24 listopada 2014 14:58 | Przetargi | Źródło: BIP Gminy Kołaczkowo
ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH Z TERENU GMINY KOŁACZKOWO
Numer ogłoszenia: 385234 - 2014; data zamieszczenia: 24.11.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kołaczkowo , pl. Reymonta 3, 62-306 Kołaczkowo, woj. wielkopolskie, tel. 0-61 4385324, faks 0-61 4385321.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH Z TERENU GMINY KOŁACZKOWO.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH Z TERENU GMINY KOŁACZKOWO OD 01.01.2015 DO 31.12.2015.
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00-2, 90.51.40.00-3, 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.53.30.00-2, 34.92.84.80-6.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiana postanowień umowy zgodnie z zapisem art. 144 ust. 1 ustawy Pzp może dotyczyć nieprzewidzianych okoliczności formalno-prawnych takich jak zmiana podatku VAT lub innych będących następstwem zmiany obowiązującego prawa.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.kolaczkowo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Kołaczkowie, plac Wł. Reymonta 3, 62-306 Kołaczkowo, pok. 26.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.12.2014 godzina 10:45, miejsce: Urząd Gminy w Kołaczkowie, plac Wł. Reymonta 3, 62-306 Kołaczkowo, pok 22 (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Dnia 27.11.2014 do siedziby Zamawiającego wpłynęły zapytania do przetargu nieograniczonego na wywóz i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Kołaczkowo, następującej treści:
Pyt.1. SIWZ rozdz. III pkt 3 ppkt 3.9 (str.5)
„Ilość wytworzonych na terenie gminy Kołaczkowo odpadów Szacunkowa ilość odpadów przewidzianych do zbiórki, transportu i zagospodarowania wynosi 1200 Mg za okres 12 miesięcy."
Przy takim określeniu przedmiotu zamówienia wykonawca nie jest w stanie prawidłowo skalkulować ofertę. Zastosowany zapis przez Zamawiającego w pełni przenosi ryzyko niedoszacowania kosztów na wykonawcę co jest niezgodne z Ustawą.
W związku z powyższym wnoszę o zmianę zapisu w/w punkcie SIWZ w taki sposób, aby Zamawiający wskazał maksymalne ilości ton wszystkich odbieranych odpadów w całości oraz z podziałem na poszczególne typy odpadów według posiadanego kodu – stosownie do wymienionych odpadów w rozdz. III pkt 4 ppkt 4.1 od a do e plus ilości ton dzikich wysypisk.
Odp. pyt 1
Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia podstawowego do 1200 Mg na okres 12 miesięcy.
W przypadku, gdy przewidziana ilość odpadów 1200 Mg zostanie odebrana i zagospodarowania przed 31.12.2015 r. Zamawiający przewidział zamówienia uzupełniające (patrz odp. pyt. 2).
Zamawiający może jedynie wskazać przewidywany procentowy udział odpadów
z poszczególnych frakcji.
Kod odpadu |
% udział w ogólnej ilości odpadów |
20 03 01 |
84,44 |
15 01 02 |
3,25 |
15 01 04 |
0,008 |
15 01 05 |
0,042 |
15 01 01 |
1,67 |
15 01 07 |
1,67 |
20 02 01 |
6,66 |
17 01 01 |
0,21 |
17 01 07 |
0,35 |
20 03 07 |
0,008 |
15 01 06 |
0,008 |
16 01 03 |
0,025 |
Dzikie wysypiska |
1,66 |
|
Pyt. 2 SIWZ rozdz. III pkt 3 ppkt3.9 (str.5)
Ponieważ szacowana ilość odpadów przez Zamawiającego – 1200 Mg znacznie różni się od ilości rzeczywiście zebranych odpadów(sprawozdania kwartalne) za okres 1 roku z terenu gminy (od 01.07.2013 do 30.06.2014 r.) w ilości 1402, 59 Mg ( kod 200301 – 1213,34 Mg ; kod 200201-91,48 Mg ;kody : 150101, 150102, 150107 – 96, 09 Mg ; kod 200307 – 1,21 Mg i pozostałe-0,47Mg ) zwracam się do Zamawiającego z pytaniem :
czy kwota wymieniona w umowie (załącznik nr 2 SIWZ) paragraf 3 punkt 3 jest kwotą ostateczną i nie ulega zmianie bez względu na np. zwiększenie ilości ton ?
czy zgodnie z rozdz. XIX punkt 2 będzie można w/w kwotę podwyższyć gdy zwiększy się ilość odebranych ton ?
