Home Aktualności 6b i 4a w Ojcowskim Parku Narodowym.
PDF

Soczysta zieleń, malownicze wapienne skały, urokliwe wąwozy
i budzące zachwyt doliny, wyjątkowe jaskinie kresowe i kryjące niesamowite historie zamki - oto co zobaczyli uczniowie klasy 4a i 6b podczas wycieczki do Ojcowskiego Parku Narodowego, która odbyła się 3 czerwca 2016 roku.
Pierwszym punktem programu naszej wycieczki było odwiedzenie zamku w Pieskowej Skale
– warowni górującej nad Doliną Prądnika. W tym późnorenesansowym zamku mieści się Muzeum będące filią Zamku Królewskiego na Wawelu.
Niewątpliwą atrakcją Ojcowskiego Parku Narodowego są niezwykle malownicze skały i ostańce o fantastycznych kształtach i nazwach. Widzieliśmy między innymi Maczugę Herkulesa,
Skały Wernyhory, Skały Wdowie, Pochylce, Igłę Deotymy, Łamańce, Prałatki, Skały Panieńskie i Kawalerskie, Skałę Rękawica i Bramę Krakowską.
Teraz przyszedł czas na Ojców, niewielką miejscowość położoną na Szlaku Orlich Gniazd.
W drodze do Ojcowa obejrzeliśmy Kaplicę „Na Wodzie” wniesioną na potoku Prądnik w celu ominięcia zakazu carskiego.
Niecałe 3 kilometry od Ojcowa znajduje się Jaskinia Łokietka, dokąd udaliśmy się przepięknie położonym szlakiem. Według legendy schował się w niej Władysław Łokietek, przyszły król Polski, uciekający przed wojskami czeskiego króla Wacława II.
Po zwiedzeniu jaskini wróciliśmy do Ojcowa, gdzie w Muzeum Ojcowskiego Parku Narodowego zwiedziliśmy nowoczesną ekspozycję przyrodniczą. Po projekcji dwóch filmów zrealizowanych w technologii 3D na temat OPN obejrzeliśmy sale wystawowe, a w nich między innymi zrekonstruowane wnętrze jaskini, makietę OPN
i dioramę. Potem przyszedł czas na obiad i zakup pamiątek.
Następnie wspięliśmy się po kamiennych schodach na Górę Zamkową, by zobaczyć ojcowski zamek wzniesiony przez Kazimierza Wielkiego. Z dawnej budowli pozostały tylko malownicze ruiny.
I tak po całym dniu spędzonym wśród zielonych historii Ojcowa
i Pieskowej Skały wsiedliśmy do autokaru i udaliśmy się w drogę powrotną. Do Jedlicza dotarliśmy pełni wrażeń, choć bardzo zmęczeni.