Tygodniowy zakres treści nauczania
do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych
od 22.06.2020r. do 26.06.2020r
Oddział przedszkolny - grupa 3 - 4 latków „Słoneczka”
Blok tematyczny : Nadchodzą wakacje.
Poniedziałek 22.06
Temat: Wakacje w górach
Wtorek 23.06
Temat: Jedziemy na wakacje
Środa 24.06
Temat: Wakacyjne rady
Czwartek 25.06
Temat: Nadszedł czas pożegnania
SERDECZNIE ZAPASZAMY NA UROCZYSTE ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2019/2020 W ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM, KTÓRE ODBĘDZIE SIĘ 25 CZERWCA 2020r.O GODZ. 10.00.
Oddział przedszkolny - grupa 5 - 6 latków „Jeżyki”
Blok tematyczny : Nadszedł czas wakacji.
22. 06.2020r. – Poniedziałek
„WSZYSTKIEGO, CO NAPRAWDĘ TRZEBA WIEDZIEĆ, NAUCZYŁEM SIĘ W PRZEDSZKOLU” Robert Fulghum.
https://www.youtube.com/watch?v=pXxFnz_shHw&t=25s/ – lekcja 1 https://www.youtube.com/watch?v=4ZSh93Ivd50&t=1s/ – lekcja 2 https://www.youtube.com/watch?v=PvVO-xoTFts/ – lekcja 3
Dziecko i rodzic siedząc naprzeciwko rzucają lub toczą do siebie piłkę wymieniając cechy podobieństwa : „Jestem podobna(y) do Ciebie, bo...”. Następnie wymieniają różnice : „Różnię się od Ciebie, bo...”. Uczestnicy zabawy mówią w czym są do siebie podobni, a czym się różnią.
23.06.2020r. - Wtorek
Temat. Dzień taty.
https://www.youtube.com/watch?v=6UoQ7Yy9wyU/
ŻYCZENIA OD KAŻDEGO DZIECKA DLA SWOJEGO TATY.
Tatusiowi Drogiemu
Zawsze uśmiechniętemu
Dużo życzę radości
I dni pełnych miłości
Szczęściem wypełnionych chwil
A do pracy... dużo sił!
24.06.2020r. – Środa
Temat: Bezpieczne wakacje.
BEZPIECZNE WAKACJE
Gdy nadejdą już wakacje, czas swobody i radości,
Zapamiętaj kilka zasad, aby uniknąć przykrości:
Nigdy nie chodź sam nad wodę, słuchaj mamy albo taty,
Kąp się blisko ratownika i ostrożnie w wodzie brykaj!
Gdy na słońcu chcesz się bawić, nie zapomnij z daszkiem czapki,
Ona głowę twoją chroni, nos i buzię też osłoni.
Gdy do lasu się wybierzesz, gdzie owoców leśnych krocie,
Zanim zerwiesz, zechcesz zjeść je-
Spytaj babcię, mamę, ciocię!
Morze, góry, las, jezioro, wszystkie miejsca są bajeczne!
Lecz pamiętaj te przestrogi, aby były też bezpieczne!
Religia: Dzieci sześcioletnie
Temat: Choć wakacji nadszedł czas Jezus zawsze czeka nas.
Treści: Pan Bóg obecny w czasie naszego wypoczynku
Na str. 116 dziecko koloruje obrazek z wakacyjnym
wypoczynkiem o wkleja dzieci radośnie się bawiące.
Religia: Dzieci pięcioletnie.
Temat: Wakacje czasem radosnego wypoczynku z Bogiem.
Treści: Bóg jest obecny w naszym życiu.
Na str. 108 dziecko wkleja naklejkę z kościołem
w wybranym miejscu swojego wypoczynku w książeczce.
Język angielski
Temat: Gry i zabawy leksykalne. Utrwalenie słownictwa.
Put the daddyfinger on yourear (połóż paluszek z tatą na uchu), put the mymmyfibger on yourhead (mama na głowie), sister on tummy (siostra na brzuszku), brother on leg, baby on nose (dziecko na nosku),itd.
SERDECZNIE ZAPASZAMY NA UROCZYSTE ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2019/2020 W ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM, KTÓRE ODBĘDZIE SIĘ 25 CZERWCA 2020r.O GODZ. 9.00.
