Gmina Kołaczkowo
https://kolaczkowo.pl

08 maja 2012 13:49 | Przetargi

Odpowiedz na zapytanie nr 2 dotyczące przetargu nieograniczonego pn. „Dokończenie budowy drogi gminnej w Sokolnikach-ul. Rolna”

Dnia 04 maja 2012 do siedziby Zamawiającego wpłynęły zapytania dot.: przetargu nieograniczonego na „Dokończenie budowy drogi gminnej w Sokolnikach – ul. Rolna ”następującej treści:

1) Dot. cz. III pkt. 11. SIWZ oraz par. 7 ust. 1 projektu umowy - z uwagi na to, że termin realizacji wynosi 90 dni od daty przekazania placu budowy – wnosimy o zmianę zapisów tak, aby rozliczenie prac odbywało się fakturami częściowymi – co miesiąc.
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza rozliczenia fakturami częściowymi

2) Dot. załącznika nr 6 do SIWZ – oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania nie zawiera wszystkich punktów wymaganych ustawą Pzp – wnosimy o modyfikację treści załącznika poprzez dodanie treści art. 24 ust. 1 pkt. 1a ustawy Prawo zamówień publicznych.
Odpowiedź : Zamawiający zmodyfikował treść załącznika nr 6 do SIWZ

3) Dot. par. 1 ust. 7 projektu umowy – prosimy o wyjaśnienie treści przedmiotowego punktu – jakich oświadczeń czy wyjaśnień dot. niniejszy punkt?
Odpowiedź : Jest to zapis bardzo ogólny. Chodzi np. o zawiadomienia kierowane do inspektora nadzoru. Zamawiający chce być w stałym kontakcie z Wykonawca co do przedmiotu umowy.

4) Dot. par. 2 projektu umowy – w jakim terminie zostanie przekazany plac budowy?
Odpowiedź: Plac budowy zostanie przekazany niezwłocznie po zawarciu umowy ,jednak  nie później niż w terminie 14 dni od jej podpisania.

5) Dot. par. 2 pkt. 4 i 5 projektu umowy – prosimy o dostosowanie treści niniejszych punktów do treści punktów cz. XXII pkt. 2 SIWZ, ponieważ dopuszczalne zmiany treści umowy są odmienne w obu dokumentach.
Odpowiedź: Zamawiający zmodyfikował treść par. 2 pkt. 4 i 5 projektu umowy.

6) Dot. par. 8 ust. 2 projektu umowy – wnosimy o wykreślenie treści ostatniego zdania tj.: „Żadne niedoszacowanie, pominięcie, brak rozpoznania i doprecyzowania rozwiązań projektowych nie może być podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia określonego w ust. 1.” ponieważ zgodnie z wyrokiem KIO 806/11 z dnia 27 kwietnia 2011 r. „wykonawca nie może ponosić odpowiedzialności za ewentualne błędy projektanta, tym bardziej te, które nie są ujawnione na etapie składania oferty… Trudno wymagać od wykonawcy, aby jeszcze przed złożeniem oferty w takim stopniu zweryfikował dokumentację projektową (i teren budowy), żeby mógł ocenić jej prawidłowość i brak ewentualnych błędów, które mogą ujawnić się dopiero w toku wykonywania robót”. Zobowiązanie wykonawcy do wliczenia w cenę ofertową kosztów ryzyk, których nie jest on w stanie ocenić na etapie przygotowania oferty narusza treść art. 29 ust. 1 i art. 31 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
„Tym samym kwestionowane postanowienie może naruszać również art. 140 Prawa zamówień publicznych, bowiem może okazać się w trakcie wykonywania robót, że zakres zobowiązania umownego nie jest tożsamy z tym, który był zakładany w ofercie.”
Odpowiedź: Zamawiający zmodyfikował treść par. 8 ust. 2 projektu umowy.

7) Dot. par. 8 projektu umowy – czy Zamawiający dopuszcza rozliczenie z podwykonawcami w formie umowy cesji wierzytelności?
Odpowiedź : Zamawiający dopuszcza rozliczenie z podwykonawcami w formie umowy cesji wierzytelności.

8) Dot. par. 9 ust. 2 – ostatni punkt projektu umowy – wnosimy o modyfikację treści niniejszego punktu na treść: „- został wydany nakaz zajęcia znacznej części majątku Wykonawcy”.
Odpowiedź: Zamawiający zmodyfikował treść par. 9 ust. 2 projektu umowy.

9) Dot. par. 12 ust. 1 projektu umowy – wnosimy o modyfikację treści niniejszych punktów zastępując wyraz „opóźnienie” „zwłoką”.
Odpowiedź: Zamawiający zmodyfikował treść par. 12 ust. 1 projektu umowy

10) Dot. par. 12 projektu umowy – powołując się na zasadę równości stron w umowach – wnosimy o dopisanie kar umownych dla Zamawiającego np. za nieterminowe przekazanie placu budowy, za opóźnienie w odbiorze robót przez Zamawiającego, za odstąpienie od umowy przez którąkolwiek ze stron z winy Zamawiającego oraz wprowadzenie zapisów o ustanowieniu limitu kar umownych w wysokości 10 % wartości zamówienia.
Odpowiedź: Zamawiający zmodyfikował treść par. 12 projektu umowy częściowo uwzględniając zgłoszone postulaty , jednak   limit kar umownych ustala w wysokości 30% wartości zamówienia. Przedmiotowe zamówienie jest dofinansowywane ze środków zewnętrznych i nie dotrzymanie terminu może skutkować dla Zamawiającego utratą 30% dofinansowania inwestycji.

Termin składania ofert nie ulega zmianie.

Załączniki:

SIWZ poprawiona [213.62 KB]