Home Aktualności Wycieczka plenerowa klasy 8b.
PDF

Dnia 9 czerwca 2021 roku klasa 8b udała się na swoją ostatnią wycieczkę szkolną – rajd szlakami Magurskiego Parku Narodowego. Ranek przywitał nas opadami deszczu. Na szczęście pogoda szybko się poprawiła, opady deszczu ustały i zaświeciło wyczekiwane przez wszystkich słońce.

Autokarem wyruszyliśmy do Nowego Żmigrodu. Następnie udaliśmy się na Górę Grzywacką( 567 m.) – szczyt w zachodniej części Beskidu Niskiego. Na jej wierzchołku znajduje się wieża widokowa z krzyżem milenijnym z 1999 roku. Ze szczytu rozciąga się piękna panorama w wielu kierunkach. Odważni śmiałkowie przekonali się o tym, sami wspinając się na szczyt wieży. Z Góry Grzywackiej zeszliśmy do miejscowości Kąty.

Kolejnym punktem naszej wędrówki był Folusz oraz zlokalizowany w nim Diabli Kamień. Jest to malownicza, owiana legendą grupa skał stanowiąca pomnik przyrody. Znajduje się on na skraju Magurskiego Parku Narodowego. Najwyższy głaz wybija się na ponad 10 metrów. Bloki skalne są bardzo oryginalnie ukształtowane, a do tego poprzedzielane licznymi szczelinami. Trasa naszej wędrówki biegła wokół Diablego Kamienia, dlatego mogliśmy się mu dokładnie przyjrzeć.

Z Diablego Kamienia leśnym szlakiem Magurskiego Parku Narodowego, który biegł raz w górę, raz w dół, udaliśmy się do Wodospadu Magurskiego. Jest to blisko 7- metrowej wysokości próg skalny, największy wodospad w Beskidzie Niskim. Jednak w suche wiosenne dni nie bardzo jest co podziwiać, gdyż ze skał spływała jedynie wąska strużka wody.

Po trudach wędrówki, zmęczeni, ale w dobrych humorach, posililiśmy się pysznymi pierogami w barze nad stawami rybnymi w Foluszu. Po sytym obiedzie i krótkim odpoczynku wyruszyliśmy w drogę powrotną do Jedlicza.