześlą do nauczyciela.
Temat: Podsumowanie wiadomości. (24.04.20)
Uczniowie w oparciu o informacje zawarte w podręczniku oraz Internecie wypełnią kartę pracy i prześlą do nauczyciela.
Biologia
Temat : Układ oddechowy – test sprawdzający. (22.04.20. )
Rozwiązanie testu (nauczyciel prześle uczniom test)
Temat: Budowa i działanie układu wydalniczego. (24.04.20. )
Lekcja online
Uczeń zapoznaje się z treściami:
• wydalanie a defekacja
• budowa i funkcje układu wydalniczego
• rodzaje substancji wydalanych przez organizm
• budowa i funkcje nefronu
• etapy powstawania moczu
• mechanizm wydalania moczu
Zapisuje notatkę ( załącznik wyśle nauczyciel).
Chemia ( 2 godz.)
Temat: Prawo stałości składu związku chemicznego. (lekcje online)
Uczeń analizuje w podręczniku elektronicznym Chemia Nowej Ery 8 str. 138- 141:
Przykład 27. Jak obliczyć stosunek masowy pierwiastków w związku chemicznym o podanym wzorze?
Przykład 28. Jak obliczyć stosunek masowy pierwiastków w związku chemicznym o podanym wzorze?
Przykład 29. Jak obliczyć skład procentowy pierwiastków w związku chemicznym?
Przykład 30. Jak obliczyć stosunek masowy pierwiastków tworzących związek chemiczny?
Przykład 31. Jak określić wzór związku chemicznego na podstawie stosunku masowego pierwiastków w tym związku?
Zapisuje notatkę z lekcji.
W celu lepszego zrozumienia i utrwalenia wiadomości z lekcji uczeń ogląda filmik na youtubie ( nauczyciel wyśle do uczniów link)
Fizyka
Lekcja: Swobodne spadanie ciał ( 20.04.20)
Uczeń ze zrozumieniem tekst z podręcznika do fizyki dla klasy VII, str.174 - 177.
Lekcja: Trzecia zasada dynamiki Newtona. Zjawisko odrzutu. (24.04.20)
Matematyka
Temat: Co to jest średnia? (2godz.)
1.Uczeń:
- analizuje przykłady z podręcznika, pisze niezbędne notatki do lekcji,
- rozwiązuje zadania z podręcznika str.299-302,
- rozwiązuje zadania z zeszytu ćwiczeń str.121,
- przesyła informacje zwrotne do nauczyciela,
(nauczyciel przesyła uczniowi potrzebne informacje do zajęć).
Temat: zbieranie i opracowywanie danych statystycznych. (2godz.)
1.Uczeń:
- analizuje przykłady z podręcznika, pisze niezbędne notatki do lekcji,
- rozwiązuje zadania z podręcznika str.303-308,
- rozwiązuje zadania z zeszytu ćwiczeń str.122-123,
- przesyła informacje zwrotne do nauczyciela,
(nauczyciel przesyła uczniowi potrzebne informacje do zajęć).
Informatyka
Proszę o realizację tematu: Automat biletowy – praca w Scratch (realizacja dwie jednostki lekcyjne) https://epodreczniki.pl/a/automat-biletowy/DiFqmSknr
Wykonane zadanie proszę o przesłanie na e-maila: geoo@interia.pl
Wychowanie fizyczne
Temat: Ćwiczenia ogólnorozwojowe z wykorzystaniem butelek z wodą.
Temat: Bieg na orientację - podstawowe wiadomości + filmik.
Doradztwo zawodowe
Temat: Świat zawodów.
Karty pracy przesłane uczniom pocztą elektroniczną.
Klasa VIII
Język polski (4 godz.)
Temat: Bez wyboru.
Uczeń czyta wiersz Krzysztofa Kamila Baczyńskiego, Z głową na karabinie ze s. 233-234.
Relacjonuje treść utworu.
Wypowiada się na temat podmiotu lirycznego.
Omawia kontekst historyczny tekstu.
Interpretuje funkcję kontrastów w wierszu.
Wskazuje środki stylistyczne i interpretuje ich funkcje
Wypełnia kartę pracy przesłaną przez nauczyciela.
Rozumie terminy: II wojna światowa, podmiot liryczny, pokolenie, metafora, tragizm.
Opisuje, jak podmiot liryczny wyobraża sobie swoją przyszłość.
Wyjaśnia, na czym polegał tragizm pokolenia, do którego należał Krzysztof Kamil
Baczyński.
Bierze udział w dyskusji na temat sensu umierania za „wielkie sprawy”.
Prezentuje wybrany tekst kultury dotyczący tragizmu pokolenia, do którego należał Krzysztof
Kamil Baczyński.