Wychowawczynie:
Małgorzata Kwiecień
Anna Gudowska
Klasa I
Blok tematyczny- Bezpieczne wakacje
22.06.2020r. – Poniedziałek
Temat-Bezpieczne wakacje nad wodą.
1. Czytanie tekstu ,,Nad morzem”
Zasady zachowania bezpieczeństwa podczas kąpieli w zbiornikach
wodnych.
2. Pisanie zdań o bezpieczeństwie nad wodą.
3. Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu- wykonanie ćw. 1-3 str.49.
4. Dodawanie dziesiątek w zakresie 50
.
Informatyka
Temat: Wakacje z komputerem.
Uczniowie wykonują pracę w Paint na powyższy temat.
J. angielski
Temat: Now I know –podsumowanie materiału z rozdziału 6.
Unit 6 game 1: kliknij na słuchawkę a następnie na właściwe zwierzątko https://elt.oup.com/student/goldsparks/level1/games/game-6-1?cc=pl&selLanguage=pl
Unit 6 game 2: przeczytaj opis zwierzątka, znajdź je na obrazku i wybierz: https://elt.oup.com/student/goldsparks/level1/games/gam-6-2?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub
23.06.2020 r.-Wtorek
Temat- Dzień Ojca
1. Czytanie wiersza pt.,, To ja, twój ojciec”. Ocena postępowania taty.
2. Za co kochamy mojego tatę- układanie i zapisywanie zdań w zeszycie.
3. Wykonanie upominku dla taty według własnego pomysłu.
4. Odejmowanie dziesiątek w zakresie 50- karty pracy
5. Oglądanie bajki ,, Tata lew”- ,,Czym jest miłość”
W-f
Temat: Ćwiczenia i taniec z Zygzakiem.
24.06.2020r.- Środa
Temat- Bezpiecznie spędzamy wakacje w górach.
1. Wskazanie na mapie Polski najważniejsze pasm górskich.
. Zaznaczanie przedmiotów, które mogą być potrzebne podczas wakacji
w górach
2. Oglądanie filmiku na youtube ,,Bezpieczeństwo w górach”
3. Układanie i zapisywanie rad dotyczących bezpiecznych wakacji w górach
4. Wykonanie pracy plastycznej ,,Moje wymarzone wakacje”
5. Dodawanie i odejmowanie dziesiątek.
Koło artystyczne
,,Wakacyjna podróż” –wykonanie pracy dowolną techniką plastyczną
25.06.2020 r.- Czwartek
Temat- Co to jest świadectwo?
1. Gry i zabawy matematyczne.
2. Słuchanie opowiadania Hanny Ożogowskiej pt.,,Świadectwo”
Układanie i zapisywanie pytań do tekstu.
3. Mini lista przebojów- śpiewanie ulubionych piosenek.
4. Ortografia na wesoło
W-f
Temat:. Gimnastyka, to zabawa!
Religia
Temat: Temat: Wakacje z Panem Jezusem.
Treści: Radosne przeżywanie wakacji z Panem Bogiem.
Uczeń zapoznaje się z katechezą na str. 114
wpisując w odpowiednie kratki właściwe rozwiązania.
Odczytuje kto jedzie z nami na wakacje.
Następnie na str. 115 koloruje górny obrazek
a na dolnym obrazku zaznacza różnice.
.
26.06.2020r. – Piątek
Zakończenie roku szkolnego - odbiór świadectw- godzina 9:00
Klasa II
Blok tematyczny- Bezpieczne wakacje
22.06.2020r. – Poniedziałek
Temat: Jak dobrze spędzić wakacje?
Informatyka:
Temat: Powtórzenie wiadomości
Książka ucznia str. 62-63, płyta zaj. 28
23.06.2020r. – Wtorek
Temat: Jak zachować się w czasie burzy i w razie ataku psa?
24.06.2020r. – Środa
Temat: Jak udzielać pierwszej pomocy?
Język angielski:
Temat: Now I know –podsumowanie materiału z rozdziału 6
Unit 6 game 2: posłuchaj i połącz
https://elt.oup.com/student/goldsparks/level2/games/game-1-25?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub
25.06.2020r. – Czwartek
Temat: Hura Wakacje!