Odp. pyt. 2
Zamawiający przewiduje rozliczenie z Wykonawcą w oparciu o ilość odebranych
i zagospodarowanych odpadów. „Wynagrodzenie miesięczne WYKONAWCY z tytułu realizacji usług objętych umową stanowi iloczyn odebranych i zagospodarowanych odpadów z terenu nieruchomości zamieszkałych [Mg] i ryczałtowej ceny jednostkowej brutto , określonej w ofercie przetargowej…”
W przypadku, gdy przewidziana ilość odpadów (1200Mg ) zostanie odebrana
i zagospodarowana przed 31.12.2015r. Zamawiający przewidział w rozdziale XIX pkt. 2 SIWZ udzielenie zamówień uzupełniających dotychczasowemu wykonawcy do max 50 % zamówienia podstawowego (600Mg). W takim przypadku, zgodnie z ustawa Pzp zostanie sporządzona nowa umowa z dotychczasowym wykonawcą w oparciu o cenę ryczałtową za 1Mg zaproponowaną w ofercie przetargowej.
Pyt 3. SIWZ rozdz. III pkt 4 ppkt 4.1 – b (str.5)
" selektywne odpady komunalne z podziałem na frakcje : tworzywa sztuczne, .........."
Wnoszę o zaznaczenie, że wykonawca nie odbiera od mieszkańców oraz z GPSZOK styropianu z grupy tworzyw sztucznych o kodzie 150102
Odp. pytanie 3
Styropian stosowany do pakowania produktów w celu ich zabezpieczenia przed uszkodzeniem jest opakowaniem należy zatem do opakowań z tworzyw sztucznych kod 15 01 02. Gmina ustanowiła
w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Kołaczkowo (Rozdział 2 paragraf 3 punkt 1) obowiązek selektywnego zbierania podanych frakcji. Selektywnie zbieranie obejmuje zatem odpady ze styropianu jako odpady z tworzyw sztucznych. Nie dotyczy to styropianu pochodzących
z budynków zakwalifikowanego pod kodem 17 06 04. Wobec powyższego Wykonawca będzie musiał odbierać odpady o kodzie 15 01 02.
Pyt. 4. SIWZ rozdz.III pkt 4 ppkt 4.2-m (str. 7)
"Wykonawca zobowiązany jest odbierać odpady.....................odstawić pojemniki w to samo
miejsce "
W związku z takim zapisem wnoszę o doprecyzowanie jego brzmienia, tj.
1. ich wystawienie poza teren nieruchomości przez właściciela nieruchomości z możliwością swobodnego dojazdu lub w przypadku braku dojazdu do posesji właściciel nieruchomości jest obowiązany wystawić pojemnik w miejsce umożliwiające dojazd do pojemnika, po odbiorze odpadów wykonawca odstawia pojemnik w miejsce, w którym stał pojemnik przygotowany do odbioru odpadów.
2. proszę Zamawiającego o wyjaśnienie określenia " z miejsca wyodrębnionego"
Odp. pytanie 4
1. Zamawiający pozostawia zapis SIWZ Rozdz. III pkt 4 ppkt ) 4.2 m bez zmian wyjaśniając
iż na terenie gminy Kołaczkowo istnieją nieruchomości od których odbieranie odpadów komunalnych jest możliwe poprzez zawrócenie samochodem na terenie nieruchomości.
2. Zamawiający wyjaśnia, iż „miejsce wyodrębnione” - to takie miejsce w którym znajduje się pojemnik na odpady. Usytuowane jest wzdłuż istniejącego opłotowania w obrębie nieruchomości przy drodze, do którego obierający odpady ma stały dostęp.
