Uwaga! 
Z dniem 8 czerwca 2020 roku, Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie Bytomiu wznawia bezpośrednią obsługę klientów.
Klienci będą mogli załatwiać swoje sprawy w godzinach urzędowania MOPR tj.
  • poniedziałek 7:30 – 17:00
  • wtorek 7:30 – 15:30
  • środa 7:30 – 15.30
  • czwartek 7:30 – 15:30
  • piątek 7:30 – 14:00

Składanie pism i wniosków możliwe jest poprzez wrzucenie do urny dostępnej przy wejściu do budynków MOPR. 

Nadal jednak, zachęcamy do kontaktu mailowego, telefonicznego, pocztowego, za pomocą platformy ePUAP oraz fax.

Zachęcamy do zakładania rachunków bankowych – umożliwi to szybsze przekazywanie świadczeń bez konieczności osobistego stawiennictwa w kasie MOPR.

Wszelkie opłaty, wpłaty mogą być regulowane poprzez bezpośrednią wpłatę na rachunki bankowe MOPR –  nr rachunków dostępne są na stronie internetowej : www.mopr.bytom.pl / bieżące ważne informacje.

Bezpośrednia obsługa klienta będzie prowadzona w obowiązującym reżimie sanitarnym z zachowaniem następujących zasad:
  • każdy klient zobowiązany jest do zachowania dystansu fizycznego,
  • w budynku przy ul. Strzelców Bytomskich 16 będzie mogło jednocześnie przebywać nie więcej niż 10 osób, 
  • w budynku przy ul. Strzelców Bytomskich 21  - nie więcej niż 7 osób
  • w budynku przy ul. Łużyckiej 12 nie więcej niż 7 osób,
  • będą wpuszczane jedynie osoby bezpośrednio zainteresowane, bez osób towarzyszących,
  • osoby muszą  mieć założone maseczki zakrywające usta i nos, oraz rękawiczki ochronne, należy zdezynfekować dłonie, 
  • każda z osób wchodzących do budynku będzie miała mierzoną temperaturę, osoby z ewidentnymi objawami chorobowymi nie będą wpuszczane do budynku lub mogą być proszone o jego opuszczenie,
  • bezpośrednie odbieranie korespondencji będzie możliwe tylko przez okienko do tego wyznaczone,
  • obsługa klientów w Terenowych Punktach Pomocy Środowiskowej odbywać się będzie w godzinach dotychczas wyznaczonych.
POWIATOWY ZESPÓŁ DS. ORZEKANIA O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI W BYTOMIU

Legitymacje osoby niepełnosprawnej zostaną wydawane po wcześniejszym ustaleniu z pracownikiem zespołu daty i godziny odbioru.
 
Wnioski można nadal składać za pośrednictwem poczty lub wrzucić do urny przy wejściu do MOPR będzie możliwość składania wniosków o wydanie karty parkingowej jak i też ich odbiór po wcześniejszym uzgodnieniu daty i terminu złożenia wniosku czy odbioru karty z pracownikiem zespołu.

Uwaga: w pierwszej kolejność będą przyjmowane wnioski o wydanie karty parkingowej od osób który nabyły do niej prawo na podstawie wydanego orzeczenia - po raz pierwszy.

Karty parkingowe które utraciły lub utracą ważność w okresie obowiązywania ustawy o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw - zachowują ważność do 60 dnia od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, nie dłużej jednak niż do dnia wydania nowego orzeczenia o niepełnosprawności.

Wnioski o wydawanie orzeczeń, legitymacji osoby niepełnosprawnej i kart parkingowych są do pobrania na naszej stronie w zakładce / druki do pobrania / legitymacje.
 
UWAGA!
 
WNIOSKI O WYDANIE ORZECZENIA O STOPNIU NIEPEŁNOSPRAWNOSCI ZALECAMY PRZESYŁAĆ POCZTĄ.
 
Orzeczenie o niepełnosprawności / stopniu niepełnosprawności, wydawane są w trybie zaocznym (bez udziału osoby zainteresowanej w posiedzeniu na podstawie wniosku oraz złożonej dokumentacji medycznej).