1. Rodzaje muzeów- ćwicz. str. 74.
2. Rozwiązywanie zadań- ćwicz. str. 75
Religia:
Temat: Nasze wakacje z Bogiem
Treści: – Dziękczynienie Bogu za czas radosnego wypoczynku. Na str. 105 uczeń wpisuje SŁOWO DNIA...oraz koloruje obrazek przedstawiający wakacyjny wypoczynek
26.06.2020r. – Piątek
Zakończenie roku szkolnego - odbiór świadectw- godzina 10:00
Klasa III
Wychowawcy klasy będą wysyłać zakres materiału na każdy dzień bezpośrednio
do rodziców, według ustalonego sposobu.
Blok tematyczny: BEZPIECZNE WAKACJE!!!
22.06. 2020 (poniedziałek)
Temat dnia:. : Uważaj nad wodą! (zajęcia on-line)
23.06.2020 (wtorek)
Temat dnia: Uważaj na podwórku! (zajęcia on-line)
Temat: Wakacje tuż, tuż! - uczniowie piszą w formie listu o wymarzonych wakacjach.
24.06.2020 (środa)
Temat dnia: Uprawiaj sport!
25.06.2020 (czwartek)
Temat dnia: Bezpieczne wakacje.
26.06.2020 (piątek)
Zakończenie roku szkolnego - odbiór świadectw- godzina 11:00
Język angielski
Topic: Podsumowanie wiadomości z rozdziału 6. Utrwalenie slownictwa.
Rzucamy monetą: orzełek to 1 oczko do przodu, reszka to 2 oczka.
Kwadrat- odpowiadamy na pytanie What is it? Co to jest?
Chmurka- odpowiadamy na pytanie, koło –nazwij czynność i ja pokaż.
Gra planszowa na str. 62.
Game 2: słuchaj i klikaj na obrazki
https://elt.oup.com/student/goldsparks/level3/games/game-6-2?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub
Religia
Temat: Jezus i ja na wakacjach.
Klasa V
J. polski:
1. Utrwalenie zasad pisowni.
Uczeń utrwala zasady pisowni wyrazów z cząstką „by”, z „ę”, „ą” w zakończeniach, z ó, u, rz, ż, ch, h oraz stosowanie wielkiej i małej litery. Wykonuje w zeszycie ćwiczeń „Sprawdź, czy potrafisz” – str. 90.
2,3. Pisownia wyrazów z „ę”, „a” w zakończeniach.
Uczeń zapoznaje się z zasadami pisowni „ę”, „ą” w zakończeniach – notatka przesłana przez nauczyciela. Następnie wykonuje zadania w zeszycie ćwiczeń str. 67 – 70. Zdjęcia prac przesyła nauczycielowi.
4. Czego nauczyły nas przygody bohaterów naszych lektur?
Uczeń przypomina sobie tytuły lektur omawianych w klasie 5, ich autorów, bohaterów oraz tematykę ( o czym jest). Wykonuje kartę pracy przesłaną przez nauczyciela.
5. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z interpunkcji i gramatyki.
Uczeń w ramach powtórzenia wiadomości wykonuje w zeszycie ćwiczeń „Sprawdź, czy potrafisz” – str. 108.
J. angielski:
Temat: Revision. Powtórzenie materiału gramatyczno-leksykalnego z rozdziału 7.
Temat: Wydarzenia i ich daty –słownictwo.
Religia:
Temat: Nauczyciel- przewodnik w drodze.
Uczeń zapoznaje się z treścią katechezy na str. 138. Następnie zapisuje temat katechezy do zeszytu oraz Zapamiętaj.
Historia:
Temat: Czasy Kazimierza Wielkiego
Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 203 – 207 następnie wykonuje ćwiczenie 1,2,3, str 207 i przesyła je do nauczyciela.
W zrozumieniu tematu może pomóc film edukacyjny „Czasy Kazimierza Wielkiego”
https://www.youtube.com/watch?v=pG4Grmqwqh8
Biologia:
Temat: Powtórzenie wiadomości z działu Różnorodność roślin. ( lekcja online)
Uczeń powtarza wiadomości z działu „Różnorodność roślin” w formie quizu.
Matematyka:
Temat: Dodawanie i odejmowanie liczb całkowitych.
Uczeń rozwiązuje wskazane w mailu zadania z podręcznika i zeszytu ćwiczeń do podanego tematu.
(szczegółowe informacje będą w mailu od nauczyciela).
Temat: Mnożenie i dzielenie liczb całkowitych.
Uczeń rozwiązuje wskazane w mailu zadania z podręcznika i zeszytu ćwiczeń do podanego tematu.
(szczegółowe informacje będą w mailu od nauczyciela).
Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości o liczbach całkowitych.
Uczeń rozwiązuje karty pracy otrzymane od nauczyciela drogą elektroniczną.
(szczegółowe informacje będą w mailu ).
W ramach zdw z matematyki uczeń utrwala wiadomości i umiejętności z bieżącego materiału.
Muzyka:
Temat: O rodzinie w rytmie rock and rolla. Rock and roll. Tworzenie portretów dźwiękowych.
Uczeń odtwarza piosenkę „Familijny rock and roll”:
https://www.youtube.com/watch?v=Xf1-AZhlS-Q
Zapoznaje się z wiadomościami ze s.145146.
Wysłuchuje przykład utworu rockandrollowego:
https://www.youtube.com/watch?v=v-Mc7qt7AOA
Odpowiada na pytanie, „Jakie instrumenty słyszy podczas wykonania utworu?”
Plastyka:
Temat: Polskie zabytki z XII - XVIII w.
Zapoznaj się z treścią w podręczniku na str. 66 - 67.
Dowiedz się, jakie ciekawe historyczne budowle znajdują się niedaleko Twojego miejsca zamieszkania lub w okolicy, do której planujesz się wybrać na wakacje.
Informatyka:
Lekcja 13. Moje wymarzone wakacje
Uczeń planuje swoje wakacje
https://epodreczniki.pl/a/moje-wymarzone-wakacje/DzllUrsUt
Wykonane zadanie przesyła nauczycielowi na e-maila: geoo@interia.pl
Technika:
Temat: Najważniejsze wynalazki ludzkości.
Nauczyciel prześle materiały uczniom.
Wychowanie fizyczne:
Temat: Ćwiczenia koordynacyjne z piłeczką.
Temat: Zdrowe żywienie młodego sportowca.
Nauczyciel prześle materiały uczniom.
Zajęcia z wychowawcą:
Temat: Bezpiecznie wyruszamy na wakacje.
Zasady bezpieczeństwa w sieci, podczas poruszania się po drodze, w trakcie letnich zabaw nad wodą, w górach, w trakcie przebywania w domu, w miejscach publicznych , ochrona przed korona wirusem.
Nauczyciel prześle materiały uczniom.
26.06.2020r. – Piątek
Zakończenie roku szkolnego - odbiór świadectw- godzina 9:00
Klasa VI
Biologia
Temat: : Powtórzenie wiadomości :” Zwierzęta bezkręgowe i kręgowe.” Lekcja online.
Uczeń powtarza wiadomości w formie quizu.
Geografia
Temat: : Podsumowanie wiadomości.
Język angielski
Temat: Revision. Powtórzenie materiału gramatyczno-leksykalnego z rozdziału 7.
1. Uzupełnij zadania 1-3 w zeszycie ćwiczeń na str. 66
Temat: Ambicje i cele życiowe –słownictwo.
1. Notatka i karta pracy wysłana e pocztą.
2. Zeszyt ćwiczeń str. 68 zad 1-3.
Język polski
Temat: Temat: Co już wiemy o głoskach i sylabach? Lekcja online.
(1 godz.)
Uczeń zapoznaje się z wiadomościami ze s. 305‒307.
Definiuje głoski, sylaby i litery.
Dzieli głoski na samogłoski i spółgłoski.
Dokonuje podziału wyrazów na głoski i litery.
Odróżnia spółgłoski miękkie od twardych.
Wskazuje słowa, w których litera „i” oznacza tylko miękkość głoski, w których – tworzy sylabę (zeszyt ćwiczeń, s.64/zad5, s.65/zad7).
Temat: Jak rozróżnić głoski dźwięczne i bezdźwięczne oraz ustne i nosowe? (zdw)
W ramach zdw uczeń czyta wiadomości ze s. 307‒310.
Wymienia cechy głosek dźwięcznych, bezdźwięcznych, ustnych i nosowych.
Wskazuje głoski dźwięczne i bezdźwięczne oraz ustne i nosowe w podanych wyrazach (zeszyt ćw., s.66/zad.1 i 2 oraz s.68/zad.7).
Odróżnia głoski dźwięczne od bezdźwięcznych oraz ustne od nosowych.
Temat: Jak akcentować wyrazy? Jak intonować zdania.
(1 godz.)
Uczeń zaznajamia się z wiadomościami ze s. 310‒311.
Identyfikuje akcent paroksytoniczny jako dominujący w języku polskim.