Pyt 5. SIWZ rozdz. III pkt 4 ppkt 4.2 – 0 (str.7)
"Wykonawca jest zobowiązany do zbierania odpadów leżących luzem............................"
W zwiazku z powyższym wnoszę o udzielenie odpowiedzi, czy szacunkowa ilość odpadów przewidziana do odbioru przez Zamawiającego uwzględnia odpady leżące na ziemi luzem ?
Odp. pytanie 5
Ilość odpadów przewidzianych do odbioru przez Zamawiającego uwzględnia odpady leżące luzem
na ziemi.
Pyt. 6 SIWZ rozdz. III pkt 4 ppkt 4.2 – p (str. 7)
Wskazuję iż przedmiotem zamówienia publicznego jest wyłącznie odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z pojemników do tego wyznaczonych od właścicieli nieruchomości. Natomiast weryfikacja zawartości pojemników wykracza poza przedmiot umowy.
w związku z tym wnoszę o wykreślenie w/w punktu
lub wskazanie na czym miałaby opierać się powyżej wspomniana weryfikacja, według
jakich wskaźników należy przeprowadzać w/w weryfikację oraz aby te czynności
nie wykraczały poza zakres umowy.
Odp. pytanie 6
Projekt umowy w §1 pkt. 2 stanowi: „Szczegółowy zakres i opis usług będących przedmiotem umowy zawarty jest w opisie przedmiotu zamówienia w rozdziale III Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zwanej dalej „SIWZ”, która to SIWZ stanowi integralną część niniejszej umowy”
W dniu podpisania umowy Wykonawca otrzyma od Zamawiającego wykazy właścicieli nieruchomości, którzy zdeklarowali selektywna zbiórkę odpadów. W przypadku, gdy w pojemnikach na odpady zmieszane znajdą się odpady selektywne Wykonawca ma postępować zgodnie zapisem
w SIWZ Rozdz. III pkt. 4 ppkt 4.2q.
Pyt 7. SIWZ rozdz. III pkt 1 ppkt 1.1 (str. 3)
Przedmiotem zamówienia publicznego jest odbiór i zagospodarowanie odpadów, który jest zorganizowany według założeń Zamawiającego. Natomiast działania na odpadach określone w/w
punkcie mają zgoła inny charakter, ponieważ polegają na ich przetwarzaniu w celu osiągnięcia odpowiedniego poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia. Takie nałożenie obowiązku na wykonawcę wykracza poza przedmiot umowy.
W związku z powyższym wnoszę o :
wykreślenie w całości tekstu od słów " .....w sposób ..............na lata 2012-2017"
lub wskazanie w jaki inny sposób i jakimi metodami nie wykraczającymi poza umowę
wykonawca ma zapewnić-dążyć do osiągnięcia poziomów recyklingu, itp.
Odp. pytanie 7
Zamawiający pozostawia zapis SIWZ Rozdz. III pkt. 1 ppkt. 1.1 jednocześnie wyjaśnia , iż podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości i gospodarujący nimi swój obowiązek
w zakresie osiągania wymaganych poziomów odzysku i recyklingu realizuje poprzez prawidłowe gospodarowanie tymi odpadami, tzn. przekazując odpady zmieszane, zielone i pozostałości po sortowaniu zmieszanych odpadów komunalnych do RIPOK, a odpady selektywnie zebrane albo do RIPOK albo do innej instalacji przetwarzającej je oraz składając wójtowi sprawozdanie kwartalne z prowadzonej działalności, zgodnie z art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Zamawiający rozumie poprzez to także działania takie jak:
- informowanie przez Wykonawcę o właścicielach nieruchomości, którzy zadeklarowali selektywną zbiórkę odpadów, a segregacji tej nie prowadzą,
- terminowe dostarczenie przez Wykonawcę worków na selektywna zbiórkę odpadów,
- dbałość o nieprzepełnianie się pojemników na odpady selektywne,
- dostosowanie się do zakazu mieszania odpadów selektywnych i zmieszanych odebranych
od właścicieli nieruchomości zamieszkałych.
