Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Świdniku

 

Szkoła Podstawowa nr 7

im. Żołnierzy Armii Krajowej w Świdniku

 

Czcionka

Powiększ czcionkę Pomniejsz czcionkę Pomniejsz czcionkę

Kontrast

Wersja kontrastowa

Dyrekcja i Nauczyciele ze Szkoły Podstawowej nr 7 postanowili przybliżyć uczniom klas 4-6 wydarzenia sprzed 1050 lat i w sposób wyjątkowy uczcić rocznicę Chrztu Polski. 14 kwietnia odbyła się lekcja historii inna niż wszystkie. Uczniowie przyszli do szkoły bez książek, za to z biało-czerwonymi flagami, które przygotowali wcześniej ze swoimi wychowawcami.

Nietypowa lekcja historii miała się odbyć w Miejskim Ośrodku Kultury. O 9 rano prawie 400 uczniów uformowało patriotyczny korowód i wyruszyło spod szkoły do Urzędu Miasta. Tam dołączył do uczniów Burmistrz Świdnika, pan Waldemar Jakson oraz Naczelnik Wydziału Oświaty, pan Łukasz Reszka. W tak zacnym towarzystwie przeszliśmy ulicą Niepodległości i dotarliśmy do MOKu. Na miejscu czekała na naszych uczniów miła niespodzianka. Każdy otrzymał drobny upominek – magnes upamiętniający 1050 rocznicę Chrztu Polski. Kiedy uczniowie zajęli miejsca, lekcję rozpoczął pan Dyrektor Piotr Bogusz. Przywitał wszystkich zgromadzonych oraz przedstawił osoby, które miały wystąpić w roli nauczycieli podczas tej wyjątkowej lekcji historii. Pierwszą część spotkania poprowadził Burmistrz Miasta Świdnika, wielki pasjonat historii i tradycji. Tłumaczył uczniom, jak wielkie znaczenie dla przyszłości i rozwoju Polski miało przyjęcie chrztu przez Mieszka I. Przybliżył także osobę pierwszego władcy Polski.

Druga część lekcji historii miała charakter muzyczny. Poprowadzili ją artyści z Lubelskiej Federacji Bardów, panowie Jan Kondrak i Piotr Selim. Zaprezentowali uczniom utwory ze swojego repertuaru, ze słowami Jana Pawła II. Utwory muzyczne przeplatały się z krótkimi pogadankami dotyczącymi Chrztu Polski i tradycji chrześcijańskiej. Muzycy nawiązali wspaniały kontakt z uczniami, angażując ich do śpiewania pieśni pod tytułem ,,Chrzest Polski”. Uczniowie z wielkim entuzjazmem trzykrotnie wykonywali ten utwór, za każdym razem w innym rytmie (mazura, ballady popowej i reggae). Atmosfera była naprawdę wspaniała i podniosła.

Gromkie brawa, powiewające flagi i chóralne ,,TAK’’ w odpowiedzi na pytanie ,,Czy podobała wam się taka lekcja historii?”, nie pozostawiają wątpliwości, że uczniowie SP7 długo będą pamiętać to wydarzenie.

Otrzymawszy na koniec słodki upominek, uczniowie wrócili do szkoły, podśpiewując po drodze ,,Nurty Jordanu, nurty świętej wody życia…”