Wymienia sytuacje, kiedy akcentujemy wyrazy na trzecią i na czwartą sylabę od końca( zeszyt ćw., s.69/ zad.1, 2, 3).
Wskazuje akcent w podanych wyrazach.
Czyta podany tekst poprawnie akcentując wszystkie wyrazy.
Definiuje słowo intonacja.
Temat: W czereśniowym sadzie z Julianem Tuwimem.
(1 godz.)
Uczeń czyta tekst ze s. 318, Julian Tuwim, Czereśnie.
Wypowiada się na temat podmiotu lirycznego i jego postawy względem przyrody.
Omawia sytuację liryczną. (załącznik nauczyciela).
Odnajduje środki stylistyczne (uosobienie, porównanie, epitet, wyrazy nowo utworzone- neologizmy artystyczne) oraz określa ich funkcję.
Określa nastrój utworu poprzez dopisywanie do każdej litery słowa ”czereśnie” przysłówków (cudownie, entuzjastycznie, radośnie…)
Wyraża własny sąd na temat wiersza sporządzając krótką notatkę i odpowiadając na pytanie: ”Jak Ty postrzegasz naturę?”
Temat: W ortograficznej dżungli. Pisownia wyrazów z ó, u, rz, ż, ch, h.
(1 godz.)
Uczeń zapoznaje się z wiadomościami ze s. 312‒317.
Uzupełnia podane słowa odpowiednimi literami.
Podaje wyrazy pokrewne uzasadniające pisownię.
Wykonuje dwa wybrane ćwiczenia ze s.97-101zeszytu ćwiczeń.
Tworzy akrostych («utwór wierszowany, w którym początkowe litery lub słowa wersów albo zwrotek tworzą wyraz bądź zdanie») z zastosowaniem pisowni wyrazów trudnych.
Rozwiązuje quizy sprawdzając swą wiedzę z arkanów ortografii:
e.pl/rozrywka/quizy/quiz-o-czy-u-sprawdz-czy-jestes-mistrzem-ortografii-aa-GWG9-XGL8-uDu9.html?question=result#quiz-ab-gmhu-2H6J-rcHy
https://samequizy.pl/tag/ortografia/
Muzyka:
Temat: : Cztery pory roku z maestro Vivaldim.
Uczeń ogląda prezentację o Antonio Vivaldim:
https://www.youtube.com/watch?v=cg8wJxyFmt8
Rozumie termin: koncert solowy.
Zna schemat budowy koncertu solowego.
Odtwarza nagrania: A. Vivaldi, koncert Lato:
https://www.youtube.com/watch?v=hGV-MRdcQOE
Zajęcia z wychowawcą
Temat: Czego nauczyło mnie zdalne nauczanie? -refleksje uczniowskie. Magia kina – animacja i superbohaterowie. Dzień Ojca w nowej odsłonie.
Uczeń odtwarza lekcję za pomocą kanału You Tube:
http://fundacjajaswedrowniczek.pl/portfolio/animacja-i-superbohaterowie-magia-kina/
Wyraża swą opinię na temat zdalnej edukacji podczas zajęć online.
Wysłuchuje10 najpiękniejszych piosenek o ojcu:
Ogląda prezentację związaną z Dniem Ojca:
https://slideplayer.pl/slide/816449/
Czyta aforyzmy:
http://ochkarol.com/najpiekniejsze-cytaty-z-okazji-dnia-ojca/
https://www.wielkieslowa.pl/ojciec
https://miastodzieci.pl/czytelnia/cytaty-na-dzien-taty-zlote-mysli-o-ojcach/
Określa rolę taty w życiu dziecka.
Matematyka
Temat : 1. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości o polach wielokątów. (online)
Uczeń rozwiązuje karty pracy otrzymane drogą elektroniczną.
2. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości o figurach przestrzennych. (online)
Uczeń rozwiązuje karty pracy otrzymane drogą elektroniczną.
3. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości o wyrażeniach algebraicznych. (online)
Uczeń rozwiązuje karty pracy otrzymane drogą elektroniczną.
4. Konsultacje w szkole(60 min)
5. ZDW w piątek nie odbędzie się (zakończenie roku szkolnego).
Technika
Temat: Najważniejsze wynalazki ludzkości.
Religia
Temat: Oko opatrzności-nieustanna pomoc wszechmogącego Boga.