Pyt 8. SIWZ rozdz. III pkt. 5 ppkt 5.2 – m 9 (str.9)
" Miejsce ustawienia pojemników do selektywnej zbiórki ............... " Wykonawca nie jest stroną umowy z właścicielami nieruchomości, nie jest też właścicielem nieruchomości, na których mają być ustawione gniazda do selektywnej zbiórki. Dlatego też wnoszę aby miejsca -numery budynków, na których powinny być ustawione gniazda były uzgodnione przez Zamawiającego z właścicielami nieruchomości i wskazane wykonawcy przez Zamawiającego
Odp. pytanie 8
Zamawiający przychyla się propozycji i zmienia zapis SIWZ Rozdz. III pkt. 5 pkt. 5.2 m):
Zamawiający uzgodni miejsca ustawienia gniazd do selektywnej zbiórki odpadów z zarządcami budynków. Wykaz z nr budynków przy których zostaną ustawione pojemniki do segregacji zostanie przekazany Wykonawcy w dniu podpisania umowy.
Pyt. 9 SIWZ załącznik numer 4 (minimalna ilość worków do segregacji); rozdz. III pkt5 ppkt. 5.2 – h ; rozdz. III pkt 5 ppkt 5.2 – "o" - " r" - " s" (str.9/10)
Mając na względzie wymagania Zamawiającego wykonawca wnosi o sprecyzowanie zamówienia dotyczącego ilości worków przeznaczonych do segregacji odpadów, poprzez
podanie maksymalnej ilości worków dla każdego rodzaju odpadów (żółte, niebieskie, zielone, brązowe) zużywanych w ciągu miesiąca dostawy odpadów selektywnych oraz ilości przypadające na czas obowiązywania umowy, tj. od 01.01.2015 do 31.12.2015r.
Zgodnie z art. 29 ust.1 Ustawy Pzp Zamawiający jest obowiązany podać żądane ilości w sposób jednoznaczny.
Odp. pytanie 9
Zamawiający zmienia załącznik nr 4 do SIWZ oraz zapis w SIWZ Rozdz. III pkt. 5
ppkt. 5.2 r.
Zamawiający wymaga dostarczenia do siedziby Zamawiającego jednorazowo worków
do segregacji odpadów w ilości po 250 szt. (żółtych, zielonych/białych, niebieskich,)
do 01.01.2015 r.
Pyt . 10 SIWZ rozdz. III pkt 6 ppkt 6.4 ( str.10)
W związku z takim zapisem w SIWZ wnoszę aby Zamawiający wskazał w jaki sposób wykonawca będzie obowiązany odebrać odpady budowlane, proszę również o ściślejsze określenie dotyczące ilości zgłoszeń w czasie trwania umowy.
Zgodnie z art.29 ust.1 Ustawy Pzp Zamawiający jest zobowiązany podać te wielkości w sposób jednoznaczny i wyczerpujący.
Odp. pytanie 10
Wykonawca będzie zobowiązany odebrać odpady budowlane i rozbiórkowe (pochodzące
z prowadzenia drobnych prac nie wymagających pozwolenia starosty na budowę ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót) na zgłoszenie mailowe pracownika Urzędu Gminy w Kołaczkowie, który przed zgłoszeniem do Wykonawcy zweryfikuje jakiego typu
są to odpady. Odpady (np. gruz) będą gromadzone w workach udostępnianych przez Zamawiającego o grubości 150 mikronów, natomiast odpady budowlane np. okna należy będzie odebrać samochodem pozwalającym pomieścić odpady. Zamawiający przewiduje,
iż w przeciągu 12 miesięcy ilość zgłoszeń nie przekroczy 6.
Pyt 11. SIWZ rozdz. III pkt 9 ppkt 9.1 (str.11)
Wykonawca jest gotowy udostępnić Zamawiającemu bezpłatny dostęp do systemu GPS
w postaci : wydruków GPS, pracy na programie GPS w bazie wykonawcy oraz kart drogowych. Natomiast dostarczenie instalacji systemu GPS do Zamawiajacego jest żądaniem bardzo szczegółowym, jest nakierunkowane na określonego wykonawcę, co jest niezgodne z Ustawą.