Redaguje rozprawkę, w której rozważy: ”Czy literatura może pomóc lepiej zrozumieć dawne
dzieje ojczyzny?” Odpowiedz, czy lektura tekstów literackich może poszerzać wiedzę
historyczną, odwołując się do utworów K.K. Baczyńskiego bądź innych, jak też do kanonu
lektur obowiązkowych. Twoja praca powinna zawierać co najmniej 200 słów (Przesyła
informację zwrotną).
Temat: Na tropach fonetyki – usystematyzowanie wiadomości. (2 godz.)
Uczeń utrwala wiadomości ze s. 250-253 podręcznika.
Rozumie różnicę między głoską a literą.
Prezentuje podział głosek.
Rozpoznaje rodzaje głosek na przykładach.
Poprawnie dzieli wyrazy na sylaby.
Koryguje błędy w podziale wyrazów.
Wymienia zasady poprawnego akcentowania w języku polskim.
Poprawnie akcentuje wyrazy stanowiące wyjątek od powszechnej reguły.
Wskazuje upodobnienia wewnątrzwyrazowe.
Określa kierunek upodobnienia.
Wskazuje wyrazy, w których nastąpiło uproszczenie grupy spółgłoskowej.
Wykonuje 5 wybranych poleceń z zeszytu ćwiczeń, s. 51-53.
Matematyka
Temat: Rozwiązywanie próbnych egzaminów ze stron internetowych.
1. Uczeń zapoznaje się z listą zadań otrzymaną od nauczyciela drogą elektroniczną.
2. Rozwiązuje zadania.
3. Przesyła informację zwrotną do nauczyciela.
4. W ramach zdw z matematyki rozwiązuje próbne egzaminy ósmoklasisty (link do str. prześle uczniom nauczyciel).
Temat: Dwusieczna kąta. (2godz.)
1. Uczeń zapoznaje się z treściami w podręczniku na str. 218-219.
2. Zapisuje notatkę (załącznik prześle nauczyciel).
3. Rozwiązuje wybrane zadania z podręcznika na str. 220 i zeszytu ćwiczeń na str. 87-88.
4. Przesyła rozwiązania zadań do nauczyciela.
Temat: Symetria względem punktu.(2godz.)
1. Uczeń zapoznaje się z treściami w podręczniku na str. 221-222.
2. Zapisuje notatkę (załącznik prześle nauczyciel).
3. Rozwiązuje wybrane zadania z podręcznika na str. 222-224 i zeszytu ćwiczeń na str. 88-92.
4. Przesyła rozwiązania zadań do nauczyciela.
Język angielski
Temat: Przypomnienie wiadomości o czasie Present Perfect.
Notatka i ćwiczenia zostaną przesłane uczniom pocztą elektroniczną.
Temat: Słownictwo związane z kulturą.
Uczeń rozwiązuje zadania z:
Repetytorium str. 95 zad. 6 i 7.
Repetytorium str. 96 zad. 1, 4, 5.
Repetytorium str. 97 zad 1-6.
Doradztwo zawodowe
Temat: Zawody wokół nas.
Karta pracy zostanie wysłana do uczniów pocztą e-mail.
Filmy o zawodach: https://doradztwo.ore.edu.pl/filmy-o-zawodach/
Ścieżki kształcenia: https://doradztwo.ore.edu.pl/sciezka-ksztalcenia/
Temat: W jakich zawodach wykorzystam wiedzę z …?
Karta pracy wysłana do uczniów pocztą e-mail.
Język niemiecki
1. Temat: Czas przeszły Perfekt czasowników regularnych i nieregularnych.
Przepisanie informacji gramatycznych do zeszytu (nauczyciel wyśle uczniom materiał)
Zapoznanie się z filmikiem (nauczyciel prześle uczniom link)
2. Temat: Urlaubserinnerungen – wakacyjne wspomnienia.
Podręcznik str. 72/13A Znalezienie form imiesłowów czasu przeszłego i zapisanie ich w
zeszycie
Podręcznik str. 74/17A Przyporządkowanie tekstów do obrazków i zapisanie rozwiązań do
Zeszytu
Chemia ( 2 godz.) (lekcje online)
Temat : Kwas etanowy - otrzymywanie, właściwości, zastosowanie.
Uczeń zapoznaje się z treściami:
- Budowa cząsteczki kwasu etanowego.
- Proces fermentacji octowej.
- Badanie właściwości kwasu etanowego – doświadczenie chemiczne – film.
- Dysocjacja kwasu etanowego – animacja.
- Reakcja kwasu etanowego z magnezem– doświadczenie chemiczne – film.
- Reakcja kwasu etanowego z zasadą sodową doświadczenie chemiczne – film.
- Zapisywanie w postaci jonowej równania reakcji kwasu octowego z zasadą sodową.
- Reakcja kwasu etanowego z tlenkiem miedzi(II) – doświadczenie chemiczne – film.
- Banie palności kwasu etanowego – doświadczenie chemiczne – film.
