Home Aktualności Wycieczka w Góry Świętokrzyskie.
PDF

Wczesnym rankiem 11 maja 2016 r. uczniowie klasy 6a wyruszyli na wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Piękna pogoda pozwoliła nam doświadczyć różnorakich atrakcji. Około 10:00 dotarliśmy na górę Święty Krzyż, gdzie zwiedziliśmy klasztor i mieliśmy okazję uczcić relikwie Krzyża Świętego. Z wieży kościoła podziwialiśmy rozległą panoramę Gór Świętokrzyskich. Obejrzeliśmy też największe osobliwości przyrodnicze regionu - gołoborza i piękne lasy jodłowe. Następnym etapem naszej podróży było Muzeum Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku. Widzieliśmy wiele pamiątek związanych ze znanym i podziwianym na całym świecie pisarzem, między innymi przedmioty, których używał np. biurko, przy którym powstało "W pustyni i w puszczy". Następnie pojechaliśmy do Chęcin. Najpierw zwiedziliśmy malownicze ruiny zamku królewskiego, wysłuchaliśmy historii i legend związanych z tą imponującą budowlą. Potem fantastycznie bawiliśmy się w plenerowej części Centrum Nauki Leonardo da Vinci, z urządzeniami demonstrującymi zjawiska fizyki. Ostatnią atrakcją naszego pobytu w Górach Świętokrzyskich było zwiedzanie jednej z najpiękniejszych polskich jaskiń- jaskini Raj.

Do domu przywieźliśmy nie tylko zakupione pamiątki, bogate zbiory zdjęć, ale i wspomnienia miłej atmosfery ostatniej wspólnej klasowej wycieczki.