Home Aktualności Wycieczka doWieliczki.
PDF

Wczesnym rankiem 21 maja 2018 roku 42 uczniów klasy 4d i 5a wyjechało na wycieczkę klasową. Pierwszym etapem naszej podróży była zabytkowa Kopalnia Soli w Wieliczce. Po pokonaniu 800 schodów znaleźliśmy się 135 metrów pod ziemią. Wykute w soli piękne komory, niesamowite podziemne jeziora, majestatyczne konstrukcje ciesielskie i unikalne solne rzeźby to nie jedyne atrakcje, które czekały na młodych turystów. Ciekawym doświadczeniem była dla nas wielkoformatowa projekcja przy solnym krysztale - multimedialny pokaz dźwięku i obrazu. Z zainteresowaniem obejrzeliśmy też film w podziemnym kinie 5D, a przy interaktywnych stanowiskach z dotykowymi ekranami poznawaliśmy pracę górników i dowiedzieliśmy się, jak powstaje sól. Następnym etapem wycieczki był Nowy Wiśnicz, gdzie zwiedziliśmy imponującą magnacką siedzibę – efektowny, stojący na wzgórzu zamek Kmitów i Lubomirskich. Ale nie tradycyjne zwiedzanie zamku z przewodnikiem przysporzyło nam najwięcej wrażeń. Niesamowite emocje towarzyszyły nam podczas podróży w czasie w technologii VR.  Dzięki specjalnym goglom wybraliśmy się w podróż po wiśnickim zamku w scenerii XVII wieku z perspektywy lotu nietoperza. Obejrzeliśmy podziemia zamku, przez dziedziniec wewnętrzny i sień dostaliśmy się do zamkowej kuchni. Na trasie przelotu były też sale, w których odbywało się przyjęcie wydane przez Księcia Lubomirskiego. Na koniec wznieśliśmy się ponad malownicze wiśnickie wzgórza i obejrzeliśmy niezwykłą panoramę zamku, klasztoru i miasta. Po projekcji VR uzbrojeni w pamiątkowy oręż pełni rycerskiego zapału młodzi turyści udali się w drogę powrotną do domu.

To była niezwykła wyprawa, podczas której najnowocześniejsze technologie pomagały nam poznać i zrozumieć odległe czasy i żyjących w nich ludzi.