- Zastosowania kwasu etanowego.
Uczeń zapisuje notatkę ( załącznik prześle nauczyciel). Wypełnia kartę pracy – „Kwas etanowy „
Biologia ( 1 godz. ) 21. 04.20 ( lekcja online)
Temat: Życie cudzym kosztem – pasożytnictwo.
Uczeń zapoznaje się z treściami w podręczniku elektronicznym Puls życia 8 str. 107 -110
oraz na platformie e-podręczniki- link https://epodreczniki.pl/a/konkurencja-i-
pasożytnictwo/DRye3Ymqf
(Rozdział 2- Pasożytnictwo , rozdział 3 - Przystosowania do pasożytnictwa).
Treści realizowane na lekcji:
•wyjaśnienie, na czym polega pasożytnictwo,
•przedstawienie rodzajów pasożytów wewnętrznych i zewnętrznych,
•omówienie przystosowań organizmów do pasożytniczego trybu życia,
•ocenienie znaczenia pasożytnictwa w przyrodzie.
Wykonuje zadania w zeszycie (treść zadań nauczyciel prześle bezpośrednio do uczniów).
Fizyka
Temat: Fale dźwiękowe.
1. Bardzo proszę przeczytać ze zrozumieniem tekst z podręcznika do fizyki dla klasy VIII,
str.177 – 180.
2. Proszę przeanalizować i wykonać doświadczenie 41 z podręcznika ze str. 177.
3. Proszę przeanalizować doświadczenie 42 ze str. 179
4. Proszę przeanalizować przykład z podręcznika ze str. 180.
5. Proszę wpisać notatkę do zeszytu przedmiotowego.
6. Proszę rozwiązać zadania z podręcznika str. 181 zad.1, 2, 3
7. Proszę zdjęcia notatki i rozwiązanych zadań przesłać na maila anetapalkaszkola@onet.eu
- w temacie wiadomości proszę wpisać: „Fale dźwiękowe - 20 kwietnia 2020r.”
9. Bardzo o to proszę.
10. Termin przesłania zdjęć: 24 kwiecień do godz.16.
Temat: Wysokość i głośność dźwięku (2 godziny lekcyjne).
1. Bardzo proszę przeczytać ze zrozumieniem tekst z podręcznika do fizyki dla klasy
VIII, str.183 - 190. Proszę nie czytać tekstu oznaczonego linią i literką R - on jest
tylko dla osób chętnych, nie jest obowiązkowy dla wszystkich.
2. Proszę przeanalizować doświadczenia nr: 43 - str.183, doświadczenie 44 str. 187.
3. Proszę wpisać notatkę do zeszytu przedmiotowego.
4. Proszę nauczyć się wymieniać i charakteryzować wielkości opisujące fale dźwiękowe.
5. Proszę nauczyć się co to są infradźwięki, ultradźwięki oraz jaki jest zakres
słyszalności dźwięków dla ucha ludzkiego.
6. Proszę wykonać zadania z podręcznika str. 191 zad.1, 2, 3.
WOS
Temat: Hierarchia sadów polskich.
Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 148 - 149.
Odpowiada pisemnie na pytanie: Jak rodzaje sądów funkcjonują w Polsce?
Historia
Temat: PRL w latach 1956- 1970 - Spór z Kościołem.
Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 189 - 190
Ogląda film "Kardynał Stefan Wyszyński"
https://www.youtube.com/watch?v=Z0JPtnERnKc
Odpowiada pisemnie na pytanie: Jakie były relacje pomiędzy Władysławem Gomułką a Kościołem katolickim?
Religia
Temat: Reforma gregoriańska.
Treści: Założenia i skutki reformy gregoriańskiej.
Uczeń zapoznaje się z treścią katechezy na str. 131-133.
Wpisuje do zeszytu temat katechezy oraz ZAPAMIĘTAJ.
Wyjaśnia pisemnie pojęcia: Ekskomunika, konkordat, symonia ze str. 131.
Przesyła wykonane zadanie na maila nauczyciela.
Informatyka
Temat: Tworzenie wykresu na podstawie kilku serii danych.
Geografia
Temat: Stany Zjednoczone – potęga gospodarcza świata.
Uczniowie w oparciu o informacje zawarte w podręczniku oraz Internecie wypełniają kartę pracy i przesyłają do nauczyciela.
EDB
Temat: Złamania i zwichnięcia.
Uczniowie w oparciu o informacje zawarte w podręczniku oraz Internecie (przesłane zostaną linki do filmików instruktażowych) wypełniają kartę pracy i przesyłają do nauczyciela.
WF
Temat: Ćwiczenia ogólnorozwojowe z wykorzystaniem butelek z wodą.
Temat: Bieg na orientację - podstawowe wiadomości + filmik.
(nauczyciel prześle uczniom niezbędne informacje do lek