Treści: Przesłanie wybranych fragmentów biblijnych dotyczących
opatrzności i miłości Boga.
Uczeń zapoznaje się z treścią katechezy na str. 165-167
Następnie zapisuje temat katechezy do zeszytu oraz Zapamiętaj.
Historia
Temat: Księstwo Warszawskie.
Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 207 – 211 następnie wykonuje ćwiczenie 1,2,3, str. 211 i przesyła je do nauczyciela.
W zrozumieniu tematu może pomóc Ci film edukacyjny.
Księstwo Warszawskie:
https://www.youtube.com/watch?v=fGqdKhxjy5k
Wychowanie fizyczne
Temat: Ćwiczenia koordynacyjne z piłeczką.
Temat: Zdrowe żywienie młodego sportowca.
Informatyka
Temat : Wyszukiwanie informacji i elementów graficznych (otwarte zasoby).
Dowiem się, w jaki sposób wyszukiwać informacje graficzne i dlaczego warto korzystać z otwartych zasobów sieci.
Wykonane ćwiczenia proszę o przesłanie na e-maila: geoo@interia.pl
Plastyka
Temat: Ekologiczna sztuka użytkowa.
Zapoznaj się z treściami z podręcznika str. 106-107. Wybierz jedną z proponowanych prac i wykonaj ją zgodnie z instrukcją. Wyślij zdjęcie gotowej pracy.
26.06.2020r. – Piątek
Zakończenie roku szkolnego - odbiór świadectw- godzina 10:00
Klasa VII
Religia
Temat: Tradycja, która niesie wiarę.
Treści: Najważniejsze fakty i postaci z historii Kościoła
polskiego w okresie niewoli narodowej.
Uczeń zapoznaje się z treścią katechezy na str. 145-146
Następnie zapisuje temat katechezy do zeszytu oraz Zapamiętaj.
Język polski
1. Kłopotliwe przedrostki i przyrostki.
Uczeń wykonuje zadania w zeszycie ćwiczeń str. 76 – 77. Sprawdza w słowniku ortograficznym poprawność wykonanego zadania.
2. Skrótowce i skróty.
Uczeń zapoznaje się z notatką przesłaną przez nauczyciela na temat skrótowców i skrótów. Następnie wykonuje zadania w zeszycie ćwiczeń str.61 – 62.
3. Wyrazy złożone.
Uczeń zapoznaje się z informacją przesłaną przez nauczyciela na temat wyrazów złożonych. Następnie wykonuje zadania w zeszycie ćwiczeń – str.65 – 66.
4. Z ortografią za pan brat – pisownia przymiotników złożonych.
Uczeń wykonuje zadania z zeszytu ćwiczeń str. 78 -79. Sprawdza w słowniku ortograficznym poprawność wykonanego zadania.
5. Utrwalenie wiadomości - sprawdź, czy potrafisz.
Uczeń wykonuje zadania w zeszycie ćwiczeń – str. 84.
Zdw z j. polskiego - utrwalenie zasad pisowni – ćwiczenia interaktywne.
Język angielski
Temat: Rodzina i przyjaciele – wprowadzenie słownictwa.
1.Notatka przesłana e pocztą.
2.Uzupełnij zadania 1-3 w zeszycie ćwiczeń na str. 76 oraz zadania 4 i 5 na str. 77.
Temat: Friendship day – reading. Dzień przyjaźni – odbiór tekstów czytanych.
Uzupełnij zadania w zeszycie ćwiczeń str. 79.
Język niemiecki
Temat: „Zwischenstation 3 - słuchanie, reagowanie, czytanie.”
Podręcznik str.94 – 97 rozumienie ze słuchu i tekstu pisanego, znajomość funkcji i środków językowych
Temat: „Schöne Sommerferien! - wakacje, życzenia.”
Zapoznanie się z wyrażeniami i zdaniami (nauczyciel wyśle uczniom materiały i link)
Muzyka
Temat: Improwizacja w muzyce.
Uczeń wysłuchuje lekcji poprzez kanał You Tube:
http://fundacjajaswedrowniczek.pl/portfolio/improwizacja-w-muzyce-rozrywkowej-muzyka/
Plastyka
Temat: Projekt artystyczno-edukacyjny.
Zapoznaj się z tematem: Czym jest projekt i jakie są jego etapy tworzenia. Niestety nie dane nam było w tym roku realizować projekt, ale warto wiedzieć jak go się przygotowuje i realizuje.
