Home Aktualności Spektakle profilaktyczne w szkole.
PDF 

 

W piątek 29 listopada 2019 r. uczniowie naszej szkoły mieli możliwość obejrzenia spektakli wychowawczo - profilaktycznych w wykonaniu Teatru „Kurtyna” z Krakowa.

Pierwszy spektakl „Wygrać siebie” był adresowany do starszych uczniów klas VII - VIII i dotyczył wielu istotnych problemów, takich jak: relacje z rówieśnikami i rodzicami, poczucie odrzucenia, presja otoczenia, depresja i wynikające z niej konsekwencje.

Główna bohaterka Zosia - utalentowana skrzypaczka i malarka - nie była akceptowana przez rówieśników. Dziewczyna zaczęła się izolować, zamykając się w sobie. Miała wrażenie, że jest gorsza od innych. Z powodu złego traktowania przez rówieśników popadła w depresję. Czuła się odrzucona i niezrozumiana. Długotrwały stres sprawiał, że dziewczyna okaleczała się, aby choć na chwilę poczuć ulgę. Nikt, oprócz Janka, nie zauważał problemu, ponieważ Zosia na zewnątrz nie dała poznać tego, jaki wewnątrz niej rozgrywa się dramat. Swój ból i emocje przykrywała uśmiechem, dlatego nikt nie zdawał sobie sprawy z tego, że właśnie ta nastolatka może mieć problemy, które ją przytłaczają. Ta historia ma pozytywny finał. Zosia korzysta z pomocy dorosłych: nauczycieli i terapeutów, uczestniczy w terapii, zaczyna wierzyć w siebie, odnajduje radość i sens życia, jest sobą.

Po obejrzeniu spektaklu aktorzy zachęcali widzów do kształtowania w sobie postawy asertywnej wobec negatywnych presji otoczenia oraz do refleksji nad własną postawą moralną.

Drugi spektakl dla uczniów klas V – VI pt.: „Super prank” dotyczył problemów z aklimatyzacją nastolatka, który przeprowadził się ze wsi do większego miasta. Życie w dużym mieście dla chłopca nie było łatwe, ponieważ nie potrafił się odnaleźć w nowej rzeczywistości. W szkole czuł się inny, gorszy, a nowi koledzy i koleżanki podążali za modą, prześcigając się w pokazaniu, kto jest lepszy. Bohater był zaskoczony tym, że jego rówieśnicy robią nieodpowiedzialne rzeczy, aby zaistnieć w grupie. Przynależność do grupy niestety niesie za sobą ryzyko, jednak wykluczenie z niej przyniosło bolesne konsekwencje. Dobry, spokojny nastolatek, nie radząc sobie z emocjami, aby nie być odrzuconym, podjął ryzykowną decyzję. Presja ze strony grupy okazała się silniejsza i Rafał zaczął się zmieniać. Teatralna realizacja prowokowała do pytań, na które odpowiedzieć musieli sobie nie tylko bohaterowie spektaklu, ale i widzowie.

Trzeci spektakl pt.: „Miś Niegrzeczniś” dedykowany najmłodszym dzieciom z klas I – IV, to baśniowa przypowieść o dynamicznej i zaskakującej akcji, urozmaicona piosenkami tematycznie powiązanymi z problematyką poruszaną w przedstawieniu. Tytułowy „Miś Niegrzeczniś” mieszkający w wielkim lesie nie był posłuszny dorosłym, ciągle psocił i wpadał w jakieś kłopoty. Pewnego dnia, uświadamia sobie, że jest niegrzeczny i postanawia się zmienić. Dochodzi do wniosku, że czytanie książek pomoże mu w dobrej przemianie.

Aktorzy w każdym ze spektakli nawiązali kontakt z publicznością w celu podniesienia tak istotnego tematu relacji międzyosobowych i dobrej komunikacji.

Przedstawienia profilaktyczne zostały sfinansowane w całości przez Urząd Gminy w Jedliczu.

 

 

 

 

BIP

 

 

Odwiedzający

Naszą witrynę przegląda teraz 16 gości 

Statystyki

Odsłon : 2191126

Pogoda