BrowseIn35Languages

Browse this website in:

Odsłon

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj1695
mod_vvisit_counterWczoraj3067
mod_vvisit_counterW tym tygodniu18547
mod_vvisit_counterPoprzedni tydzień23279
mod_vvisit_counterObecny miesiąc28024
mod_vvisit_counterPoprzedni miesiąc102742
mod_vvisit_counterŁącznie7767829

Online (20 minut temu): 26
Twój IP: 91.121.3.192
MOZILLA 4.5, WINDOWS
Dzisiaj: Gru 09, 2022
Oferta na „mały grant” – najważniejsze zmiany i nowe formularze! PDF Drukuj Email
wtorek, 10 maja 2016 10:59

10 maja 2016 r. wchodzi w życie rozporządzenie wprowadzające wzór uproszczonej oferty realizacji zadania publicznego oraz wzór sprawozdania z realizacji tego zadania, czyli tzw. „małego grantu”.

Nowy wzór oferty realizacji zadania w trybie „małych grantów” wprowadza istotne uproszczenia. Znaczna część informacji, która wymaga jest w otwartym konkursie ofert, nie została zamieszczona w nowym formularzu. Organizacja jest zobowiązana do podania kilku kluczowych informacji:

  • dane oferenta / oferentów
  • opis zadania publicznego
  • wskazanie celu realizacji zadania
  • miejsce realizacji zadania
  • wskazanie grup odbiorców
  • przewidywany wkład osobowy lub rzeczowy
  • zakładany rezultat zadania
  • szacunkowa kalkulacja kosztów.

Warto zwrócić szczególną uwagę na kosztorys. Z kosztorysu usunięto podział na kategorie kosztów (merytoryczne, koszty obsługi, inne koszty) oraz kolumny narzucające podanie sposobu kalkulacji każdego z kosztów.

W nowym wzorze oferty realizacji zadania w trybie uproszczonym („małych grantów”) kosztorys składa się z czterech kolumn:

  • rodzaj kosztu
  • wartość kosztu (nazwa w tabeli: koszt całkowity)
  • wysokość środków z dotacji (nazwa w tabeli: do poniesienia z wnioskowanej dotacji)
  • wysokość wkładu własnego (nazwa w tabeli: do poniesienia ze środków finansowych własnych, środków pochodzących z innych źródeł, wkładu osobowego lub rzeczowego) – dla zadań w formie wspierania (czyli takich, gdzie obowiązkowy jest wkład własny).

Po raz pierwszy we wzorze realizacji zadania publicznego – w jego kosztorysie – uwzględniono wkład rzeczowy. Dodatkowo uproszczona oferta nie przewiduje „rozbijania” wkładu własnego na poszczególne źródła finansowania zadania. Zatem organizacja składając taką ofertę, nie ma obowiązku podawania, skąd dokładnie będzie pochodził wkład własny – podaje się jedynie jego kwotę oraz wskazuje, które koszty i w jakiej wysokości zostaną z niego pokryte.

Sprawozdanie z realizacji „małego grantu” – najważniejsze zmiany

W sprawozdaniu przewidziano  miejsce na opisanie wykonanego zadania, wskazując przy tym osiągnięty cel, miejsce realizacji, grupy odbiorców oraz wykorzystany wkład własny.

Drugim punktem w nowym sprawozdaniu jest opis rezultatów. Cały wzór sprawozdania zamyka zestawienie wydatków..

Tabela opisująca wydatki w sprawozdaniu z realizacji „małych grantów” zawiera pozycje:

  • nazwa wydatku
  • numer dokumentu księgowego
  • data wystawienia dokumentu księgowego
  • łączna kwota wydatku
  • podanie wysokości kwoty wydatkowanej z dotacji
  • podanie wysokości kwoty wydatkowanej z wkładu własnego (nazwa w tabeli: wydatek poniesiony ze środków finansowych własnych, środków pochodzących z innych źródeł, wkładu osobowego lub rzeczowego)
  • data zapłaty.

Warto zwrócić uwagę zwłaszcza na przedostatnią kolumnę w tabeli wydatków. Dotychczas organizacje nie były zobowiązane do podawania dokumentów, które poświadczają wydatki wkładu osobowego. Nowy wzór zakłada, że należy udokumentować nie tylko wkład osobowy, ale również rzeczowy – o ile był kalkulowany w ofercie na realizację zadania.

Załączniki:
PlikRozmiar
Pobierz plik (formularz_sprawozdanie_19a.docx)formularz_sprawozdanie_19a.docx31 Kb
Pobierz plik (formularz_oferta_19a.docx)formularz_oferta_19a.docx33 Kb