Lothar Maertins – malarstwo

2011-02-04 

Cały dzień

 4 lutego (piątek) o godz. 19.15 w galerii ,,dacco” Kostrzyńskiego Centrum Kultury odbył się wernisaż malarstwa artysty z Berlina Lothara Maertinsa.

Image
Lothar uczestniczył kilka razy w międzynarodowych plenerach artystycznych ,,Sztuka na granicy”. Poza malarstwem zajmuje się scenografią teatralną oraz rzeźbą. Przed trzema laty był jednym a artystów współtworzących Akademię Sztuk Przepięknych podczas Przystanku Woodstock.

Podczas wernisażu tradycyjnie wśród publiczności rozlosowano jedną z prac artysty. Muzyczną niespodzianką był DJrre, przyjaciel Lothara, znany w Kostrzynie z wielu muzycznych projektó muzyk z Berlina.

Wystawy w galerii ,,dacco” sponsoruje Arctic Paper Kostrzyn S.A..

Image

Image

Image

Image

Image

Lothar Maertins mieszka w dzielnicy Berlina Schöneberg, a swoje atelier posiada na terenie Łęgów Odrzańskich (Oderbruch), gdzie w ostatnich latach osiedliło się wielu artystów. Okolica ta położona na wschodnim krańcu Niemiec stała się dla niego inspiracją w porównaniu z pośpiesznym życiem wielkiego miasta. Lothar Maertins prezentował swoje obrazy na licznych wystawach indywidualnych i grupowych. Jest on członkiem zespołu artystów „Piąty kąt” i brał udział w międzynarodowych plenerach i przedsięwzięciach artystycznych.
W swoich obecnych pracach testuje poprzez modyfikacje zdjęć z Google Earth i rysunków katastru różne punkty spojrzenia na krajobrazy i miejsca, gdzie żyją ludzie, oraz przekształca styl malarstwa krajobrazowego we własne formy wyrazu. Oprócz oryginalności pomysłów na obrazy cechą wywołującą fascynację jego pracami jest specjalna technika malowania. Wielopłaszczyznowe obrazy wykonane po części w stylu reliefów, przechodzą długi proces powstawania, podczas którego na płótno nakładany jest tynk gipsowy, w którym żłobione są struktury i motywy kolorowane następnie samodzielnie wytworzonymi farbami naturalnymi (żywica z draceny smoczej) lub akrylowymi.
Charakterystyczne dla obrazów Lothara Maertinsa, płatki złota i srebra naniesione w płaszczyznach lub jako motyw, są skutecznym uzupełnieniem intensywnej kolorystyki. Podczas gdy złoto nie zostaje naruszone zrębem czasu, srebro ulega przemianom. Ten proces patynowania artysta wymusza albo już w czasie pracy, albo też pozostawia to swojemu własnemu biegowi.

Berlin, styczeń 2011
dr Ariane Mhamood

 

Europenian flag