Dziękuję za miłe słowa, wspólne rozmowy, uśmiech, życzliwość i zaangażowanie podczas wspólnych zajęć artystycznych przez 3 lata nauki na lekcjach plastyki.
Historia
Temat: Polska w przededniu II wojny światowej.
Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 264 – 267 następnie wykonuje ćwiczenie 1,2,3, str. 267 i przesyła je do nauczyciela.
Geografia
Temat: Podsumowanie wiadomości.
Biologia
Temat: Ucho – narząd słuchu i równowagi. Higiena ucha.
Uczeń na lekcji zapoznaje się z następującymi treściami:
- ucho narządem słuchu
- budowa i funkcje elementów budowy ucha
- narząd zmysłu równowagi
W zrozumieniu lekcji pomogą treści zawarte pod linkami
https://epodreczniki.pl/a/ucho---narzad-sluchu-i-rownowagi/D19FNnBQ3
https://epodreczniki.pl/a/dbamy-o-oczy-i-uszy/D2TW9p3HF
Chemia
Temat: Podsumowanie wiadomości o wodzie i roztworach wodnych.
(22.06.20)
(25.06.20)
Uczeń powtarza wiadomości w formie zadań.
Fizyka
Temat: Podsumowanie i utrwalenie wiadomości i umiejętności . (24.06.20)
Bardzo proszę ułożyć krzyżówę do hasła: SPOTKANIA Z FIZYKĄ.
Krzyżówę oraz jej hasła proszę przesłać na maila: anetapalkaszkola@onet.eu
Matematyka
1. Objętość prostopadłościanu. Jednostki objętości.
Uczeń rozwiązuje wskazane w mailu zadania z podręcznika i zeszytu ćwiczeń do podanego tematu (szczegółowe informacje będą w mailu od nauczyciela).
2. Objętość graniastosłupa.
Uczeń rozwiązuje wskazane w mailu zadania z podręcznika i zeszytu ćwiczeń do podanego tematu (szczegółowe informacje będą w mailu od nauczyciela).
3. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości o graniastosłupach.
Uczeń rozwiązuje karty pracy otrzymane drogą elektroniczną od nauczyciela
4. W ramach zdw z matematyki uczeń utrwala wiadomości i umiejętności szkolne z bieżącego materiału (szczegółowe informacje będą w mailu od nauczyciela).
Informatyka
Proszę o realizację tematu:
Lekcja: Mapa myśli.
https://epodreczniki.pl/a/mapy-mysli/Dt22TtrIb
Wykonane zadanie proszę o przesłanie na e-maila: geoo@interia.pl
Wychowanie fizyczne
Temat: Ćwiczenia koordynacyjne z piłeczką.
Temat: Zdrowe żywienie młodego sportowca.
Materiały prześle uczniom nauczyciel.
26.06.2020r. – Piątek
Zakończenie roku szkolnego - odbiór świadectw- godzina 11:00
Klasa VIII
Katecheza
Temat: Moje obowiązki, które mnie rozwijają.
Treści: Wartości i ich hierarchia
Uczeń zapoznaje się z treścią katechezy na str. 177-179
Następnie wpisuje do zeszytu temat oraz Zapamiętaj.
Język polski
Temat: Zatrzymać czas…(1 godz.)
Uczeń zapoznaje się z historią fotografii ze s. 284–287.
Ogląda prezentację o historii fotografii:
https://www.slideshare.net/adrian219/historia-fotografii?next_slideshow=1
https://www.youtube.com/watch?v=GyZGH_0-O2w
Wymienia rodzaje fotografii.
Ocenia wybraną fotografię według podanych kryteriów.
Wypowiada się na temat roli światła w tej dziedzinie sztuki.
(W ramach zdw) Omawia fotografię Charlesa Ebbetsa „ Lunch na drapaczu chmur’.
Temat: Sprawdź wiedzę i umiejętności. (2 godz.)
Uczeń czyta ze zrozumieniem tekst nieliteracki Umberto Eco, Brzydota jest piękna
(fragmenty) ze s. 301-302.
Formułuje odpowiedzi na pytania do tekstu.
Temat: Nasze wrażenia i opinie po egzaminie ósmoklasisty. Lekcja online.(1 godz.)
Temat: W ortograficznej dżungli.(1 godz.)