Tym bardziej, że do chwili obecej nie było takiego warunku a wprowadzenie go w życie wymaga czasu oraz nakładu znacznych kosztów(SIWZ z dn.23.04.2013r. Rozdz.III pkt 5 ppkt5.2-k). Nasz system GPS obejmuje prace wszystkich pojazdów i nie jest wskazne aby ujawniać nasz rynek pracy. Pytanie do Zamawiającego :
- czy opisane powyżej udokumentowanie pracy pojazdów proponowane przez wykonawcę spełnia wymogi stawiane przez Zamawiającego ?
Odp. pytanie. 11
Zamawiający zmienia zapis w SIWZ rozdz. III pkt. 9 ppkt. 9.1 w następujący sposób:
Wykonawca udostępni Zamawiającemu w terminie realizacji zamówienia bezpłatny dostęp
do kontroli GPS pojazdów wykonujących zamówienie na terenie Gminy Kołaczkowo. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu program do instalacji przed pierwszym odbiorem odpadów lub w przypadku braku technicznych możliwości instalacji wspomnianego programu Wykonawca dostarczy na każde żądanie Zamawiającego wydruki GPS z pracy pojazdów odbierających odpady z terenu Gminy Kołaczkowo oraz umożliwi na każde żądanie Zamawiającego prace na programie GPS w bazie Wykonawcy.
Pyt 12. SIWZ rozdz. III pkt 4 ppkt 4.1 - e (str.5)
W zwiazku z tym iz Zamawiajacy przewiduje odbiór chemikali, zwracam się z proźbą o podanie przez Zamawiającego kodów, które wykonawca będzie obowiazany odbierać od właścicieli nieruchomości. Również wnoszę aby Zamawiajacy zawarł w SIWZ n/w warunki odbioru chemikali : - chemikalia powinny być posegregowane,
- właściwie zabezpieczone(niecieknące),
- wiarygodnej identyfikacji,
- nie powinny zawierać azbestu oraz związków trujących.
Stosownie do art.29.ust.1 Ustawy Pzp.
Odp. pytanie. 12
Wykonawca będzie zobowiązany odebrać chemikalia o kodzie 15 01 06 tj. zmieszane odpady opakowaniowe. Zamawiający przychyla się do propozycji i zmienia zapis w SIWZ Rozdz. III pkt. 4 ppkt. 4.1
e) chemikalia (posegregowane, właściwie zabezpieczone-niecieknące, wiarygodnej identyfikacji, nie powinny zawierać azbestu oraz związków trujących);
Zgodnie z art. 38 ust. 2 Zamawiający publikuje zapytania na stronie internetowej. Ponieważ zmiana SIWZ nie prowadzi do zmiany treści ogłoszenia, a zapytania nie wymagają dodatkowego czasu dla Wykonawców do przygotowania oferty, termin złożenia ofert pozostaje niezmieniony tj. 03.12.2014 godz. 10:45. Zmiany w SIWZ zaznaczono kolorem czerwonym.
Dnia 01.12.2014 do siedziby Zamawiającego wpłynęły zapytania do przetargu nieograniczonego na wywóz i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Kołaczkowo, następującej treści:
1. do pytania nr 4 SIWZ rozdz. III pkt 4 ppkt 4.2-m (str.7)
w tym pytaniu chodzi o to aby było zaznaczone, że pojemnik musi być wystawiony przed posesję od strony wjazdu na posesję przylegającego do ulicy, drogi, tak aby pracownicy wykonawcy nie wchodzili na teren posesji oraz wykonawca miał swobodny dojazd do nieruchomości - pojemnika.
Jeżeli istnieje koniczność zawrócenia pojazdu na terenie nieruchomości, to rozumiem przez to, że jest zgoda na to właściciela nieruchomości.
Proszę o dokładne sformułowanie tego punktu SIWZ.
Odp.
Gmina Kołaczkowo posiada wykaz nieruchomości z „trudnym dojazdem”, których właściciele wyrażają zgodę na zawrócenie pojazdu na terenie nieruchomości. Są one zamieszczone na liście z adresami w kolumnie UWAGI, które Wykonawca otrzyma w dniu podpisania umowy.
