gmina kluki

 

 

 

I Gminny Konkurs Wiedzy o Bezpieczeństwie w Ruchu Drogowym
dla uczniów szkół podstawowych z terenu Gminy Kluki

W dniu 31 maja 2022 roku w Gminnym Ośrodku Kultury w Klukach został zorganizowanI Gminny Konkurs Wiedzy o Bezpieczeństwie w Ruchu Drogowym dla uczniów szkół podstawowych z terenu Gminy Kluki. Organizatorem Konkursu była Pani Renata Kaczmarkiewicz - Wójt Gminy Kluki. Konkurs polegał na rozwiązaniu testu teoretycznego, składającego się z 35 pytań. Uczniowie wykazali się wiedzą z zakresu przepisów i zasad bezpiecznego poruszania się po drogach, podstawowych zasad i umiejętności udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. W gminnym Konkursie udział wzięło 31 uczestników ze wszystkich szkół podstawowych z terenu Gminy Kluki. Za prawidłowy przebieg Konkursu odpowiedzialna była powołana w tym celu Komisja Egzaminacyjna.

Wyniki Konkursu:

I Miejsce – Kacper Kubiak- uczeń klasy VIII Szkoły Podstawowej im. św. J. Pawła II
w Kaszewicach;

II Miejsce – Igor Pluskota- uczeń klasy VIII Szkoły Podstawowej im. św. J. Pawła II w Kaszewicach;

III Miejsce – Miłosz Karnawalski - - uczeń klasy VII Szkoły Podstawowej im. św. J. Pawła II w Kaszewicach.

Pani Renata Kaczmarkiewicz - Wójt Gminy Kluki wręczyła zwycięzcom dyplomy
i nagrody w postaci książek.

Pozostali uczestnicy otrzymali nagrody pocieszenia.

Gratulujemy zwycięzcom i dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział w Konkursie. Szczególne podziękowania składamy aspirantowi sztabowemu Pana Marcinowi Imińskiemu i Dyrektorom Szkół.

W sobotę 28 maja odbył się Festyn Rodzinny w Gminnym Ośrodku Kultury w Klukach, pod patronatem wójta Gminy Kluki pani Renaty Kaczmarkiewicz.Było wesoło, rodzinnie i smacznie. Na dzieci czekało wiele atrakcji. Były wspólne zabawy i tańce, konkursy, pokaz magii i iluzji. Dzieciom czas umilały panie animatorki. Malowanie buziek i rączek cieszyło się dużym zainteresowaniem, ale to banki mydlane zrobiły największą furorę. Wspaniałe występy dzieci z grup tanecznych i grupy wokalnej wzruszyły niejedną osobę na sali. Swoim występem wokalnym festyn uświetniły również panie z Koła Gospodyń Wiejskich w Klukach. Dziękujemy wszystkim wykonawcom i gościom za wspólnie i mile spędzone popołudnie.

Termin na złożenie deklaracji o używanych i posiadanych urządzeniach grzewczych upływa z dniem 30.06.2022 r.

Deklaracje składane są od 1 lipca 2021 r. Dla źródeł ciepła lub spalania paliw uruchomionych przed tą datą, termin na złożenie deklaracji wynosi 12 m-cy – upływa zatem z dniem 30 czerwca 2022 r. Natomiast w przypadku źródeł ciepła lub spalania paliw uruchomionych po 1 lipca 2021 r. termin ten wynosi 14 dni. Do złożenia deklaracji o używanych i posiadanych urządzeniach grzewczych zobowiązany jest każdy właściciel budynku mieszkalnego lub niemieszkalnego. I tak w przypadku:

  • budynku jednorodzinnego – obowiązek ten spoczywa na właścicielu budynku;

  • budynku wielorodzinnego – deklarację wypełnić powinien podmiot zarządzający nieruchomością, a więc: właściciel lub podmiot administrujący, spółdzielnia mieszkaniowa, wspólnota mieszkaniowa (o ile jednak taki budynek ma jedno źródło ogrzewania i nikt nie zamontował sobie dodatkowo np. kominka czy kozy);

  • każdego innego budynku niemieszkalnego (lokalu handlowo-usługowego, biura, garażu, szklarni) powinien zrobić to ich właściciel lub zarządca.

Odpowiedzi na szczegółowe pytania znajdziecie państwo na stronie Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego pod adresem: https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow , druki deklaracji dostępne są w Urzędzie Gminy Kluki - w sekretariacie i Referacie Komunalnym. Szybkim i nieskomplikowanym sposobem wypełnienia wniosku jest także przesłanie go on-line, jeżeli ktoś ma takie możliwości może uczynić to w ten sposób.

160C.tmp.png

 Raport o stanie Gminy Kluki za 2021 rok http://kluki.biuletyn.net/?bip=1&cid=1254&bsc=N  

Zgodnie z art. 28aa ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca1990 r.o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713) wójt, co roku do 31 maja przedstawia radzie gminy raport o stanie gminy, który obejmuje podsumowanie działalności wójta w roku poprzednim, Rada 

gminy rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała rady gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium wójtowi. Nad przedstawionym raportem przeprowadza się debatę. W debacie nad raportem o stanie gminy głos mogą zabierać również mieszkańcy gminy. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos zobowiązany jest złożyć do przewodniczącego rady gminy pisemne zgłoszenie poparte podpisami, co najmniej 20 osób. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu wg kolejności otrzymania zgłoszenia przez przewodniczącego rady. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby. Z Raportem o stanie Gminy Kluki za 2021 rok zapoznać się można pod adresem http://kluki.biuletyn.net/?bip=1&cid=1254&bsc=N . Zapraszamy do zapoznania się z Raportem i do wzięcia udziału w dyskusji.

Szanowni Mieszkańcy

Nawiązując do zapytania Poseł na Sejm Rzeczpospolitej Pani Małgorzaty Janowskiej, dotyczącego złego stanu drogi powiatowej  DP 1902E na odcinku Kluki - Nowy Janów informuję o treści złożonego zapytania oraz odpowiedzi Wójta Gminy Kluki

4117.tmp

Z okazji Dnia Samorządowca

wszystkim

Pracownikom Samorządowym, Radnym oraz Sołtysom

składam najserdeczniejsze życzenia

pomyślności, satysfakcji i sukcesów

w realizacji zadań samorządowych

oraz

wszystkiego najlepszego w życiu osobistym

Wójt Gminy Kluki

Renata Kaczmarkiewicz

Dla uchodźców z Ukrainy

 

Czytaj więcej

Wydarzenia

 

Czytaj więcej

Ogłoszenia

 

Czytaj więcej

Zgłoś stan wodomierza

 

Czytaj więcej

Gospodarka odpadami

 

Czytaj więcej

Oświata

 

Czytaj więcej

Sołectwa

 

Czytaj więcej

Akty prawa miejscowego

 

Czytaj więcej

Transmisje z obrad Rady Gminy

 

Czytaj więcej

 

 

 

Nasza gmina w liczbach:

 

 

panel
118

km2 zajmowanej powierzchni

panel
833

Lat udokumentowanej historii

panel
4335

Mieszkańców