Uczeń rozwiązuje quizy sprawdzając swą wiedzę z arkanów ortografii:
e.pl/rozrywka/quizy/quiz-o-czy-u-sprawdz-czy-jestes-mistrzem-ortografii-aa-GWG9-XGL8-
uDu9.html?question=result#quiz-ab-gmhu-2H6J-rcHy
https://samequizy.pl/tag/ortografia/
https://www.wprost.pl/quizy/jezyk-polski/10255851/5/wiesz-jak-poprawnie-zapisac-te-slowa-
sprawdz-sie-w-naszym-quizie.html
Język niemiecki
Temat: „Zwischenstation 3 - słuchanie, reagowanie, czytanie.”
Podręcznik str.90 – 92 rozumienie ze słuchu i tekstu pisanego, znajomość funkcji i środków
językowych
Temat: „Schöne Sommerferien! - wakacje, życzenia.”
Zapoznanie się z wyrażeniami i zdaniami (nauczyciel wyśle uczniom materiały i link)
Język angielski
Temat: Omówienie zadań egzaminacyjnych. Lekcja online.
Temat: Świat przyrody – słownictwo.
1. Repetytorium str. 139 zad. 6 i 7.
2. Strona 140 zad. 1.
Temat: Świat roślin i zwierząt – słuchowisko.
Repetytorium str. 140 zad. 5 i 6 oraz str. 141 zad.1, 2, 4, 5.
Temat: Rozumienie tekstów pisanych w kontekście przyrody.
Repetytorium str. 142 zad. 1 i 6b. Str. 143 zad. 7 i 8a, b.
Chemia- ( 2 godz.) ( lekcje online) ,22.06.20, 24.06.20
Temat: Powtórzenie wiadomości z działu: Substancje o znaczeniu biologicznym.
Uczeń powtarza wiadomości w formie zadań.
Biologia kl. 8 ( 1 godz. ) 23. 06.20 (lekcja online)
Temat: Racjonalne gospodarowanie zasobami przyrody. Sposoby ochrony przyrody
Uczeń na lekcji zapoznaje się z następującymi treściami:
- rodzaje zasobów przyrody oraz skutki ich niewłaściwej eksploatacji
- odnawianie zasobów przyrody
- zrównoważony rozwój
- ochrona zasobów przyrody na co dzień
- cele ochrony przyrody
- ochrona obszarowa
- parki narodowe Polski
- ochrona indywidualna
- ochrona gatunkowa
- gatunki chronione w Polsce
- ochrona przyrody
- gatunki zagrożone wyginięciem
W zrozumieniu lekcji pomogą treści zawarte pod linkami:
https://epodreczniki.pl/a/odnawialne-i-nieodnawialne-zrodla-energii-i-jej-
oszczędzanie/DXgcliG2B
https://epodreczniki.pl/a/formy-ochrony-przyrody-w-polsce/DPjHm6d1y
https://epodreczniki.pl/a/ochrona-gatunkowa-roslin-zwierzat-i-grzybow/DDwG3YoAL
WF 22.06-26.06.2020r.
Temat: Ćwiczenia koordynacyjne z piłeczką.
Temat: Zdrowe żywienie młodego sportowca.
Geografia , EDB
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Matematyka
1-2. Obliczanie prawdopodobieństw (cd)
Kartę pracy prześle uczniom nauczyciel.
3. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z rachunku prawdopodobieństwa.
Kartę pracy prześle uczniom nauczyciel.
4. W ramach zdw z matematyki uczeń analizuje z nauczycielem zadania egzaminacyjne – czerwiec 2020 (online).
Godzina wychowawcza
Jesteśmy absolwentami szkoły podstawowej - czas pożegnań. Bezpieczne wakacje.
Informatyka
Zasady bezpiecznej pracy w sieci lokalnej i globalnej.
Nauczę się zasad bezpiecznej pracy w sieciach lokalnych i globalnych
https://epodreczniki.pl/a/zasady-bezpiecznej-pracy-w-sieci-lokalnej-i-globalnej/DhFPcW05o
Zdjęcia z ćwiczeń proszę o przesłanie na e-maila: geoo@interia.pl
Fizyka
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Historia
Temat: Wyzwania współczesnego świata
Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 262 – 265 następnie wykonuje ćwiczenie 1,2,3, str. 265 i przesyła je do nauczyciela.
WOS
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
26.06.2020r. – Piątek
Zakończenie roku szkolnego - uroczysty odbiór świadectw ukończenia szkoły podstawowej
- godzina 12:00