2. do pytania nr 6 SIWZ rozdz.III pkt 4 ppkt4.2-p
od jakiej zawartości % lub ilościowej odpadów zbieranych selektywnie zawartych w pojemnikach z odpadami zmieszanymi wykonawca powinien wykonać czynności zgodnie z SIWZ pkt4ppkt4.2-g (czy np. 2 butelki PET znajdujące sie w 240 litrowym pojemniku powodują już rozpoczęcie w/w procedury).
Proszę o określenie postępowania gdy zachodzi podobna sytuacja, w workach z selektywną zbiórka znajdą się tam odpady zmieszane.
Odp.
Gmina Kołaczkowo przykłada duża uwagę do kwestii selektywnej zbiórki zwłaszcza, że ok. 95% właścicieli nieruchomości zadeklarowało segregację odpadów. W związku z tym już jedna butelka PET (lub inny odpad selektywny) znajdująca się w 240 litrowym pojemniku powodować będzie rozpoczęcie w/w procedury. Tak samo należy postąpić jeśli w workach z selektywną zbiórką znajdą się odpady zmieszane.
3. do pytania 7 SIWZ rozdz. III pkt. 1 ppkt. 1.1 - udzielonej odpowiedzi proszę o wyjaśnienie co oznacza i kogo dotyczy zwrot" pozostałości po sortowaniu zmieszanych odpadów komunalnych"
Odp.
Podmiot prowadzący działalność polegającą na odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości ma obowiązek przekazywać odpady zmieszane, zielone oraz pozostałości z sortowania przeznaczone do składowania do instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, wskazanej w uchwale w sprawie wykonania wojewódzkiego planu gospodarki odpadami, jako instalacja regionalna. Natomiast odpady selektywnie zebrane (takie jak np. opakowania szklane, papier, tworzywa sztuczne itp.), przedsiębiorca przekaże do odpowiednich instalacji, które nie muszą być instalacjami regionalnymi i nie muszą być położone na terenie regionu, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami. Przed przekazaniem tych odpadów może skierować je do sortowni (niekoniecznie wchodzącej w skład RIPOK), w celu doczyszczenia, czy podzielenia na frakcje. W takim procesie powstaną pozostałości z sortowania (odpad o kodzie 191212), przeznaczone do składowania, który to odpad powinien być przekazany do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych.
4. do pytania 9 SIWZ rozdz. III pkt 5 ppkt 5.2 -h-o-r-s-
proszę o podanie zmienionego załącznika numer 4
pytanie dotyczyło podania szacunkowych maksymalnych ilości worków dla każdego rodzaju odpadów selektywnie zbieranych: żółtych, niebieskich, zielonych i brązowych w wymienionych okresach podanych w naszym pytaniu nr 9
PROSZĘ O ODPOWIEDŹ ponieważ jest to ważna pozycja w kosztach oferty.
Odp.
Zamawiający przedstawił:
przypadającą na czas umowy, tj. od 01.01.2015 r. do 31.12.2015 r.
Zamawiający podaje ostateczne ilości worków:
Żółte – 250 +(1102x2) + (3306x12) = 42 162 szt.
Zielone/białe – 250 + (1102x2) + (1102x12) = 15 678 szt.
Niebieskie – 250 + (1102x1) + (554x12) = 8 000 szt.
Brązowe – 500 szt.
Łącznie wszystkich worków: 66 340 szt.
5. do pytania nr 10 SIWZ pkt 6 ppkt 6.4
czy te odpady będą odbierane z wyznaczonego miejsca, czy będzie potrzeba podstawienia pojemnika(jakiej pojemności), do kogo będzie należał ewentualny załadunek tych odpadów.
Odp.
Odpady budowlane i rozbiórkowe należało będzie odebrać z wyznaczonego miejsca, tj. pod wskazanym adresem właściciela nieruchomości. Nie będzie potrzeby podstawienia żadnego pojemnika gdyż odpady takie jak np. gruz będą gromadzone w workach udostępnionych przez Zamawiającego natomiast pozostałe odpady należało będzie załadować bezpośrednio do samochodu. Załadunek tych odpadów należał będzie do Wykonawcy.