Home Wycieczki szkolne Zima jesienią w Zakopanem.
PDF

W dniach 13- 14 października uczniowie klas IV- VI wraz z opiekunami kółka turystycznego „Wędrowniczek”- Barbarą Krawczyk i Bożeną Janochą wybrali się na wycieczkę do Zakopanego. Tym razem góry powitały nas prawdziwie zimową aurą. Śnieg zalegał nie tylko w wysokich partiach Tatr, ale także na szlakach turystycznych,
a nawet na ulicach miasta. Jednak nie stanowiło to przeszkody
w realizacji naszych planów. Pod opieką przewodnika odwiedziliśmy Wiktorówki, skąd powędrowaliśmy na Rusinową Polanę, a następnie przeszliśmy szlakiem na Wierch Poroniec. Po wyczerpującej wędrówce udaliśmy się na obiadokolację, a następnie na zasłużony odpoczynek do Poronina. Lecz to nie koniec atrakcji tego dnia, gdyż starsi uczniowie urządzili otrzęsiny czwartoklasistom.

Następnego dnia, po obfitym śniadaniu, wyjechaliśmy na Gubałówkę oraz odbyliśmy spacer w stronę Szymoszkowej Polany. Następnie zwiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach. Nie zabrakło również spaceru ulicami Krupówek.

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Ludźmierzu - najstarszej parafii katolickiej na Podhalu. Tam podziwialiśmy Maryjny Ogród Różańcowy, który tworzą ścieżki z ustawionymi „kapliczkami” poszczególnych tajemnic różańca.

Zimą góry urzekają swym pięknem, gdyż nawet drzewa uginają się w pokłonie zachwytu nad ich urodą.